Mededeling

Collapse
No announcement yet.

525d Berline of 530d Berline?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door NielsP Bekijk Berichten

En met alle respect voor leaserijders, maar waarom ze altijd met een BMW, Audi of Mercedes willen rijden blijft mij een raadsel. Als kenner zie je toch direct dat het gaat over eentje die met een 'beperkt' budget is samengesteld
    Met alle respect voor mensen die een auto uit eigen zak betalen. '-)
    ik ben er zo een.
    Wij krijgen een budget gebaseerd op total cost, inclusief de taximpact voor het bedrijf.
    Dat is zo'n 1300€ gebaseerd op 4 jaar 30.000 km/jaar.
    Je kan dan wel eens met 1305€ afkomen, maar 1350 lukt niet.
    En dan is het puzzelen.
    Bij mijn vorige auto ging het tussen een A6 en een 5
    Mijn absolute eisen waren: break, automaat en adaptive cruise. (Leer, gps, metaallak zijn sowieso verplicht bij ons.
    Bij een A6 kon dat met 163 pk, en bij BMW moest ik dan de 518d nemen, of afstappen van een van de andere wensen.
    Dus geen geld meer voor 18' velegen of sportzetels etc.
    Ik kon ook een 3 of C krijgen met wat meer opties, maar niet met een 3l motor wegens CO2.
    Maar als je weet dat de meeste schoonheidsopties niks opleveren in terugneemwaarde weet je ook dat het verschil dan niet zo groot wordt. Dikke velgen worden 2 keer afgestraft omdat de prijs van de winterbanden dan sterk oploopt.

Maar als je eerlijk bent, en van je baas een auto van ca 60k krijgt, heb je weinig reden tot klagen.

Comment

Heb je een foto in deze kleur online gevonden? Persoonlijk vind ik het blauw wel geslaagd op de nieuwe 5. Spijtig dat er geen bordeaux beschikbaar is. Welke kleur van interieur?
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Met alle respect voor mensen die een auto uit eigen zak betalen. '-)
        ik ben er zo een.
        Wij krijgen een budget gebaseerd op total cost, inclusief de taximpact voor het bedrijf.
        Dat is zo'n 1300€ gebaseerd op 4 jaar 30.000 km/jaar.
        Je kan dan wel eens met 1305€ afkomen, maar 1350 lukt niet.
        En dan is het puzzelen.
        Bij mijn vorige auto ging het tussen een A6 en een 5
        Mijn absolute eisen waren: break, automaat en adaptive cruise. (Leer, gps, metaallak zijn sowieso verplicht bij ons.
        Bij een A6 kon dat met 163 pk, en bij BMW moest ik dan de 518d nemen, of afstappen van een van de andere wensen.
        Dus geen geld meer voor 18' velegen of sportzetels etc.
        Ik kon ook een 3 of C krijgen met wat meer opties, maar niet met een 3l motor wegens CO2.
        Maar als je weet dat de meeste schoonheidsopties niks opleveren in terugneemwaarde weet je ook dat het verschil dan niet zo groot wordt. Dikke velgen worden 2 keer afgestraft omdat de prijs van de winterbanden dan sterk oploopt.

Maar als je eerlijk bent, en van je baas een auto van ca 60k krijgt, heb je weinig reden tot klagen.
        Dan wordt het puzzelen... dat begrijp ik niet. Als liefhebber zou ik graag een centje bijleggen voor iets war ik echt op de wagen wil.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Dat mag niet, en het heeft een pervers effect.
          Je gaat een extra optie betalen, en daarna verhoogt je VAA, en ook de kosten voor het bedrijf....

als je dan vertrekt, dan zit het bedrijf soms met een auto die niemand wil.

Comment

Laat de auto vallen, vraag loonsopslag en tankkaart een. En koop zelf je auto. Geen vaa, hoger pensioen, hogere 13de maand, vakantiepremie en een auto dat je zelf wilt. Hun voordeel op de zaak is uw nadeel in je pensjoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Laat de auto vallen, vraag loonsopslag en tankkaart een. En koop zelf je auto. Geen vaa, hoger pensioen, hogere 13de maand, vakantiepremie en een auto dat je zelf wilt. Hun voordeel op de zaak is uw nadeel in je pensjoen.
              Toch eentje om over na te denken. En je koopt idd wat je wil
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                De meeste mensen die dit “voordeel” bij hun werkgever kunnen "onderhandelen", hoeven dit niet zo te doen.

Ze hebben namelijk hun eigen vennootschap, kiezen/ kopen zelf hun auto en werken dan als zelfstandige voor een “baas”…. eventueel zelfs voor hun eigen bedrijf (maar andere vennootschap)

Comment

BS.
                  Pensioen gaat niet hoger zijn, zit al aan het maximum wat in aanmerking komt, en ik doe echt behoorlijk wat bedrijfskm. daarenboven, dan gaat de SZ met de helft vanhet budget lopen.
                  De autos die we kunnen kiezen zijn zeker niet slecht... ik weet niet of ik het over mijn hart krijg om zelf zoiets te kopen. ik kan best leven met die regels.

