Mededeling

Collapse
No announcement yet.

525d Berline of 530d Berline?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Bwa, de hybrides in de x5 doen het goed...
    De x3 komt volledig elektrisch en hybride...en worden gekocht door 80% lease rijders... moet ik meer zeggen...

    Het zullen vooral de taxi's, grote afstandsrijders zijn die bij diesel blijven...

    Benzine geven ze gewoon 10 jaar extra... de moeite niet, om over te spreken... in verhouding tot de autogeschiedenis.
    En eigenlijk de opwinding niet waard. Koop wat voor jezelf het best lijkt, en houd rekening met het milieu en budget.


    Ik zou voor de 30d. Als de geschiedenis zich herhaalt, gaan ze deze vervangen door een 4 cilinder....
    Last edited by ; 11/07/2017, 13:43.

    Comment


    • #42
      De 4 cylinders worden ook beter. Ik dacht gelezen te hebben dat de 20d in de nieuwe 5 al zodanig aangenaam is dat je het 6 cylinder karakter niet eens mist.
      Benieuwd hoe het over 10 jaar gaat uitzien...

      Comment


      • #43
        Ik heb nog altijd geen keuze gemaakt, wegens een drukke werkweek heb ik nog niet de tijd gehad om de verdeler een bezoekje te brengen. Komende zaterdag hoop ik de knoop te kunnen doorhakken. BMW heeft al altijd een ijzersterke dieselreputatie gehad, een testrit met een 520d wil ik zeker maken. Een benzine is sowieso absoluut geen optie. Het is een bedrijfswagen van mijn vrouw, maar ik vind het gebruik toch buitensporig hoog. Ik heb al jaren een constante qua verbruik, en ik wil dat zo houden. Met diesel is het verbruik bij mij meestal anderhalve liter meer dan het verbruik dat wordt opgegeven. Met die benzine scheelt dat toch al snel 3 à 4 liter. Ik wil een comfortabele cruiser, en wil niet om de 500 km aan de pomp staan. BMW bouwt al jaren uitstekende diesels en een 4 cilinder is eens het testen waard. Persoonlijk denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen nl een overschakeling op elektrische wagens. Het aanbod moet veel groter worden, en de hype over Tesla, tja het zijn misschien wagens met mooie prestaties maar ik blijf het spuuglelijke wagens vinden Een Europese of Aziatische wagen geniet nog altijd mijn voorkeur qua design. Een Tesla ziet er nog altijd een typisch Amerikaans vehikel uit qua design.

        Comment


        • #44
          Ja dan moet je voor een 30d gaan, dat is simpel als het budget het toelaat. 2 extra cilinders, dat is geen software he maar mechanische onderdelen die het karakter van de motor bepalen.
          Hoeveel beter die 20d dan ook mag zijn tov 10 jaar geleden.


          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door NielsP
            Heb nog geen zin om een milieuvriendelijker wagen te kopen. Vind het trouwens belachelijk dat zo'n wagens vrij zijn van wegenbelastingen. Ik betaal al mijn BMW's uit eigen zak. Al die Tesla's, Volvo T8 en andere wagens die je ziet rijden. De gewone werkmens rijdt er niet mee rond. De regering werkt met 2 maten en 2 gewichten. En mij maak je niet wijs dat politici geven om het milieu.


            Oorspronkelijk geplaatst door NielsP
            Ik heb nog altijd geen keuze gemaakt, wegens een drukke werkweek heb ik nog niet de tijd gehad om de verdeler een bezoekje te brengen. Komende zaterdag hoop ik de knoop te kunnen doorhakken. BMW heeft al altijd een ijzersterke dieselreputatie gehad, een testrit met een 520d wil ik zeker maken. Een benzine is sowieso absoluut geen optie. Het is een bedrijfswagen van mijn vrouw, maar ik vind het gebruik toch buitensporig hoog. Ik heb al jaren een constante qua verbruik, en ik wil dat zo houden. Met diesel is het verbruik bij mij meestal anderhalve liter meer dan het verbruik dat wordt opgegeven. Met die benzine scheelt dat toch al snel 3 à 4 liter. Ik wil een comfortabele cruiser, en wil niet om de 500 km aan de pomp staan. BMW bouwt al jaren uitstekende diesels en een 4 cilinder is eens het testen waard. Persoonlijk denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen nl een overschakeling op elektrische wagens. Het aanbod moet veel groter worden, en de hype over Tesla, tja het zijn misschien wagens met mooie prestaties maar ik blijf het spuuglelijke wagens vinden Een Europese of Aziatische wagen geniet nog altijd mijn voorkeur qua design. Een Tesla ziet er nog altijd een typisch Amerikaans vehikel uit qua design.
            Komt het nu uit eigen zak of is het nu een bedrijfswagen
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #46
              Eigen zak.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                De 4 cylinders worden ook beter. Ik dacht gelezen te hebben dat de 20d in de nieuwe 5 al zodanig aangenaam is dat je het 6 cylinder karakter niet eens mist.
                Benieuwd hoe het over 10 jaar gaat uitzien...
                Jij hebt duidelijk iets tegen cilinders, ik noem het cilindrofobie

