Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke kleine, zuinige auto heeft de comfortabelste zetels?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Kenbu
    Bedankt, ik ga eens kijken of ik een Peugeot of Honda kan testen. Compact en zuinig is nog altijd wel belangrijk, maar gezondheid gaat voorop natuurlijk.
    Dus indien ik echt niet kan vinden wat ik zoek zal ik misschien toch eerder voor een grotere wagen kijken, maar voorlopig zet ik mijn zoektocht naar iets compact verder.

Tips zijn dus nog steeds welkom. :-)

Nieuwe of oude model van de V40?
    Met een V850 heb ik ooit wel eens gereden, maar dat is niet meer te vergelijken met de Volvo's van vandaag.
    Nieuwe v40.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Zetels...mijn polo 6n heeft slechte zetels en ik ben bekaf na 600km, mijn andere polo heeft recaro zetels en daar ben je wel iets frisser van zitten ook veel beter.
      In de audi 100 rij ik 600km en ben fris man.

Suzuki sx4 heeft wel goeie zetels mijn ma heeft een zelfde probleem en zij is er goed mee wegens de zitpositie.
      Polo 6n 1.4

Comment

Momenteel ben ik aan het kijken naar de wagen die ik vroeger ook al wou, namelijk een Chevrolet Cruze.
        Lijkt me niet te zwaar of te groot voor in het stad, redelijk verbruik, ziet er goed uit, volgens wat ik lees zijn de zetels comfortabel.
        Wel geen ervaring met het merk.

De Suzuki SX4 heb ik de laatste dagen ook nog zitten opzoeken, maar velen vinden precies de Honda Jazz een betere koop. Maar ja als de zetels beter zijn of als de zithouding op zich al beter is, dan is het ook al heel wat, ziet er ook niet zo slecht uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kenbu Bekijk Berichten
          Met een V850 heb ik ooit wel eens gereden
          Nog nooit van gehoord, van een V850 ... speciale versie ?

Comment

volvo 850?

Comment

Momenteel heb ik mijn aandacht gevestigd op een Renault Clio of een Peugeot 208.
              Nu ze enkel nog testen.

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Nog nooit van gehoord, van een V850 ... speciale versie ?
              Typefout natuurlijk, een gewone Volvo 850 dus, min de V. Met zoveel modellen met een V is een vergissing vlug gemaakt hé.

Comment

Ikzelf heb ook rugproblemen - barst in L3 en L4 - en ik tracht eigenlijk altijd een klein kussentje ter ondersteuning voor mijn onderrug te plaatsen - overigens een vaak gehoorde klacht dat autozetels te weinig ondersteuning bieden in de onderrug. En in je "vaste" wagen kan je dat gewoon ook laten liggen en hoef je dat ook niet mee te sleuren - zuelen met zo'n kussen is natuurlijk geen zicht

Ik heb al met heel wat verschillende merken gereden, in heel wat verschillende zetels gezeten (van standaard tot sportzetels) en dat is het enige wat écht helpt mijns inziens, voor mijn probleem toch.

Maar, zoals hier iemand al schreef: het is ook subjectief, en, om erop door te gaan, logischerwijs verbonden aan het soort rugprobleem dat je hebt. Het woord "rugprobleem" is zodanig vaag dat je moeilijk tips kan geven. Ikzelf heb die eenvoudige tip van mijn kinesist gekregen die overigens beweert dat er eigenlijk geen enkele autozetel echt goed ergonomisch is ontwikkeld omwille van de eenvoudige reden "massaproductie"... Tenzij je een gepersonaliseerd model kunt laten maken, ongetwijfeld heel goedkoop... En natuurlijk kan je in sommige wagens de zetels beter aanpassen, afhankelijk van de opties ook, maar voor dat budget zal het sowieso niet zo eenvoudig zijn om de beter aanpasbare zetels te vinden, tenzij je geluk hebt lijkt me...

Het lijkt me ook niet slecht gewoon eens een tip te vragen aan een kinesist, of, "jouw" kinesist.
                Last edited by ; 22/06/2017, 19:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Investeer in recaro zetels... en koop de auto die je wilt. De zetel neem je mee naar de volgende.
                  in een auto van €5000 is de zetel meestal versleten... hoe goed hij.ook was.
                  Ik zou dat ook doen. Recaro heeft orthopedische zetels, niet goedkoop, maar die kan je dan meenemen naar je volgende auto. Dan ben je vrij in keuze van auto

Comment

Informeer eens bij ASS Autostoelen N.V.
                    Kunstdal 11 - 9900 Eeklo - Tel.: 09/378.41.90 - fax: 09/378.41.80

Comment

Ik ben ook >190 en zit het beste in hoge auto's, waar je recht in zit (rij nu met een 5008 en een Megane Cc). Ik heb al met vanalles gereden, maar in het algemeen zit voor mij een hoge monovolume of SUV, puur omdat je er niet in ligt, veel beter dan een coupé of een sedan of station. De mensen achter je zijn je als je meer dan 190cm bent ook dankbaar in een hoge auto

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Working...
                      X