Mededeling

Collapse
No announcement yet.

USA pickup truck kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• USA pickup truck kopen

Ik vroeg mij af of er mensen waren die wat tips kunnen geven over het kopen van USA pick up trucks van eind de jaren 80 tot eind jaren 90.
    Ik twijfel in eerste instantie nog tussen Ford F150 of Chevrolet Silverado. Mijn budget zou rond de 8000 euro liggen, en had liefst een kilometerstand onder de 150000.
    Liefst in een zo goed mogelijke staat uiteraard, kan er nog wel wat geld insteken daarna, maar zou liefst starten met 1 die nog wel even meegaat zonder veranderingen, want zou er daarna direct een nieuwe LPG/CNG tank laten inplaatsen.

Heb er ook een aantal gevonden op 2dehands met meer dan 200000 km maar met een gereviseerde motor, hiervan heb ik mij laten wijsmaken dat dit dicht tegen een nieuwe motor ligt, omdat bij een goede revisie alle slijtende onderdelen worden vernieuwd, en de motor zelf word opgekuist. Is dit zo?

Ook vroeg ik mij af of iemand weet of er zo'n autoverkoper is ergens in noordelijk belgie/zeeland (nl) die vooral deze pick ups stockeert? en niet enkel nieuwe bvb.

Ik sta open voor elke tip

Bram

Heel veel van die pickup's hebben niet of nauwelijks deftig onderhoud en herstellingen gehad, dit omdat de meesten (ik veralgemeen niet) zo een truck moesten(wilden) hebben ,en al hun centen er aan hebben gespendeerd om een te kopen ,en dan het geld niet meer hadden om deze te onderhouden of deftig te repareren.
    Er rijden wrakken rond vanaf bouwjaar 2002, laat staan 10 jaar ouder.
    Koop er een waar je garantie op krijgt, dat is dan al iets.
    Z4 M40i

Comment

8000 euro spenderen aan een pickup van meer dan 25 jaar oud?????
      Ik heb 3 jaar geleden mijn Ram 2002 verkocht voor 9000 euro en deze was in nieuwstaat!!!!!
      Z4 M40i

Comment

Grote probleem bij die leeftheid van pick-up/ 4x4 is roest. Tegenwoordig staat er op elke hoek van het straat een Ram, maar ze worden amper gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn, zeker de nieuwe zijn meer showkarren. Bij ons in de straat staat er zelf 1tje zonder trekhaak... Deze zullen dus langer in een goede staat blijven. Mijn vader had 20 jaar geleden een F150, magnifieke wagen, werd op de boerderij gebruikt waarvoor hij gemaakt was maar hij had 1 fout gemaakt, de onderkant ( met nadruk het chassis) niet regelmatig eens afspuiten. Modder en slijk hoopt zich op in en rond het chassis, dit houdt veel langer vocht vast, dus roest. Dit is vooral een probleem met pick-ups omdat de cabine en de bak fysiek gescheiden zijn, het zal de eerste niet zijn die letterlijk in 2 breekt. Als je wat kennis van zaken hebt en 2 rechter handen zijn het wel knappe projecten. Is eens iets anders dan de zoveelste kever of oude merc Moest je er 1 vinden zeker hier eens voorstellen op het forum, blij dat er nog mensen zijn die eens iets anders willen!
        Last edited by jacothom; 17/07/2017, 16:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          8000 euro spenderen aan een pickup van meer dan 25 jaar oud?????
          Ik heb 3 jaar geleden mijn Ram 2002 verkocht voor 9000 euro en deze was in nieuwstaat!!!!!
          Camaro,

Ik vind nergens geen rams van begin 2000 in een goede staat, met aanvaardbare km's voor die prijs.
          Ben op zoek naar een plaats die deze verkoopt met een jaar garantie ofzo, maar is moeilijk te vinden.
          Ik wil 1 die grotendeels in orde is, waar ik alleen esthetische dingen zou moeten aan veranderen, en een occasioneel onderhoud aan uitvoeren in het begin.

Mvg

Bram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
            Grote probleem bij die leeftheid van pick-up/ 4x4 is roest. Tegenwoordig staat er op elke hoek van het straat een Ram, maar ze worden amper gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn, zeker de nieuwe zijn meer showkarren. Bij ons in de straat staat er zelf 1tje zonder trekhaak... Deze zullen dus langer in een goede staat blijven. Mijn vader had 20 jaar geleden een F150, magnifieke wagen, werd op de boerderij gebruikt waarvoor hij gemaakt was maar hij had 1 fout gemaakt, de onderkant ( met nadruk het chassis) niet regelmatig eens afspuiten. Modder en slijk hoopt zich op in en rond het chassis, dit houdt veel langer vocht vast, dus roest. Dit is vooral een probleem met pick-ups omdat de cabine en de bak fysiek gescheiden zijn, het zal de eerste niet zijn die letterlijk in 2 breekt. Als je wat kennis van zaken hebt en 2 rechter handen zijn het wel knappe projecten. Is eens iets anders dan de zoveelste kever of oude merc Moest je er 1 vinden zeker hier eens voorstellen op het forum, blij dat er nog mensen zijn die eens iets anders willen!
            Heb weinig kennis van zaken, en niet zo handig, maar ik denk dat ik met behulp van youtube/internet al een heel eind kan komen. Heb wel een paar vrienden met wat kennis van zaken, die graag zouden helpen aan zo'n project. Ik wil al lang een pick up en vind de oude soms mooier dan de nieuwe, alhoewel ik ook wel een nieuwe zou willen, zit dat niet in mijn budget.