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                  Jij hebt duidelijk iets tegen cilinders, ik noem het cilindrofobie
                  Zijn volgende is een 2 cilinder met 250cc...
                  liefst met 3 wielen, want 4 hebben teveel weerstand. Is toch logisch.




                  Last edited by ; 12/07/2017, 22:23.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                    Jij hebt duidelijk iets tegen cilinders, ik noem het cilindrofobie
                    Voor mijn part steken ze er ne W12 in, maar bij ne 520d/530d vind ik 4500 euro per extra cilinder toch wat veel zal de gierigheid zijn, of de wetenschap dat ge met dat geld nog wat ander leuks kunt kopen

                    Comment


                    • #50
                      Sunking heeft toch ergens een punt. Die nieuwe 520d is echt wel krachtig en draait beduidend stiller dan de vorige 520d. Ga er eens met rijden zou ik zeggen. Persoonlijk heb ik spijt dat ik geen 6cyl heb maar of ik er de meerprijs voor zou betalen... Op een nieuwe is het een groot prijsverschil, bij een occassie valt het allemaal mee.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #51
                        Ik volg de redenering van de 20d maar al te goed... maar als de ts. NIets moet 'laten', zie ik het probleem niet.
                        Het moet niet altijd de rationele keuze zijn..

                        Comment


                        • #52
                          Toch biedt de benzine nog meer comfort, je schrikt niet op of er ineens een John Deere naast je staat als je de startknop induwt.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                            Toch biedt de benzine nog meer comfort, je schrikt niet op of er ineens een John Deere naast je staat als je de startknop induwt.
                            Bij de N47 motor vond ik dat absoluut nog een nadeel. Bij een nieuwe 5 reeks zal het wel al een pak beter zijn (B47 en nog betere isolatie). Maarja het prijskaartje...
                            bovenop de forse basisprijs vragen ze ook nog eens 410€ voor leeslampjes achteraan, 460€ voor een DAB tuner, 990€ voor comfort toegang, 500€ voor een achteruitrijcamera, active cruise control 1280€ ... dingen die bij andere wagens die maar half zo duur zijn standaard inzitten of ge voor een appel en een ei bij een pakket krijgt.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                              Zijn volgende is een 2 cilinder met 250cc...
                              liefst met 3 wielen, want 4 hebben teveel weerstand. Is toch logisch.



                              altijd al wel zin gehad in een cabrio. met die uitgespaarde 9000 € van die 2 cylinders koop ik mij ofwel ne volledig gerestaureerde 2CV, ofwel nen occasie MX-5. Hoewel die laatste nog wat te veel cylinders heeft naar mijn zin.

                              Comment


                              • #55
                                Foutje sorry, 'k zal van dit ongebruikte plaatsje dan toch gebruik maken om goede morgen te zeggen
                                Last edited by ; 13/07/2017, 08:04.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                  Toch biedt de benzine nog meer comfort, je schrikt niet op of er ineens een John Deere naast je staat als je de startknop induwt.
                                  Ben eigenlijk benieuwd met welke wagen je zelf rijdt ? Zescilinder benzine ?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                    altijd al wel zin gehad in een cabrio. met die uitgespaarde 9000 € van die 2 cylinders koop ik mij ofwel ne volledig gerestaureerde 2CV, ofwel nen occasie MX-5. Hoewel die laatste nog wat te veel cylinders heeft naar mijn zin.
                                    Wat koop je nu met je uitgespaarde cilinder ?

                                    Comment


                                    • #58
                                      De 190pk versie van de F10 reeks is ook b47. Niet?
                                      De isolatie komt vanwege de verbeteringen van het model...

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                        Wat koop je nu met je uitgespaarde cilinder ?
                                        Nen elektrische fiets.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                          Nen elektrische fiets.
                                          Ook ecologisch hee Zal je veel plezier aan hebben.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X