Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar zeker op letten bij aankoop tweedehands wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waar zeker op letten bij aankoop tweedehands wagen

Ik ga een tweedehands wagen kopen, maar ik ken eigenlijk zo goed als niets van wagens.

Waar moet ik zeker op letten als ik hem bekijk en een testrit mee doe?

Bedankt

Begin bij de papieren... keuringsbewijs met of zonder opmerkingen, car pass aanwezig indien al gekeurd?, jaartal nazien, aantal eigenaren, onderhoudsboekje op regelmaat controleren, wie was de dealer die het onderhoud deed (dealer, onafhankelijke, Auto 5,..), neem al dan niet eens contact met degene die onderhoud deed,...
    En dan de auto... Da's voor de volgende

Comment

Ga je een wagen kopen die reeds gekeurd is voor verkoop ? Als je niks van wagens kent zou dat best zijn, dan ben je toch al vrij zeker dat schokdempers, remmen, lichten, banden etc. volgens de normen en in orde zijn.
      Benzine of diesel ?
      edit : het enige waar je dan nog niet echt zeker van bent is staat van de motor/vbak/koppeling (dat wordt niet getest op de keuring, behalve bijvb. olie- en/of waterlekken)

Comment

Kan je niemand meenemen die er iets van kent? Moet daarom nog geen mega expert zijn maar een second opinion is altijd handig.

Comment

Als je er zo goed als niets van kent is de kans groot dat je gaat gereden zijn.

Comment

Working...
          X