Mededeling

Collapse
No announcement yet.

525d Berline of 530d Berline?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Ook ecologisch hee Zal je veel plezier aan hebben.
    Nee was grapje, nog geen concrete plannen voor een elektrische fiets. Ik doe te weinig middellange afstanden (5-20 km) om er plezier aan te hebben. Waar ik nu woon, heb ik alles wa'k nodig heb binnen de 2 km afstand, maar als k eens wat verder moet is dat ineens minstens 50 km.
    Maar mijn volgende wagen zal wel zo goed als zeker elektrisch zijn. M'n 1.0'etje is eigenlijk een beetje een tussenpaus die al wat minder fossiele brandstoffen drinkt tov een conventionele 4-pitter naft, een elektrische met voldoende range is momenteel nog veel te duur.

Comment

Een elektrische bakfiets voor de boodschappen.... is ideaal voor 2 km en je kan wat meenemen.

Comment

Het is een 520d Efficient Dynamics geworden. Zeer mooie overname gekregen, mooien financiële en optionele kortingen. Prijsverschil was toch iets te groot en de taksen ook (meer dan 12500 euro met opties). Comfortstoelen heb ik ook gekozen, allez mijn eerste 4 cilinder BMW. De 520d was zeer aangenaam en stil rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Verwarmde zetels een optie op een auto van 70k?

Op mijn collega zijn 420 D Coupé 8 AT van 44k zit standaard, ook geen lederen stuur, automatisch dimmende binnenspiegel of schakelpaddles….

Comment

Zelfs op een M550i moet je dat nog aanduiden (die zetels)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NielsP Bekijk Berichten
              Heb nog geen zin om een milieuvriendelijker wagen te kopen. Vind het trouwens belachelijk dat zo'n wagens vrij zijn van wegenbelastingen. Ik betaal al mijn BMW's uit eigen zak. Al die Tesla's, Volvo T8 en andere wagens die je ziet rijden. De gewone werkmens rijdt er niet mee rond. De regering werkt met 2 maten en 2 gewichten. En mij maak je niet wijs dat politici geven om het milieu.
              Ik zou er ook niet aan mee doen als ik ze zelf moest kopen, tot voor kort dan. Als ik iets koop, hou ik meestal al rekening met de herverkoopwaarde. Die ligt bij de ene wagen al wat hoger als bij de andere. Maar als gij nu nog ne 525D of 530D gaat kopen en er weer zoveel jaar mee gaat rijden, is het geen kwestie meer van 'er minder voor terug krijgen omdat het een diesel is', maar eerder iets van 'ik geraak het verdomme niet meer aan de straatstenen kwijt'. Hou daar zeker ook rekening mee.

Comment

520d boooooooooooring

Comment

Het is een 520d Efficient Dynamics geworden. Zeer mooie overname gekregen, mooien financiële en optionele kortingen. Prijsverschil was toch iets te groot en de taksen ook (meer dan 12500 euro met opties). Comfortstoelen heb ik ook gekozen, allez mijn eerste 4 cilinder BMW. De 520d was zeer aangenaam en stil rijden.
                  Proficiat! Is ook een super motor, krachtig, stil, zuinig,...!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Op mijn collega zijn 420 D Coupé 8 AT van 44k zit standaard, ook geen lederen stuur, automatisch dimmende binnenspiegel of schakelpaddles….
                    Schakelpaddles horen bij de sportautomaat. Neem je een sportautomaat, dan 'krijg' je die erbij.

Comment

Congrats! Van die comfortstoelen ga je geen spijt krijgen. Heb je ook de optioneel audio installatie genomen? De nieuwe 520d is écht heel stil en meer dan voldoende krachtig.Welke kleur is het geworden?
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Proficiat! Is ook een super motor, krachtig, stil, zuinig,...!
                        Hoeveel zou die in de praktijk verbruiken ?

@ Nielsp Proficiat trouwens met de mooie aankoop !

Comment

Zal zo tussen de 6 en de 6.5 liter zijn. Mooie cijfers voor een auto van dat formaat en die prestaties (0-100 in 7.5).

Wat ook mooi is bij de nieuwe 5, is dat de 520d standaard links en rechts een uitlaat heeft. Ze hebben eindelijk begrepen bij BMW dat uitlaten echt wel iets aan de look doen. En als je voor een M-pakket kiest krijg je zelfs twee dikke trapeziumvormige sierstukken. Lijkt wel een 550 ofzo te zijn. Goed bezig BMW!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            520d boooooooooooring
                            Vooooooorspelbaaaaaaar. Wees toch eens origineel man.
                            Dit is een van de weinige 5 die niet op een firma gekocht is of als lease komt.

Goeie keuze, topauto.

Comment

Persoonlijk zie ik liever de dubbele linkse pijpjes. Waarom niet terug zoals vroeger naagelang de motorisatie een andere uitlaat... De kostprijs ligt wellicht te hoog... Ik denk niet dat zwart paard al met de nieuwe 520d gereden heeft want dan zou hij zoiets niet zeggen...

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik vind die uitlaten tegenwoordig nogal opvallend. Dat hoeft zelfs niet zichtbaar te zijn voor mij.

Comment

Eentje links en rechts vind ik wel mooi, zo wordt de achterkant een mooi symmetrisch geheel.
                                  De standaard 520d uitlaten vind ik heel mooi. De trapeziumvarianten van de sportpakket G30 vind ik ook wat minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ze hebben eindelijk begrepen bij BMW dat uitlaten echt wel iets aan de look doen.
                                    Wat moeten constructeurs bij elektrische auto's, dan gaan bedenken om de "look" in orde te houden?

Misschien 2 stopcontacten achteraan, met een chroom randje !

Comment

In vergelijking met de F10-serie is de akoestiek binnenin toch serieus aangepakt. Het is echt een zeer stille wagen en qua materialen hebben ze het weer naar een hoger niveau getild. En een 520d boring, tja ik vond de wagen zeer aangenaam rijden en de prestaties zijn aangenaam. Een 520d is inderdaad een typische 'lease' BMW. Maar heb er bijna voor 14500 aan opties aan toegevoegd en gekozen voor een individual kleur. Al heb ik als klant die al meer dan 3 decennia langskomt op alle vlakken zeer gunstige voorwaarden gekregen én de wagen betalen wij volledig uit eigen zak.

En met alle respect voor leaserijders, maar waarom ze altijd met een BMW, Audi of Mercedes willen rijden blijft mij een raadsel. Als kenner zie je toch direct dat het gaat over eentje die met een 'beperkt' budget is samengesteld

Comment

Welke opties heb je nu gekozen en welke kleur? Nu moet ik wel zeggen dat je snel 14500 euro aan opties uitgeeft op een auto van deze klasse.

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Sorry, had enkele berichten niet gelezen. Bedankt, de wagen wordt geleverd in:
                                          Luxury uitvoering, gekozen voor een Business pack met enkele wijzingen erin en als kleur gekozen voor Rhodonit silber een upgrade van de parkeerassistent. De individual kleuren worden eigenlijk amper gevraagd, Comfortpack, active protection en adaptieve led koplampen. Er waren nog opties die me konden bekoren, maar heb het hierbij gelaten.

Comment

Working...
                                          X