Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 met automaat
Collapse
X
-
Testrit is inderdaad nodig - ik ben er inmiddels al mee bezig om er een paar te reserveren (wat soms een gedoe is, maar dat even terzijde).
sunking : "leren" rijden met een automaat hoort er ook wat bij. Ik heb soms al gereden met een stevige Honda Tourer (berline) van mijn schoonvader, automaat... En toch wel verkocht aan het gemak ervan eenmaal je het wat leert kennen. In elk geval dank om je ervaring te delen.
Comment
-
quovadis
Tja de DSG bak is niet gekend om zijn betrouwbaarheid, en ik neem aan dat die bedrijven goedkoper een herstelling/revisie doen dan VW zelf (want die hun service na verkoop trekt op niet veel, zeker in Nederland, PON, de invoerder van VAG in NL, is niet gekend om zijn klantvriendelijkheid).
Ik durf hopen dat de DSG's tegenwoordig wat betrouwbaarder zijn geworden, maar ze zijn ook wel geprogrammeerd om zo zuinig mogelijk te rijden (dwz vroeg opschakelen), waarschijnlijk kan dat met een software aanpassing ook weer opgelost worden.
Maar ik ga de mijne origineel laten want ik heb er voor de rest geen klachten over, in S stand doet hij het prima en het verbruik blijft laag.
De DSG bak is trouwens niet door VW zelf ontworpen maar door BorgWarner, een amerikaans bedrijf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fredduc Bekijk BerichtenPackard CNG: te duur in aankoop, ook in occasie voor mijn budget.
David67 Welke motoren overblijven: natuurlijk interessant... Maar, hetgeen me vooral interesseert is: als ik best tevreden ben over het vermogen van de Golf 1.9TDI 90PK, vraag ik me af of het inderdaad noodzakelijk is om minimaal een 1.4 TFSI te kopen of niet, en, in automaat (wel sowieso automaat wegens gezondheidsproblemen alsook gewoon het verkeer in België).
Het lastige is dat je ze niet allemaal kan testrijdenThe proof of the pudding is in the eating...
Ik kan de getallen alvast vergelijken, hoewel de vergelijking wat mank loopt tussen de Golf diesel en de Audi benzine... Deze site is ook handig: https://www.autoevolution.com/cars/v...3-19-tdi-90-hp en https://www.autoevolution.com/cars/a...fsi-6mt-105-hp .
GOLF 1.9 TDI A3 1.2 110 A3 1.4 125 A3 1.4 250 weight 1262 1300 1300 1310 0-100 12.9 10.1 9.4 8.2 power 90 HP 4000 110HP 5000 125 HP 5-6000 140 HP 5000 torque 210 Nm @ 1800 RPM 175 Nm @ 1400-4000 RPM 201 Nm @ 1400-4000 RPM 249 Nm @ 1500-3500 RPM
Nog 2 vraagjes:
* de cijfers mbt het gewicht verschillen vaak van site tot site
* is er iemand die een site kent met daarin getallen over de hernemingen, bijv. 60-100, 100-120 et cetera?
ze houden ook het hoogst gemeten gewicht bij van alle magazinetesten. Met 1300 kg kom je er zeker niet, in de praktijk ga je richting 1400 kg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
ze houden ook het hoogst gemeten gewicht bij van alle magazinetesten. Met 1300 kg kom je er zeker niet, in de praktijk ga je richting 1400 kg...
@sunking: BorgWarner - dat zoek ik zeker eens op.
En ja, welk merk biedt de "meest betrouwbare" automaat eigenlijk? En ik denk toch ook: goed gebruik én onderhoud bepaalt veel. Rustige rijstijl, veel files of niet, kasseien, sommige bestuurders remmen 10 keer per 500 meter, enzovoort...
Heel ander onderwerp: als je begint te lezen op internet, tja, dan zie je het bos door de bomen niet meer. Algemeen genomen komen de Japanse merken er goed uit, in het bijzonder Honda eigenlijk, zeker wat de automaten betreftMaar goed, ander onderwerp, ander topic en voldoende over te vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Sunking
De 4 bedrijven die in Nederland DSG / S-tronic dokter “spelen”, overleven die, met “sporadisch slecht gebakken lucht”??
TVS Engineering is de specialist op het gebied van DSG- en motor software, diagnose en reparaties. Van maatwerk tot onderhouden, neem vrijblijvend contact op.
Er gaat even wat mis De pagina die u zoekt bestaat niet (meer) Kijk gerust even rond op de website. Kunt u het dan nog niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag verder!
Er zijn weinig bedrijven die zich kunnen specialiseren, in het herstellen en onderhoud van een specifiek onderdeel, van 1 fabrikant
Het is helemaal niet zo dat ze daar op 'overleven', ze doen nog tal van andere zaken. Toch beter wat verder kijken dan enkel de titels van websites en on line artikels ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten[USER="14578"]
De DSG bak is trouwens niet door VW zelf ontworpen maar door BorgWarner, een amerikaans bedrijf.- BorgWarner: maakt de tandwielen en assembleert de volledige versnellingsbak
- LUK AG: de 2 koppelingen en massavliegwiel
- Schaeffler AG: maakt de dubbele drukkingsgroep en voor +/- 2015 de elektromechanische sturing, na 2015 is de elektro hydraulische sturing onder licentie van Magneti Marelli (Fiat)
Luk en Schaeffler maken deze onderdelen ook voor de versnellingsbakken met dubbele koppeling voor Ford, Renault, Mercedes (Getrag) en Fiat/Alfa (TCT)
De keuze voor de instelling van de software, zodat de DSG héél vlug opschakelt (en terug) is allicht door VW zelf gemaakt, om toch maar de allerlaagste Co2 te kunnen voorleggen…. (Idem diesel software) Hierdoor ontstaat er meer slijtage, maar dat is niet voor rekening van VW...
De recente versie zouden inderdaad minder problemen hebben
Comment
-
Nja over de DSG is al veel geschreven, maar het rijdt toch wel top hoor. Schakelt sneller dan de ZF-8 en ik heb er voor de rest nog geen echte nadelen van ondervonden. Buiten dat je de auto hold best afzet (maar dat heeft de ZF-8 niet eens), en in S stand schakelt hij meer naar mijn zin dan de ZF-8. Je voelt bij het vertrekken wel dat de koppeling aangrijpt, wat je met een koppelomvormer niet hebt. Maar die ZF-8 gaf bij mij eerder een 'week' gevoel, in D stand gebeurt het schakelen op een nogal gezapig manier waardoor het lang duurt eer je terug volledige tractie hebt in de volgende versnelling. Die DSG loopt heel vlot door de versnellingen heen. Ander stom nadeeltje waar je wel aan moet wennen als je BMW gewoon bent: je moet zelf de hendel terug in P duwen op het einde van je rit, anders laat hij het weten via een irritante piep wanneer je de deur opent. Bij BMW gaat hij automatisch in P stand, waarbij de hendel in het midden blijft staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Zeker?
Comment
Comment