Comment

Wie wil zoiets ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                Wie wil zoiets ook.
                Lol
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Er is er weer eentje die bij een andere topic op zijn tenen getrapt is ,en kan het niet laten om (dat denkt hij) "ik pak hem eens terug" hoe triestig is dat!
                  Last edited by camaro 68 rs; 21/07/2017, 08:59.
                  Z4 M40i

Comment

Er is er weer eentje die bij een andere topic op zijn tenen getrapt is ,en kan het niet laten om (dat denkt hij) "ik pak hem eens terug" hoe triestig is dat!
                    Huh, wat bedoel je??

Met zo'n log Amerikaans zuipend ding kan je niks aanvangen. Een neef van mij heeft zoiets gehad, van ellende verkocht. Kon er nergens mee parkeren (mega draaicirkel, lang en breed) en 't zuipt u arm.
                    Dat ding is gemaakt om op de rechte en brede wegen in de States te rijden. Het staat wel lekker stoer, maar daar is ook alles mee gezegd.

Comment

Ik zou het alvast heel graag willen, zowel nieuw als oud, maar heb alleen maar schrik van de running costs... 1000 x liever een pick-up dan 99% van de Duitse auto's die rondrijden.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Er zitten hier dan veel arme mensen op dit forum,
                        Als een Ram 17 liter gas verbruikt kost dit 5.95 euro /100 Km
                        Een auto die op stookolie rijd (de witte dan) die 5 liter verbruikt kost 5.65 euro/100 Km
                        Daar wordt je idd arm van!!
                        Z4 M40i

Comment

Ik heb meer schrik van de dingen die slijten en kapot kunnen gaan... + wie kan er aan werken in BE?
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Wie wil zoiets ook.
                            Velen. Die dingen verkopen als zoete broodjes. Hier in de buurt weet ik al op zijn minst 5 Dodge Ram rijden en 1 Ford F150 Raptor. Die dingen kosten niks van taks en op LPG is het verbruik ook goedkoop te noemen.

Comment

Een auto die op stookolie rijd (de witte dan) die 5 liter verbruikt kost 5.65 euro/100 Km
                              Welke lpg/lip cng installetjes komen in aanmerking om de motor volledig tot zijn recht te laten komen?

Comment

Maak daar maar 20 liter van hoor. Zeker als je 'm wat gebruikt waarvoor ie dient.

op LPG bollen is niet altijd even zalig hoor. Almaar minder tankstations die LPG aanbieden, beperkt rijbereik en dikwijls installaties die met problemen kampen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten

Velen. Die dingen verkopen als zoete broodjes. Hier in de buurt weet ik al op zijn minst 5 Dodge Ram rijden en 1 Ford F150 Raptor. Die dingen kosten niks van taks en op LPG is het verbruik ook goedkoop te noemen.
                                  Tsja, dat wordt inderdaad nog verkocht, maar dat wisselt ook van eigenaar als zoe broodjes. En dat heef zo z'n redenen.

Comment

Tenzij ze alle nadelen met de mantel der liefde wegvegen, en zelfs een beetje merkenblind zijn. Wat op zich geen probleem is... maar dan moet je het een ander niet verwijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Maak daar maar 20 liter van hoor. Zeker als je 'm wat gebruikt waarvoor ie dient.

op LPG bollen is niet altijd even zalig hoor. Almaar minder tankstations die LPG aanbieden, beperkt rijbereik en dikwijls installaties die met problemen kampen.
                                      Met uw 20 liter/100 km is dat 900 km met een tank van 230 liter waar 180 liter kan getankt worden.
                                      En dat noemt u een beperkt rijbereik!!
                                      Je hebt dan nog 100 liter benzine, reken en tel, weinige grote auto's die dat hebben dit rijbereik.
                                      Ik zou zeggen beter je huiswerk maken alvorens opmerkingen te maken.
                                      Z4 M40i

Comment

Met uw 20 liter/100 km is dat 900 km met een tank van 230 liter waar 180 liter kan getankt worden.
                                        En dat noemt u een beperkt rijbereik!!
                                        Je hebt dan nog 100 liter benzine, reken en tel, weinige grote auto's die dat hebben dit rijbereik.
                                        Ik zou zeggen beter je huiswerk maken alvorens opmerkingen te maken.
                                        Kan je er eentje geven voor €8000 zoals ts vraagt?

Comment

Working...
                                        X