Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes SL600 R129 of Mercedes SL500 R129 kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes SL600 R129 of Mercedes SL500 R129 kopen?

    Heeft iemand hier ervaring mee?

  • #2
    Wat wil je weten?

    Comment


    • #3
      Even de gespecialiseerde forums aflopen, hé !
      Naar het schijnt kunnen motorproblemen met de 600 erg duur uitvallen, een nieuwe kost zo'n 30.000 euro's !!

      Comment


      • #4
        . Gewoon wat jullie zouden verkiezen? Wat jullie eventuele ervaringen hiermee zijn?
        @Guyugy: Kan je mij een link doorsturen van die forums aub? Kost een motor van een 500Sl dan zoveel minder mochten er problemen mee zijn?
        Beiden alvast bedankt!

        Comment


        • #5
          Ik had een 500SL (recent verkocht) en heb nu een SL600.

          Houd er rekening mee dat een 600 onderhoudstechnisch een heel ander verhaal is, waar een 500 nog redelijk toegankelijk is, kan je bij een 600 letterlijk nergens aan (motorruimte ligt helemaal vol met die V12). Koop geen 600 als je niet bereid bent de onderhoudskosten die er mee gepaard gaan te betalen, en koop ineens een goed exemplaar en geef wat meer geld uit. Als je een opknapper koopt heb je geen idee waar je uit komt qua kosten. Bij een 500 valt dat eigenlijk allemaal wel mee, op een kabelboom en de gebruikelijke zaken (rotors, bougies, bougiekabels, bobijnen,...) na komt daar eigenlijk niet heel veel aan.

          De 600 kwam ook standaard met de adaptieve ophanging, die vaak defect is. Reken snel 3 a 4000 euro om dat in orde te zetten.

          Een 600 is niet véél sneller dan een 500, je moet dat kopen voor zijn motorkarakter (V12 ) en zijn exclusiviteit. Maar je moet er ook een beetje zot voor zijn.

          Comment


          • #6

            Bedankt! Wordt die ophanging dan niet getest bij de keuring alvorens verkoop? Wat is de gebruikelijke prijs voor een SL600 R129 van 1992 met minder dan 100000 km en volledige onderhoudshistoriek?

            Comment


            • #7
              Je kan met een defecte ophanging prima door de keuring geraken, wanneer deze kapot gaat gaat deze namelijk (uit veiligheid) op de meest harde stand. Geen probleem dus voor de keuring, maar er valt niet meer met de auto te rijden. Het is een super ingenieus (pneumatisch gestuurd) systeem, dat waanzinnig voor zijn tijd was en nu nog steeds fantastisch is,.. als het werkt. Werkt met pneumatische veerbollen op elke demper om de hardheid te sturen.

              Prijzen... Wat de gek er voor geeft? Leitner heeft er nu 1 staan met 22.000 km en vraagt 69500, in mijn ogen zijn ze dat (nog) niet waard. Onder de 25-30k zal je ze echter niet snel vinden.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk Berichten

                Bedankt! Wordt die ophanging dan niet getest bij de keuring alvorens verkoop? Wat is de gebruikelijke prijs voor een SL600 R129 van 1992 met minder dan 100000 km en volledige onderhoudshistoriek?
                Een goed sl600 kost het dubbele van een sl500 zowel in aankoop en naar onderhoud toe.

                Comment


                • #9
                  Ik zou de SL500 kiezen.

                  Comment


                  • #10
                    Harry is echter heel blij met z'n SL600.

                    Living with a 1993 Mercedes SL600 that's done 140,000 miles and now gets used to blast round Europe in. This car has to be one of today's greatest bargain V1...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                      Je kan met een defecte ophanging prima door de keuring geraken, wanneer deze kapot gaat gaat deze namelijk (uit veiligheid) op de meest harde stand. Geen probleem dus voor de keuring, maar er valt niet meer met de auto te rijden. Het is een super ingenieus (pneumatisch gestuurd) systeem, dat waanzinnig voor zijn tijd was en nu nog steeds fantastisch is,.. als het werkt. Werkt met pneumatische veerbollen op elke demper om de hardheid te sturen.

                      Prijzen... Wat de gek er voor geeft? Leitner heeft er nu 1 staan met 22.000 km en vraagt 69500, in mijn ogen zijn ze dat (nog) niet waard. Onder de 25-30k zal je ze echter niet snel vinden.
                      Staat vol met SL600 onder de 30k...
                      SL500 vind je onder de 20k

                      De kunst is om er die uit te kiezen die niet direct in de kosten vallen.


                      Comment


                      • #12
                        Ik zie diverse SL600's te koop staan van 1992. Evenwel werd volgens Wikipedia de benaming van 600Sl naar SL600 pas doorgevoerd in 1993. Hoe kan dit dan?

                        Comment


                        • #13
                          What's in a name.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk Berichten
                            Ik zie diverse SL600's te koop staan van 1992. Evenwel werd volgens Wikipedia de benaming van 600Sl naar SL600 pas doorgevoerd in 1993. Hoe kan dit dan?
                            Mogelijks modeljaar 1993 dat eind 1992 werd verkocht?
                            The shark is BACK! BMW 635csi

                            BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017


                            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk Berichten
                              Ik zie diverse SL600's te koop staan van 1992. Evenwel werd volgens Wikipedia de benaming van 600Sl naar SL600 pas doorgevoerd in 1993. Hoe kan dit dan?
                              Omdat de meeste verkopers geen idee hebben wat ze verkopen. Ik zie 1990 R129's met digitale kilometertellers. En dat is ónmogelijk. Dan weet je dus al zeker dat er een nieuwe tellerpartij in is gegaan en de auto bijna zeker geen originele kilometerstand heeft. Negen op de tien verkopers weet dat niet eens...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

                                Omdat de meeste verkopers geen idee hebben wat ze verkopen. Ik zie 1990 R129's met digitale kilometertellers. En dat is ónmogelijk. Dan weet je dus al zeker dat er een nieuwe tellerpartij in is gegaan en de auto bijna zeker geen originele kilometerstand heeft. Negen op de tien verkopers weet dat niet eens...
                                Of het is ééntje van 98 met de papieren en chasisnummer van een bwj 90 snappie . Dan heb ik u ééns iets geleerd wat veel in de oldtimer wereld word gedaan om taksen te omzeilen .

                                Comment


                                • #17
                                  Ik ken de (meeste) trucen van de foor .

                                  Comment

                                  Working...
                                  X