Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid tweedehands particuliere verkopers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Betrouwbaarheid tweedehands particuliere verkopers

Binnenkort ga ik een tweedehands wagen kopen. Uiteraard momenteel al wat aan het rondkijken.

In het verleden een slechte ervaring gehad met particulieren die grote hoeveelheden tweedehands wagens aankopen en verkopen. Oke dit zijn geen particulieren, maar je kent het wel.

Er staan soms wagens tussen die mijn aandacht trekken en die zeer schappelijk zijn qua prijs. Maar net als mijn slechte ervaring toen (problemen met de motor), sta ik er nogal sceptisch over.

Waarom heeft de vorige eigenaar die wagen verkocht tegen een al lagere prijs dan de rest van vergelijkbare wagens op de markt,...

Beter een tweedehands wagen kopen bij een erkende garage die deftige garantie geeft?

Of gewoon bij de eigenaar zelf? Zorg gewoon dat je je duidelijk informeert over hoe lang de eigenaar de auto al heeft, het onderhoud, ... En kijk daarbovenop wat voor gevoel je er van krijgt. En natuurlijk "if it sounds too good to be true...".

Ik zou alleszins oftewel bij de eigenaar oftewel bij een erkende garage/2de hands handelaar kopen en niet snel bij zo'n klein sjebbig garageke aan de andere kant van het land(/taalgrens).

Van de eigenaar zelf kom je vaak meer te weten over de auto zelf, dan als je deze bij een handelaar koopt. Als je dan er gewoon rekening mee houdt dat een auto die bij een handelaar door de garantie 1000-2000 euro meer kan kosten (ofja, hangt allemaal van af in welke prijsklasse je uberhaupt kijkt), en dit dan gewoon aan de kant zet voor eventuele kosten bij de particulier aangekochte wagen. Dan kun je moeilijk gekloot aankomen.

Je kunt tegenwoordig trouwens ook bij een particulier aangekochte wagen zelf een 2de hands verzekering nemen bij aankoop. Weet wel niet wat dit kost.

Comment

Ik heb rechtstreeks van de eerste eigenaar gekocht, verhaal er rond was heel logisch, testrit gedaan, serienummer bij Volvo-dealer laten nakijken op historiek onderhoud en herstellingen, en van Volvo dan ook nog verlengde fabrieksgarantie tot 5 jaar of 150000 km aangeboden gekregen voor redelijke prijs. Vond ik een vrij veilige aankoop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Zit met hetzelfde probleem, meer bepaald deze verkoper en wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caipi Bekijk Berichten

http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...831?asrc=st|as
          Wat is het probleem? Dat spel heeft nog fabrieksgarantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

Wat is het probleem? Dat spel heeft nog fabrieksgarantie.
            Liedekerke, da's toch in Belgie ?
            Den otto heeft een nieuwe APK, wil dat dan niet zeggen dat deze uit Olland komt ?
            Da's misschien het "probleem" dat Caipi wil aankaarten ?

Comment

De beste combinatie is eigenlijk van een particulier met nog garantie. Wel gelimiteerd tot vrij jonge wagens dan.
              Particulier omdat je weet van wie hij komt en meer onderhandelingsmarge over het algemeen.

Heb al eerder slechte ervaringen gehad met handelaars dan particulieren en heb toch al wat wagens gekocht tweedehands. Dan zwijg ik nog over die importbakken. Bij mij moet het absoluut een Belgische wagen zijn. Als ik er ene uit Duitsland wil ga ik hem wel zelf halen.

Comment

tja soms koop je de problemen van een ander...

Facturen ter inzage vragen enz...

Comment

Wat is jullie mening over die wagen? Te goed om waar te zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caipi
                    Waarom te goed om waar te zijn? 3deurs, geen navi en toch niet zoo goedkoop?
                    Wel weinig km en jong maar lijkt me niet de deal van her jaar.

Comment

4 cilinder turbo naft op zich is onbetrouwbaar.

Comment

http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...831?asrc=st|as
                        BVBA ... is toch duidelijk geen particuliere verkoper ?

Comment

Working...
                        X