Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering bedrijfswagen

Korte Inleiding: Ben dit jaar gestopt met studeren en beginnen werken. Heb nu exact sinds vorige week een bedrijfswagen gekregen. Ik werk bij een bedrijf dat nog volop aan het groeien is en dus niet op de hoogte is van alle regeltjes en wetgevingen heb ik zo het gevoel. Bedrijfswagen is geen lease wagen. We hebben het hier over een skoda octavia ambition 2e hands aangekocht door mijn werkgever.

Dus: Werkgever kocht de auto aan, ik mag het gebruiken voor woon werk verkeer en privé. Nu wilt mijn werkgever wel dat ik de verzekering en taks betaal. verzekering 1600 Euro (omnium, bedrijf wilt omnium ik zelf heb hier geen keuze in) en taks heb ik geen idee van hoeveel dat kost. Nu vroeg ik me af of dit veel voorkomt dat een werknemer dat zelf moet betalen?
    Ik zal deze maand zoizo al een pak minder netto over houden van mijn loon, want => bedrijfwagenbelasting, openbaarvervoer premie die weg gaat, tankkosten, ...

Als ik het even uit reken met de natte vinger : 80 (openb. verv.) + 160 (tanken) + 100 ( geen flauw idee hoeveel de bedrijfswagen belasting is, dus dit is een schatting) = 340
    BIV = 476 VB = 297 => 773 + 1600 = 2373 => per maand dus nog eens 198
    Dus als ik het goed heb betaal ik elke maand dan 540 euro voor een bedrijfwagen. Lijkt mij wel heel erg veel of niet? Misschien was ik dan toch beter af geweest met een eigen auto aan te schaffen.

Graag hoor ik jullie advies!

Persoonlijk, daar zou ik niet aan beginnen.

Comment

Die berekening maak je best altijd eens ja, al weet ik niet of je er nu nog iets aan gaat veranderen. Ik heb zo ooit bedankt voor een bedrijfswagen die mij ook netto een 500 per maand ging kosten en ik goedkoper mijn eigen goesting kon doen.

Maar als ik het goed begrijp "krijg" je enkel de wagen en draai je zelf op voor alle kosten? Wat met onderhoud en herstellingen? Ook bruto loon moeten inleveren?

Comment

Goe zot.
        Voor je werkgever zijn dit aftrekbare kosten.
        Jij moet dit betalen met je nettoloon.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Nog nooit gehoord dat de werknemer dit moet betalen. Gewoon weglopen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Niet accepteren.

Ik neem aan dat je de auto nodig hebt voor klantenbezoek en dergelijke.
            Ga je ook de brandverzekering van het kantoor, de kosten van internet en water betalen?
            Of moet je zelf WC papier mee brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haroddin Bekijk Berichten
              Die berekening maak je best altijd eens ja, al weet ik niet of je er nu nog iets aan gaat veranderen. Ik heb zo ooit bedankt voor een bedrijfswagen die mij ook netto een 500 per maand ging kosten en ik goedkoper mijn eigen goesting kon doen.

Maar als ik het goed begrijp "krijg" je enkel de wagen en draai je zelf op voor alle kosten? Wat met onderhoud en herstellingen? Ook bruto loon moeten inleveren?
              Ja ik 'krijg' enkel de wagen, voor onderhoud en herstellingen hoop ik dat het werk hiervoor tussenbeide komt het is tenslotte hun eigendom. Heb ook geen contract of dergelijke waar dit allemaal is in uitgeklaard, iemand toevallig een idee hoe een standaard afspraak rond bedrijfswagens normaal word opgemaakt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Niet accepteren.

Ik neem aan dat je de auto nodig hebt voor klantenbezoek en dergelijke.
                Ga je ook de brandverzekering van het kantoor, de kosten van internet en water betalen?
                Of moet je zelf WC papier mee brengen.
                Voornamelijk voor naar het werk zelf te komen, hiervoor ging ik met het openbare vervoer (rotverbinding) die me makkelijk 5 uur per dag duurde. Nu kan ik met de auto op 40 minuutjes daar zijn

Comment

Koop je zelf een kleine auto, en vraag een km-vergoeding.

Normaal is er een carpolicy die dergelijke zaken duidelijk stelt, voor werknemer en werkgever.

Comment

en de VAA? hoe is die geregeld? dat dient om je privégebruik te 'vergoeden'
                    ofwel betaalt de werkgever alles en betaal jij netjes VAA
                    ofwel doe je een strik rond de auto en geef ze terug want anders is dit een vergiftigd geschenk
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Wat een lepe vos is me dat zeg, uw 'werkgever'.
                      Zich wat van de domme houden dat hij de regels i.v.m. bedrijfswagen 'niet goed kent'...
                      Zelfs al zou dat waar zijn, het sociaal secretariaat waarbij hij is aangesloten en/of zijn boekhouder worden toch verondersteld hier meer over te weten.

Ik kan me voorstellen hoe hij voor de rest met zijn werknemer(s) zal om gaan.

Comment

Zou ik ook absoluut niet accepteren. Jobs genoeg momenteel...put the pressure on, zou ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Koop je zelf een kleine auto, en vraag een km-vergoeding.

Normaal is er een carpolicy die dergelijke zaken duidelijk stelt, voor werknemer en werkgever.
                          km-vergoeding voor woon-werkverkeer vragen ?

Comment

excuse me, woonwerk-verkeer vergoeding .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Nog nooit gehoord dat de werknemer dit moet betalen. Gewoon weglopen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                              Idd, want bij zo een bedrijf wil ik niet werken. Lijkt er eerder op dat ze de TS willen oplichten.

Comment

Dus als ik het goed heb betaal ik elke maand dan 540 euro voor een bedrijfwagen. Lijkt mij wel heel erg veel of niet? Misschien was ik dan toch beter af geweest met een eigen auto aan te schaffen.
                                Hoe oud is die wagen eigenlijk? €540 uit eigen zak betalen voor een auto van 2j oud bijvoorbeeld goed zot.

€6500 per jaar *4 kan je wel iets deftig van kopen
                                Polo 6n 1.4

Comment

En nu maar hopen dat je niet met Monopoly geld wordt betaald ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    En nu maar hopen dat je niet met Monopoly geld wordt betaald ...
                                    Of elke maand aan de werkgever de loonkost bovenop zijn loon betalen om daar te mogen werken

Comment

Working...
                                    X