Mededeling

Collapse
No announcement yet.

525d Berline of 530d Berline?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    530i is helaas ook al viercilinder geworden

    Comment


    • #22
      Verschil tussen 525d en 530d niet voelen? Rare jongens die Britten.

      Comment


      • #23
        Groot gelijk Niels, ze belasten gewoon hetgene waar er het meest te belasten valt. In Belgie zijn dat de diesels en men doet dit onder het mom van het milieu. Terwijl nu al geweten is dat een kleine direct ingespoten benzine gevaarlijker is qua fijn stof uitstoot. Die hebben zelfs nog geen roetfilter. (nog geen, binnenkort verplicht men dat en kan men de heden in overvloed gedownsizede motoren aanpakken).

        Comment


        • #24
          Mercedes S500 heeft een partikelfilter. Een van de eerste benzines.

          Comment


          • #25
            Klopt en nog een E klasse AMG ook dacht ik. Ik woon in Nieuwpoort en werkt in Brugge. Elke dag een verplaatsing van bijna 90 kilometer h/t. Respectabel openbaar vervoer is hier quasi onbestaande. Als politici zo bekommerd zijn om het milieu dan zouden ze eerst die dingen op punt moeten zetten.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
              ik heb tijdje geleden ergens een review gelezen van een brit die 525d en 530d getest heeft en volgens hem had hij niet de indruk dat hij met wagens reeds met verschillende cilinders.. moest iemand hem wijsgemaakt hebben dat het beide 4cil of 6 cil waren dan zou hij het ook geloofd hebben, de 530d voelde gewoon aan als een 525d die net een kleine chiptuning beurt gehad heeft. Hij vond dat bwm voor het grote prijsverschil een iets groter prestatieverschil mocht brengen.(maarja prijsverschil zal gewoon te maken hebben met versch. cil)
              Lol! Vreemde Brit, als je 1000cc méér longinhoud en 2 cilinders extra niet merkt scheelt er toch wel iets vrees ik.

              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door NielsP Bekijk Berichten
                530i is helaas ook al viercilinder geworden
                F1 bolides ook al dusja

                Metaxa kga eens zoeken naar het artikel, vond het ook wel opmerkelijk, was iemand die nog bij top gear gewerkt had dus ook niet van de minste zou je denken.
                Last edited by Schnippy; 08/07/2017, 05:02.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy

                  F1 bolides ook al dusja

                  Metaxa kga eens zoeken naar het artikel, vond het ook wel opmerkelijk, was iemand die nog bij top gear gewerkt had dus ook niet van de minste zou je denken.
                  Jaja, ik geloof u wel hoor Schnippy maar geef nu toe, dat klopt toch niet irl als je al met beiden hebt gereden.


                  Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #29
                    Ik heb momenteel een 520d F10 en ik had hiervoor een 525d E39 (de E60 heb ik eruit gelaten wegens écht mijn ding niet). De F10 is een zalige auto op alle vlakken. Zelfs op het vlak van motorisatie is de 2.0 4cyl een pak sneller dan de oudere 2.5 6cyl. Maar ik mis mijn 6 cylinder! Alleen al omwille van de sound. Ik denk dat als ik de koop kon overdoen ik toch voor de 6 cyl zou kiezen. Neemt niet weg dat de 4 cyl écht wel voldoende krachtig is. Eigenlijk vind ik dat de 525d amper een meerwaarde biedt. Ik zou als ik van u was de afweging maken tussen een 520d die écht geen power tekort komt op geen enkel vlak tov een 530d omwille van de souplesse, de sound,...

                    Bij de BMW dealer ben ik de nieuwe 520d gaan uitproberen en de motor draait beduidend stiller dan in de F10. De isolatie is er hard op vooruit gegaan. Heb nog maar een test gelezen in Auto Motor und Sport en ook daar ziet men weinig nut om voor de 525 te gaan.

                    Wat ik wel kan aanbevelen zijn de comfortstoelen. Geen goedkope optie maar voor iemand die veel met de wagen rijdt zo een luxe! Eénmaal je deze gehad hebt, wil je niks anders meer. Verder kan ik je ook het soundsystem aanbevelen en het head up display.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

                    BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017


                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                    Comment


                    • #30
                      Sorry maar zoveel betalen om met een saaie 4 cilinder te rijden . 6cilinder diesel is zoveel beter.