Comment

Met alle respect voor al die leaserijders, maar een hoger loon én zelf de wagen moeten financieren is toch ook niet slecht? Rijden met een toegeknepen Audi, BMW of Mercedes wat is daar leuk aan? Als je in een hoger segment wil rijden, ik noem dat geen premium want daarvoor zijn de Duitse 3 te mainstream geworden heb je toch wat geld nodig. Mijn schoonzoon rijdt met een full-option Ford Mondeo met een zeer aangename 2.0 TDCI motor, maar het overgrote deel van z'n collega's kiest voor een 316d of omdat het BMW is .. maar wie rijdt er nu met een 316d ...

Comment

En ik vraag me telkens af welke 'zot' er privé zoveel geld voor over heeft, om in een veel te dure BMW/Audi/Merc rond te rijden.

Voor dat geld kan je toch een veel leukere wagen shoppen bij de overige merken.

Comment

En ik vraag me af welke die leukere wagens dan wel zouden zijn... Veel te duur is is een relatief begrip hee

Comment

Is een BMW of Merc te duur zonder twijfel ja! Maar op een bepaald punt in het leven ben je rond en is alles geregeld. 'k Wil ze niet meenemen in m'n graf. Veel Andere wagens van andere merken vind ik ook de moeite.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            En ik vraag me af welke die leukere wagens dan wel zouden zijn... Veel te duur is is een relatief begrip hee
                            bvb mijn vrouw moest een nieuwe wagen kopen, al haar collega's rijden in suv zoals de Q7 - X5 - GLE/GLS - ...
                            Zij was dus ook in die richting aan het zoeken, maar dankzij mij heeft ze een Santa Fé gekozen.
                            Met het verschil in prijs hebben we privé een tweedehands Elise gekocht. Dat is dus een leukere wagen.

Comment

Ja maar je moet dan wel elke dag die Sante Fe in... Nee, zou mij niet kunnen bekoren. Over de Elise ga ik niet discussieren, dat is gewoon niks voor mij. Sorry hoor

Comment

Ik kan me geen enkele suv inbeelden die mij kan bekoren, dus op dat vlak deel ik uw mening.

En de Elise, daar moet je in gereden hebben eer je kan oordelen.
                                Mijn vrouw vond dat op het eerste zicht ook niets, tot na het proefrijden.
                                Nu gaat ze er in de zomer zelfs mee werken

Comment

Met alle respect voor al die leaserijders, maar een hoger loon én zelf de wagen moeten financieren is toch ook niet slecht? Rijden met een toegeknepen Audi, BMW of Mercedes wat is daar leuk aan? Als je in een hoger segment wil rijden, ik noem dat geen premium want daarvoor zijn de Duitse 3 te mainstream geworden heb je toch wat geld nodig. Mijn schoonzoon rijdt met een full-option Ford Mondeo met een zeer aangename 2.0 TDCI motor, maar het overgrote deel van z'n collega's kiest voor een 316d of omdat het BMW is .. maar wie rijdt er nu met een 316d ...
                                  Degene die de 316d gekozen heeft kon ook die Mondeo kiezen, en die zeggen: wie gaat er nu met een Ford of Opel rijden als je een BMW kan krijgen.

Op mijn lijst van opvolgers staan
                                  520d aut 190pk
                                  V70 D4 190pk
                                  E220d190pk
                                  GLC350E300+ pk
                                  420d GC
                                  320d GT
                                  A6 ultra 190 pk
                                  X3

ik kan me dat privé permitteren, maar krijg het niet over mijn hart om dat zelf te kopen.
                                  Gezien de evoluties, zullen daar nog wel een paar hybides bijkomen.

Zo beperkt vind ik dat niet. Gaat nog moeilijk kiezen worden volgend jaar.
                                  Misschien steken ze er nog een Model 3 Tesla bij.

Comment

Ik verplaats me dan liever in een schone Ford, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota, Mazda die goed is uitgerust én met voldoende vermogen. Ik wil nu niet denigrerend doen, maar ik haal ze er zo uit de kantoorvlerken die alle middelen bijeenschrapen om toch maar met een Duitser te kunnen rijden én dan nog de grote jan willen uithangen :-).

Comment

Ik ken zelfs n'een invalide die met ne 7 rijdt....

Comment

Ik verplaats me dan liever in een schone Ford, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota, Mazda die goed is uitgerust én met voldoende vermogen. Ik wil nu niet denigrerend doen, maar ik haal ze er zo uit de kantoorvlerken die alle middelen bijeenschrapen om toch maar met een Duitser te kunnen rijden én dan nog de grote jan willen uithangen :-).
                                        Wat heeft dat met de grote jan te maken.
                                        Die mensen kunnen kiezen en doen dat hé.
                                        Feit is dat in leasing de terugneemwaarde een grote rol speelt, en dan valt een BMW 3 in dezelfde klasse als een Mondeo of Passat. En nee, voor het budget van een full option Mondeo heb je geen kale 316, maar een 318 met opties.

Ga een klasse hoger, en je hebt gewoon geen Ford, Opel of Peugeot meer.
                                        Laat de mensen toch eens kiezen wat ze met hun budget doen seg.

Elk budget heeft grenzen, of dat nu 500, 1000 of 1500€ per maand is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Ik ken zelfs n'een invalide die met ne 7 rijdt....
                                          Daar kunnen we met ons simpel verstand niet bij.

ik ken zelfs nen taxichauffeur met nen biturbo en dikke velgen.

Comment

Working...
                                          X