Heeft iemand hier ervaring mee?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes SL600 R129 of Mercedes SL500 R129 kopen?
Collapse
X
-
Ik had een 500SL (recent verkocht) en heb nu een SL600.
Houd er rekening mee dat een 600 onderhoudstechnisch een heel ander verhaal is, waar een 500 nog redelijk toegankelijk is, kan je bij een 600 letterlijk nergens aan (motorruimte ligt helemaal vol met die V12). Koop geen 600 als je niet bereid bent de onderhoudskosten die er mee gepaard gaan te betalen, en koop ineens een goed exemplaar en geef wat meer geld uit. Als je een opknapper koopt heb je geen idee waar je uit komt qua kosten. Bij een 500 valt dat eigenlijk allemaal wel mee, op een kabelboom en de gebruikelijke zaken (rotors, bougies, bougiekabels, bobijnen,...) na komt daar eigenlijk niet heel veel aan.
De 600 kwam ook standaard met de adaptieve ophanging, die vaak defect is. Reken snel 3 a 4000 euro om dat in orde te zetten.
Een 600 is niet véél sneller dan een 500, je moet dat kopen voor zijn motorkarakter (V12 ) en zijn exclusiviteit. Maar je moet er ook een beetje zot voor zijn.
Comment
-
Je kan met een defecte ophanging prima door de keuring geraken, wanneer deze kapot gaat gaat deze namelijk (uit veiligheid) op de meest harde stand. Geen probleem dus voor de keuring, maar er valt niet meer met de auto te rijden. Het is een super ingenieus (pneumatisch gestuurd) systeem, dat waanzinnig voor zijn tijd was en nu nog steeds fantastisch is,.. als het werkt. Werkt met pneumatische veerbollen op elke demper om de hardheid te sturen.
Prijzen... Wat de gek er voor geeft? Leitner heeft er nu 1 staan met 22.000 km en vraagt 69500, in mijn ogen zijn ze dat (nog) niet waard. Onder de 25-30k zal je ze echter niet snel vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk Berichten
Bedankt! Wordt die ophanging dan niet getest bij de keuring alvorens verkoop? Wat is de gebruikelijke prijs voor een SL600 R129 van 1992 met minder dan 100000 km en volledige onderhoudshistoriek?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenJe kan met een defecte ophanging prima door de keuring geraken, wanneer deze kapot gaat gaat deze namelijk (uit veiligheid) op de meest harde stand. Geen probleem dus voor de keuring, maar er valt niet meer met de auto te rijden. Het is een super ingenieus (pneumatisch gestuurd) systeem, dat waanzinnig voor zijn tijd was en nu nog steeds fantastisch is,.. als het werkt. Werkt met pneumatische veerbollen op elke demper om de hardheid te sturen.
Prijzen... Wat de gek er voor geeft? Leitner heeft er nu 1 staan met 22.000 km en vraagt 69500, in mijn ogen zijn ze dat (nog) niet waard. Onder de 25-30k zal je ze echter niet snel vinden.
SL500 vind je onder de 20k
De kunst is om er die uit te kiezen die niet direct in de kosten vallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk BerichtenIk zie diverse SL600's te koop staan van 1992. Evenwel werd volgens Wikipedia de benaming van 600Sl naar SL600 pas doorgevoerd in 1993. Hoe kan dit dan?
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk BerichtenIk zie diverse SL600's te koop staan van 1992. Evenwel werd volgens Wikipedia de benaming van 600Sl naar SL600 pas doorgevoerd in 1993. Hoe kan dit dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
Omdat de meeste verkopers geen idee hebben wat ze verkopen. Ik zie 1990 R129's met digitale kilometertellers. En dat is ónmogelijk. Dan weet je dus al zeker dat er een nieuwe tellerpartij in is gegaan en de auto bijna zeker geen originele kilometerstand heeft. Negen op de tien verkopers weet dat niet eens...
Comment
Comment