                      Comment


                      • #31
                        Bedankt allemaal al voor de tips.Voor comfortstoelen doe ik eens wat navraag. 't Is een prijzig merk BMW maar 'k vind ze de moeite waard. Moet er eigenlijk Adblue in de nieuwe 5-serie worden gegoten? Ik dacht bij geen enkele 5-serie? Vanaf 2013 heeft BMW wel enkele 5-reeks nrs uitgerust met een aparte Adblue tank. Een vriend van mij moet het in zijn C klasse bijvullen en het is toch maar een vies goedje én je haalt er lang niet mee de afstand die de fabrikant beloofd.

                        Comment


                        • #32
                          Simpel, als je het kan en wil betalen, de 530d.
                          Mijn F10 was ook een 530d, en dat blijft voor mij de meest aangename dieselmotor voor de 5. Doen!
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door j-callandt
                            Als je een 6 cilinder gewoon bent erbij blijven. Ik heb zelf de fout gemaakt met een 428i te kopen die ik na 6 maanden terug ingeruild heb voor een 435i. Jammer genoeg met het nodige financieel verlies, dus maak niet dezelfde fout.
                            Idem, 520d, dan maar laten chippen en 6 maand later een 335d terug.
                            En geen verschil tussen een 525 of 530d..? Sommige mensen verkopen toch een hoop onzin.
                            2010 Mercedes S212 E350 CDI

                            Comment


                            • #34
                              Beikes diesel, doe daar maar 40i.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                Beikes diesel, doe daar maar 40i.
                                Ben je altijd zo anti diesel geweest of is dit een gevolg van de hersenspoeling die de overheid doordrijft

                                Comment


                                • #36
                                  IK heb er zelf één gehad met 270pk/600Nm maar ik haalde daar geen plezier uit. Ik zou het enkel nog overwegen tov een 3l turbonaft als ik echt veeel km per jaar zou moeten doen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                    IK heb er zelf één gehad met 270pk/600Nm maar ik haalde daar geen plezier uit. Ik zou het enkel nog overwegen tov een 3l turbonaft als ik echt veeel km per jaar zou moeten doen.
                                    Je bedoelt geen plezier uit het feit dat het een diesel is ? Ik vind nu net dat koppel met hierbij horende hernemingen zo tof.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Koppel is aangenaam, maar dat heeft de 35/40i ook genoeg om die duw te voelen of gewoon rustig te rijden zonder dat die bak gaat terugschakelen als een gek.
                                      Beleving, hangt beter aan de gaspedaal, hogere toeren, sound..

                                      Maar goed, niets mis met een 3l diesel hoor als je dat prefereert of fiscaal interessanter vindt, het rijdt ook zoveel aangenamer dan de 20d.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Weette... als we maar content zijn hee. Uit nieuwsgierigheid, voor wat heb je nu gekozen ?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                          Ben je altijd zo anti diesel geweest of is dit een gevolg van de hersenspoeling die de overheid doordrijft
                                          Yes, wéér zo'n draad

                                          Bij mij is het niet alleen de overheid die me terug naar naftjes heeft gestuurd, uiteindelijk is het al lang zo dat het verschil in jaarlijkse kostprijs met mijn kilometers 500 euro of minder bedraagt, en dat heb ik er altijd wel voor over gehad om niet naar het diesel genagel te moeten luisteren. Ik zag naft als een soort luxe waar ik voor moest bijbetalen. Nu dat verschil van 500 euro er niet meer is, twijfel ik helemaal niet meer..

                                          Tijden zijn wel veranderd en dat is niet enkel de overheid zijn rol. Ik was daarnet plots aan t terugdenken aan 10 jaar geleden (2007), ik had tijdelijk ne nieuwe BMW 118d meegekregen van 't werk, volgens mij een van de eerste met N47 motor.. ik vond dat een zalig ding, stiller dan de eerdere generatie diesels, veel koppel en voldoende vermogen, ging soepel in de toeren vond ik, daar kon op die moment geen naft aan tippen, en ik kon toen totaal niet vermoeden dat naft ooit een comeback zou maken en diesel bijna in een verdomhoekje terecht zou komen.

                                          Nu BMW blijft wel sterk in diesels, toen al en nu nog steeds, in 2007 zat VAG nog met hun pompverstuivers, daar was ik niet zo'n fan van (waren toen al verouderd) maar toch 2,5 jaar mee gereden in een lease krel (veel lawaai en veel olie moeten bijvullen, mss vandaar nog steeds een beetje mijn niet zo grote diesel liefde lol). Uiteindelijk is het bij VAG nooit helemaal goed gekomen, dieselgate in achting genomen en heeft ondertussen benzine ne serieuze comeback gemaakt. Bij BMW vermoed ik dat nog wel een tijd hun diesels te verkopen zullen blijven domineren.. vooral in wagens vanaf de 5 reeks en de X reeksen...
                                          Last edited by sunking; 11/07/2017, 11:41.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X