Mededeling

Collapse
No announcement yet.

525d Berline of 530d Berline?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 525d Berline of 530d Berline?

    Beste mensen
    Ik lees af en toe de berichten hier, maar heb hier nog nooit iets gepost dus ik heb besloten om me eens lid te maken. Momenteel bezit ik een BMW 5-serie een 525d Berline automaat (F10) die ik nieuw heb gekocht in 2010. De wagen heeft bijna 250 000 kilometers op de teller, de E60 5-serie heb ik wegens niet mijn stijl qua design bewust overgeslaan, maar de BMW-verdeler heeft me wel met de huidige 5-serie kunnen overtuigen. Ik rijd al vanaf mijn 18de met BMW, met aankoop van de nieuwe 5 zal het mijn zesde BMW zijn. De techniek staat niet stil, en in de huidige 525d zit er een viercilinder-in-lijn motor onder de motorkap.Als ik een 525d koop zou het mijn eerste BMW zijn met een viercilinder-in-lijn motor. Ik heb al een testrit gemaakt met de 530d daar ben ik zeer zeer zwaar van onder de indruk. De huidige 525d heb ik nog niet getest. Ik heb wel al een 525d F10 als vervangwagen gehad dat was toen ook een 2-liter. Aangenaam rijden, maar klonk wel nerveuzer. Ik ben een kilometervreter en rijd graag met de wagen we gaan er vooral heel graag mee op reis. Aangezien het hier gaat om een aankoop tussen de 65 000 en 70 000 euro cataloguswaarde wil ik er zeker geen spijt van hebben. Ik weet dat er velen het heiligschennis noemen dat BMW tegenwoordig meer en meer gaat downsizen al denk ik dat het van velen bla bla is en weinig ervaring hebben met het merk. Mijn vrouw rijdt met een 218i active tourer en die wagen rijdt ook best zeer prettig.

  • #2
    Tja, wat denkt ge wat de meeste u gaan aanraden hier, inclusief mezelf. Ik rij liever met een dikkere motor en minder uitrusting dan andersom. Ooit een lange rit gedaan met een 530dx Touring. Was zeer onder de indruk.

    Ge leeft maar 1 keer dus gun u een 6 cilinder.

    Comment


    • #3
      Qua uitrusting ben ik niet zo fanatiek. Luxury line met individual kleur kies ik wel, business pack en adaptieve led koplampen en eventueel een driving assistance pack maar daar twijfel ik nog aan. Elektrische zetels, verwarmde zetels etc dat moet allemaal niet bij mij.

      Comment


      • #4
        Dat is hier een makkie. De 530 dus.
        Als je deze namiddag gaat tekenen mag je deze hier vanavond al aankondigen.
        Nog een goedemiddag verder. :-))


        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          Vandaag wordt er nog geen wagen gekocht . Wil niet over een nacht ijs gaan. Posting op Bimmerboard volgt, deskundig advies altijd welkom.

          Comment


          • #6
            Verwarmde zetels een optie op een auto van 70k?

            Welke individual kleur gaat ge kiezen?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door NielsP Bekijk Berichten
              Vandaag wordt er nog geen wagen gekocht . Wil niet over een nacht ijs gaan. Posting op Bimmerboard volgt, deskundig advies altijd welkom.
              Mij lijkt het nochtans simpel hoor, je hebt beide al eens gereden, eens je een 6 cilinder, 3.0L gereden hebt is het nog moeilijk een stap terug te zetten, want dat is het wel degelijk met die 4-cilinder koffiemolens. Geloof me, als je die 525d zou nemen ga je na een tijdje spijt hebben van je beslissing. Niet omdat die 2.0L een slechte motor zou zijn, helemaal niet en verre van zelfs, maar je hebt het plezier van de 6-cilinder hebben jezelf al eens aangedaan en dat had je dan feitelijk net niet mogen doen.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #8
                De vraag is of de jaarlijkse taks het u waard is. +-520 VS +-1100 kan al tellen

                Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  't Is wat extra taks, maar heb al altijd met redelijk 'zware' BMW's gereden, ben de hoge taksen al gewoon. 't Zijn aangename prestaties maar vooral een enorme rust en souplesse die je ervaart tijdens het rijden.

                  Comment


                  • #10

                    Rhodonit silber bevalt me wel.

                    Comment


                    • #11
                      Alle goede dingen komen in drie ... of in 2 x 3

                      Comment


                      • #12
                        Weinig verschil tussen 525d en 530d . Ze hebben één ding gemeen : een verouderde vervuilende dieselmotor die binnen dit en tien jaar van de markt zal verdwijnen.Aangezien BMW geen overtuigende electrische wagens of of voertuigen op CNG in deze klasse aanbiedt zou ik het op een benzineversie houden of voor een ander merk kiezen.

