Oorspronkelijk geplaatst door NielsP
Bekijk Berichten
ik ben er zo een.
Wij krijgen een budget gebaseerd op total cost, inclusief de taximpact voor het bedrijf.
Dat is zo'n 1300€ gebaseerd op 4 jaar 30.000 km/jaar.
Je kan dan wel eens met 1305€ afkomen, maar 1350 lukt niet.
En dan is het puzzelen.
Bij mijn vorige auto ging het tussen een A6 en een 5
Mijn absolute eisen waren: break, automaat en adaptive cruise. (Leer, gps, metaallak zijn sowieso verplicht bij ons.
Bij een A6 kon dat met 163 pk, en bij BMW moest ik dan de 518d nemen, of afstappen van een van de andere wensen.
Dus geen geld meer voor 18' velegen of sportzetels etc.
Ik kon ook een 3 of C krijgen met wat meer opties, maar niet met een 3l motor wegens CO2.
Maar als je weet dat de meeste schoonheidsopties niks opleveren in terugneemwaarde weet je ook dat het verschil dan niet zo groot wordt. Dikke velgen worden 2 keer afgestraft omdat de prijs van de winterbanden dan sterk oploopt.
Maar als je eerlijk bent, en van je baas een auto van ca 60k krijgt, heb je weinig reden tot klagen.
Comment