Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhandelen nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onderhandelen nieuwe wagen

Als je een nieuwe wagen koopt bij een garage, hoeveel krijg je dan gemiddeld nog van de prijs af?

Dit zal waarschijnlijk van uw onderhandelingscapaciteiten afhangen, maar wat kan men zoal verwachten?

En is het ook afhankelijk van merk tot merk?

Ik kreeg in Duitsland zonder enig onderhandelen 30% korting op de Belgische catalogusprijs. In Belgie met heel veel aandringen amper 12% op een Golf Variant.De keuze was snel gemaakt.
    ù

Comment

Dat hangt af van merk, model, hoe lang is het model op de markt, nieuwe of showroommodel, garage, regio, uw onderhandelingskwaliteiten,...

@ spitsmuis: Waar heb jij gekocht? Moet je in Duitsland ook geen rekeninghouden met verschil in BTW?
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Veel onderhandelen is er niet meer bij. Een verkoper geeft normaal direct zijn korting. Met wat geluk krijg je er nog de tradionele tapijtjes bij...
        ga maar eens praten over dezelfde auto bij 3 verschillende dealers.

En wees aub zo slim om er dan 3 te zoeken die niet tot dezelfde groep behoren, anders zien ze zo dat je op prijsronde bent. Verschillen zijn klein.

Comment

Het grootste verschil vind je bij de overnamewaarde.

Comment

www.neuwagenkauf.com. Die 30% is rekening gehouden met de btw. De 19% Duitse btw die je moet betalen kan je recupereren van de verkoper nadat de wagen in Belgie is ingeschreven en er Belgische btw 21% op betaald werd; Invoeren is kinderspel.

Comment

Ik heb mijn stockwagen ook met +30% korting gekocht en dat was in Belgie. Je hoeft echt de grens niet over te steken. Wie zoekt die..... je moet gewoon geduldig zoeken.

Comment

Een stockwagen op cng met inklapbare trekhaak en de andere opties die ik wou was in Belgie niet te vinden. Ik wou er ook één met 4 jaar garantie en dat was in Belgie onmogelijk. Kleine moeite dus om even de grens over te steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  En wees aub zo slim om er dan 3 te zoeken die niet tot dezelfde groep behoren, anders zien ze zo dat je op prijsronde bent. Verschillen zijn klein.
                  En hoe weet je dat ze niet tot dezelfde groep behoren? Behoren alle garage's van de grote merken niet bij elkaar? Toen ik ooit met een vriendin een wagen ging kopen, belde de verkoper even naar een andere garage van hetzelfde merk 40km verder om wat info.

Comment

Ja goede vraag, hoe weet je dit...? Kan het niet weten hee. Beetje blufpoker spelen dat je in bent voor een ander merk en dat de prijs belangrijk is. Maar meer dan een procent of twee verschil op dezelfde wagen zal je niet hebben. Ik wacht altijd tot ik terug gebeld wordt bvb. Dan sta je al iets sterker. Je kan soms eens een grotere korting krijgen op een 'winkeldochter'. Zo was er een 5GT die ik wou kopen die op dezelfde prijs kwam als een 5 berline na korting. Maar je had dan wel de oudere motor.Zulke zaken weten de mensen niet hee. Ik ben niet zo voor een stockwagen of showroomwagen met extra korting. Die korting geven ze niet zomaar. En dat je op een recent stockmodel veel extra korting zou krijgen zijn verkoopspraatjes. Ik heb ze zelf lang genoeg verkocht die praatjes lol... Als er veel extra korting is, zit er een addertje onder het gras. Bvb nieuw model dat uit is, upgrades van de basisuitvoering bij nieuwe bestellingen, andere motoren,...
                    Voor welk merk zou je gaan ?

Comment

Denk dat het ook belangrijk is dat je die verkoper niet laat weten dat je dát merk en dát type wil, maar dat je de markt aan het afscannen bent. En dan de wagen die je wil vergelijken met een iets goedkopere vergelijkbare. En dat dan uitspelen

Comment

Of gewoon naar een garage gaan waar de verkopers wel hun job deftig doen? Je bent daar en hebt x aantal euro te spenderen. Een goede verkoper zorgt ervoor dat er op het einde van de dag 2 tevreden partijen zijn. Als dat niet zo is teken je geen aankoopbon. Allee, zo werkt het bij mij.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Comment

En is het dan zo erg dat ze zien dat je garages afgaat voor de beste prijs? Is toch normaal dat je de goedkoopste prijs wilt of een optie extra voor hetzelfde geld?

