Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto importeren uit Duitsland zonder aankoopfactuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto importeren uit Duitsland zonder aankoopfactuur

Beste leden,

ik heb een tijdje in Duitsland gewoond en heb daar dan een auto gekocht. Die is dus ingeschreven op mijn eigen naam in Duitsland. Maar nu ben ik terug verhuisd naar Antwerpen en wil graag mijn auto importeren naar België. Maar, hier komt mijn vraag. Door een beetje te zoeken op het intrernet zag ik dat ik een paar documenten nodig heb om hel te kunnen importeren. Namelijk: aankoopfactuur, originele duitse inschrijvingsbewijs, keuringsbewijs en gelijkvormigheidsattest.

Ik heb dus al die documenten, behalve de aankoopfactuur. Omdat ik de auto niet van iemand overkoop, maar mijn eigen auto is. En de originele duitse inschrijvingsbewijs is dus ook op mijn eigen naam maar op mijn Duitse adres.

Kan iemand mij hiermee helpen, aub?

Alvast bedankt!

Bel eens naar de Douane. Normaal gezien is het geen probleem gezien de wagen daar al op uw naam staat.
    Maar voor de zekeheid zou ik toch eens bellen.

Comment

Ik heb dus een mail gestuurd naar de Douane en dit is hun antwoord:

"Geachte heer,

We mogen niet zomaar een vignet 705 opmaken als er geen factuur is van de wagen.

Met vriendelijke groeten."

Daar heb ik niet veel aan...

Comment

Wtf....

Comment

Je hebt die auto altijd "ooit" gekocht

Normaal heb je dus een factuur, ben je ze kwijt, vraag een kopie bij de handelaar of particulier waar je die auto kocht.

Een eigendom, bewijs je in de eerste plaats met een factuur.

Logisch toch, anders kan iedereen een auto "stelen" in Duitsland en die hier invoeren... we zijn gelukkig geen banaan of dictator republiek....hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Logisch toch, anders kan iedereen een auto "stelen" in Duitsland en die hier invoeren... we zijn gelukkig geen banaan of dictator republiek....hé
            Ik ga ervan uit dat ze in Duitsland geen auto's die gestolen zijn laten inschrijven zonder bewijs. Hij is al ingeschreven op zijn naam in Duitsland, wat moet de douane dan nog een factuur hebben van een wagen die al op de betrokkene zijn naam staat.

Das pas een bananen republiek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Ik ga ervan uit dat ze in Duitsland geen auto's die gestolen zijn laten inschrijven zonder bewijs. Hij is al ingeschreven op zijn naam in Duitsland, wat moet de douane dan nog een factuur hebben van een wagen die al op de betrokkene zijn naam staat.

Das pas een bananen republiek.
              Namaz, je neemt de woorden uit mijn mond...

Maar heb ze dus terug gemaild en gevraagd of ze mij een manier konden aanraden, want het is toch niet mogelijk dat ik mijn eigen auto niet kan invoeren.

Dan kreeg ik als antwoord dat ik “gezien de complexiteit contact op moet nemen met een van hun bevoegde hulpkantoren waar ik een vignet 705 kan bekomen”.

Dus dat is dan ook wat ik heb gedaan. En nu afwachten wat zij gaan antwoorden…

Comment

Dat je dan een factuur opmaakt waarbij je de auto aan jezelf verkoopt. Onnozele regels vragen om onnozele oplossingen.

Comment

Ja, daar dacht ik ook aan. Maar ik hoopte dat misschien iemand hier op deze forum hiermee al ervaring had.

Comment

Is toch verhuisgoed ?

Comment

Working...
                    X