Neen, volgens mij niks tegen te beginnen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto uitgeleend en teruggekregen met kapot motorblok
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk BerichtenRedelijk belachelijk dat het onderhoud in twijfel wordt getrokken. Zijn vorige had 400d km en is enkel vervangen geweest daar er iemand tegen had gezeten. Hij heeft em zelf nieuw gekocht en doet em altijd stipt binnen bij Iveco.
Hoogstwaarschijnlijk kan die er niks aan doen.
Comment
-
Ik veronderstel dat je niet verzekerd bent tegen motorschade, dus je verzekering zal hier dan ook niet in tussenkomen.
Het enige wat je dan kan doen, is je vriend dagvaarden en de schade op hem verhalen voor de rechter. Dan moet je wel bewijzen, wat moeilijk kan zijn, dat de schade voordien niet reeds bestond, en dat hij, zodra hij de lekkende motorpakking had vastgesteld, niet de beslissing had mogen nemen, en daar een fout heeft begaan, om nog eens 500 kilometer te rijden wat de motor volledig om zeep heeft geholpen. Dus, schade verhalen is mogelijk, maar het zal volledig afhangen van de bewijzen die je kan aanbrengen.
Comment
-
Dat probleem steken op één rit is ook belachelijk.
Het enig wat kan betwist worden is de gevolgschade. Als de chauffeur het had germerkt en direct was gestopt, was de herstelling dan kleiner geweest.
Van een keer doorrijden gaat een motor niet kapot.
Je kan daar expertises op laten doen, maar geen enkele expert gaat dat eenduidig aan één rit kunnen koppelen.
Lesson learned...
Comment
-
Motor van een ongeval overbouwen zal goedkoopste oplossing zijn.
Nu met een kapotte pakking een motor om zeep rijden heb ik nog niet gehoord ik eij er al 5d km mee en dat blijft rijden beetje bijvullen af en toe.
Was het een 2.3 of 3.0? Ben ook van plan een 2010-2012 model te kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHLMijnen auto en mijn vrouw, die worden enkel door mezelf....den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenEen lekkende koppakking, is wanneer de dichting tussen de koeling en motorgedeelte niet meer 100% is. Te herkennen aan de mayonaise aan de olievuldop en het aanwezig zijn van lucht in het koelwater. (Vulopening)
Ik heb het zelf nog niet voorgehad, maar ik denk dat het water dat in de verbrandingsruimte komt zorgt voor een witte rookpluim in de uitlaat? (Verdamping)
Een lekkende kloppakking vindt zijn oorzaak niet bij 1 rit...
Misschien water in de tank via de vulopening?
Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Al veel horen zeggen maar ook veel andere dingen gezien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
Dichting tussen motorblok en cilinderkop.
zijn er koelkanalen tussen deze twee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Van mijnen otto ben ik ni zeker, maar van mijn vrouw
Comment
-
Ja hoe kan je nu weten op welk moment de koppakking is kapot gegaan? Er is geen koppakking lichtje op het dashboard o.i.d. .
Motoren kunnen in de soep draaien om allerlei redenen. De ene bij 150000 km, de andere bij het miljoen. De mijne op 64.000 km, gelukkig coulance op gehad.
Het is natuurlijk ferm klote. Maar je kan het even goed voorhebben als je zelf rijdt en dan moet je er ook voor opdraaien.
Comment
-
Niks tegen te beginnen vrees ik.
Wij krijgen ook wel wat mensen die stipt hun auto binnen brengen, maar daarom laten ze niet alles uitvoeren wat voorgeschreven staat. en stipt elk jaar of stipt omd x-duizend km is ook een verschil, vooral als de wagen eigenlijk onder zware omstandigheden gebruikt wordt.
De koelvloeistof kan niet in de brandstof geraken via een defect aan de motor, maar water erin is niet uitzonderlijk: vandaar dat er een watersensor op de filter zit. Dat is een onderhoudskwestie. Er is geen link tussen retourleiding en koelvloeistof.
De wagen is rijdend teruggebracht maar start daags erna niet, ge gaat mij niet vertellen dat de ontlener de wagen nooit heeft stilgezet. Maar blijkbaar had hij geen problemen met starten?
Hoe weet je dat de lekke koppakking begonnen is 500 km geleden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenDank u voor de correcte benaming.
zijn er koelkanalen tussen deze twee?Z4 M40i
Comment
-
Ik vrees dat je er niks tegen kan doen... Het is gewoonweg pech hebben. Als die kameraad het niet voor had dan was ze wellicht de dag erna kapot geweest. Zoiets bewijzen lijkt me ook zo goed als onmogelijk.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Ik heb iets vergelijkbaars voorgehad met mijn zwarte Alfa 166 vorig jaar, uitgeleend aan een neef uit Australië die er op een paar weken tijd heel Europa mee heeft doorkruist, en toen ik hem terugkreeg was de koppeling volledig op. Als je zo'n risico niet wil lopen, moet je inderdaad geen auto's uitlenen...Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
Comment