                        Comment


                        • #13
                          Koop maar die 530D... Ik heb de 258 pk versie en zou niet graag wisselen met een viercilinder. De nieuwe heeft nu nog wat meer koppel, dus zal nog aangenamer rijden.
                          Onze tweede wagen is een viercilinder, ok geen BMW, maar dat is toch een heel verschil qua loopcultuur. Verouderd of niet, het blijft bij de beste motoren op de markt. Laat je niet gek maken door de nieuwe tendens die enkel maar door de staat gecreeerd werd. Mensen volgen blindelings dat gedrag...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                            Weinig verschil tussen 525d en 530d . Ze hebben één ding gemeen : een verouderde vervuilende dieselmotor die binnen dit en tien jaar van de markt zal verdwijnen.Aangezien BMW geen overtuigende electrische wagens of of voertuigen op CNG in deze klasse aanbiedt zou ik het op een benzineversie houden of voor een ander merk kiezen.
                            Ik ben al heel mijn leven klant bij BMW en dat zal zo blijven. Zeer tevreden van het merk, de concessie en ik zie geen reden waarom ik zou moeten veranderen van merk. BMW blijft de beste motorenbouwer ter wereld, en als de toekomst elektrisch wordt dan brengen ze wel een volwaardig alternatief. Nu zie ik geen enkele reden om over te stappen van diesel naar een andere brandstof.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Koop maar die 530D... Ik heb de 258 pk versie en zou niet graag wisselen met een viercilinder. De nieuwe heeft nu nog wat meer koppel, dus zal nog aangenamer rijden.
                              Onze tweede wagen is een viercilinder, ok geen BMW, maar dat is toch een heel verschil qua loopcultuur. Verouderd of niet, het blijft bij de beste motoren op de markt. Laat je niet gek maken door de nieuwe tendens die enkel maar door de staat gecreeerd werd. Mensen volgen blindelings dat gedrag...
                              Mijn vrouw rijdt met een 2 tourer 218i dat is een zeer goede motor, maar de motor is niet zo zuinig en veel vermogen genereren uit een klein blokje ik heb daar nog altijd mijn twijfels over zeker op lange termijn. Maar kom tegenwoordig het moet op aardgas zijn, gedownsized, hybride/plug in of op elektriciteit zijn.

                              Comment


                              • #16
                                Als je een 6 cilinder gewoon bent erbij blijven. Ik heb zelf de fout gemaakt met een 428i te kopen die ik na 6 maanden terug ingeruild heb voor een 435i. Jammer genoeg met het nodige financieel verlies, dus maak niet dezelfde fout.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                  Weinig verschil tussen 525d en 530d . Ze hebben één ding gemeen : een verouderde vervuilende dieselmotor die binnen dit en tien jaar van de markt zal verdwijnen.Aangezien BMW geen overtuigende electrische wagens of of voertuigen op CNG in deze klasse aanbiedt zou ik het op een benzineversie houden of voor een ander merk kiezen.
                                  Oeps, weer een boom die omvalt.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Misschien eens een 530e proberen? Voor zover ik weet wegenbelastingvrij tot 2020. Mogelijk wel lange levertijd. Maar als je kan opladen thuis is het win-win.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik was ook kort geïnteresseerd in een bmw 5 reeks, voor mij persoonlijk ging het dan om de 530i, goedkoper en stukken beter dan 530d. Ik begrijp dat je eventueel voor een diesel zou gaan want dit is idd een kilometervreter. Vroeger reed ik ook met diesel maar 1x overgeschakeld naar een naft is het bijna onmogelijk om terug te keren naar diesel. Hoe dan ook zeker een testrit vragen bij uw concessie waar ge zo tevreden van zijt voor beide motorisaties en deze na elkaar alleen zo kan je de beste vergelijking hebben, ik heb tijdje geleden ergens een review gelezen van een brit die 525d en 530d getest heeft en volgens hem had hij niet de indruk dat hij met wagens reeds met verschillende cilinders.. moest iemand hem wijsgemaakt hebben dat het beide 4cil of 6 cil waren dan zou hij het ook geloofd hebben, de 530d voelde gewoon aan als een 525d die net een kleine chiptuning beurt gehad heeft. Hij vond dat bwm voor het grote prijsverschil een iets groter prestatieverschil mocht brengen.(maarja prijsverschil zal gewoon te maken hebben met versch. cil)

                                      Ik persoonlijk heb met de 4cil gereden van bwm en moet eerlijk toegeven dat dit voor mij toch 1 van de saaiste motoren was waar ik de laatste jaren mee gereden heb, ik moet er ook wel bij vertellen dat ik nagenoeg met geen dieselwagens gereden heb de laatste 5j., was gewoon omdat de dealer maar deze wagen beschikbaar had van de nieuwe 5 reeks, zelf nog de V6 niet kunnen testen omdat mijn interesse over was. Wel zal ik de X3M40i nog testen na nieuwjaar

                                      In tegenstelling tot u ben ik absoluut geen merk lover, heb nog nooit 2 auto's van hetzelfde merk gekocht en zal ook niet direct gebeuren moest ik nu overschakelen naar mb of bmw dan wordt mijn volgende auto zeker een ander merk dit omdat ik van iets nieuwe hou, Het interieur/ext. van ieder merk blijft altijd wel beetje hetzelfde waardoor ik de wagen te snel beu zou worden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Heb nog geen zin om een milieuvriendelijker wagen te kopen. Vind het trouwens belachelijk dat zo'n wagens vrij zijn van wegenbelastingen. Ik betaal al mijn BMW's uit eigen zak. Al die Tesla's, Volvo T8 en andere wagens die je ziet rijden. De gewone werkmens rijdt er niet mee rond. De regering werkt met 2 maten en 2 gewichten. En mij maak je niet wijs dat politici geven om het milieu.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X