Comment

Ja ik vind dat ook normaal dat je voor dure dingen een betere prijs probeert te bedingen. Ik doe dat standaard vanaf iets meer dan 1000 euro kost. Maar ik dring wel niet teveel aan voor goedkopere dingen, meestal voel je wel direct of er iets kan gedaan worden. En als je voor een auto probeert een goede prijs te bedingen hebben ze meestal meer respect voor je dan als je gewoon maar slikt wat ze je voorschotelen.
                            Is misschien een leuke anekdote, een hele tijd geleden had ik eens een nieuwe Peugeot gekocht en had daar redelijk wat aan de boom geschud voor de beste prijs uit zijn neus te halen. Wel als ik nu naar die garage om wisselstukken ga is die mens nog altijd blij als hij mij ziet omdat hij dat toen leuk vond. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je vriendelijik blijft en niet opdringerig wordt. Is tenslotte zijn job om zoveel mogelijk uit de brand te slepen en jouw job ook als je een auto koopt :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown
                              En is het dan zo erg dat ze zien dat je garages afgaat voor de beste prijs? Is toch normaal dat je de goedkoopste prijs wilt of een optie extra voor hetzelfde geld?
                              Das zeker ni erg, het gaat tenslotte over veel geld. Alleen is mijn ervaring dat een goede verkoper, en die hebben dan hun reputatie niet voor niets, veel scheelt. Het zijn niet allemaal dieven hè :-).
                              Ik heb ook al goedkoper gekocht door een offerte van een andere garage aan een verkoper die zei me de beste deal te kunnen geven te bezorgen. Dus in mijn ervaring, zie dat je offertes hebt.

Comment

Heb toch persoonlijke ervaring, zowel bij Volvo als bij BMW, dat de korting vrij standaard is. Ik spreek over auto's boven de 50k.

Voor een 5 was het 3-4 jaar geleden 7.5% op de totale prijs, daar kunnen nog packs bijkomen waar korting op zit, zo heb ik bv het exclusive line plus pakket aan halve prijs gekocht. Die packs met korting zijn uiteraard voor alle klanten hetzelfde. Met de korting op het pack zou je theoretisch kunnen zeggen dat ik 14% korting gekregen heb, heb daar natuurlijk wel bijkomend pack voor moeten kopen.
                                Zelfde korting in 2 verschillende niet-gelieerde merkgarages. De ene verkoper was wel beter op de hoogte van bijkomende acties van het merk dan de andere, dus was het voor mij toch nuttig om op 2 plaatsen een offerte te vragen.

Voor Volvo was het 10% op de basisprijs zonder opties.

Overname voor een auto van een ander merk was steeds via een handelaar, dus onafhankelijk van de merkgarage.

Ik denk dat ze niet willen dat klanten het gevoel hebben dat iemand anders zich benadeeld zou voelen als die minder korting zou krijgen omdat hij minder aandringt.

2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Veel onderhandelen is er niet meer bij. Een verkoper geeft normaal direct zijn korting. Met wat geluk krijg je er nog de tradionele tapijtjes bij...
                                  ga maar eens praten over dezelfde auto bij 3 verschillende dealers.

Bij MINI was het in elk geval wel mogelijk na het vergelijken tussen 3 garages. De verkopers hielden alle 3 hun zakken toe in het begin net zoals de klant die op zijn beurt niet tekende. Eénmaal één verkoper toegaf ging de bal aan het rollen. En dat terwijl alle garages eerst zeiden dat de prijzen niet bespreekbaar waren omdat iemand die een MINI overweegt ook daadwerkelijk eentje koopt...
                                  Last edited by BEEMER; 21/07/2017, 23:46.

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

't is héél simpel, weet eerst 100 % perfect welke auto je wil met welke opties, ga naar 5 verschillende (of méér) dealers van dat automodel, je zal zien dat de prijzen op zich bijna overal dezelfde zijn op een paar honderd euro min of meer hier of daar, maar de grote winst ligt hem niet in die paar 100 euro maar in de overnameprijs van uw oude auto.... Ik heb ondertussen reeds 8 nieuwe auto's gekocht volgens dat systeem, de ene keer in kortrijk, de andere keer in brugge, à la limite in Antwerpen, maar telkens bij degene die me beste overnameprijs gaf voor mijn ouwe bak.. en dat scheelt bij mij telkens een paar 1000 euro, tussen de "slechtste" en "beste" overnameprijs....wel altijd auto's van max 3 jaar, als je er ééntje aanbiedt van 20 jaar oud, klaar voor de sloop zullen er mogelijks geen grote overnameverschillen zijn... ik heb 0,0 affiniteit met de ene garage noch de andere, in garantieperiode moeten ze toch allemaal dezelfde garanties bieden, dus op dat vlak is het me gelijk of de garage X of Y noemt.... Een paar 1000 euro verdienen door 2 dagen verlof te nemen, ik weet niet wat u verdient maar voor mij is dat véééél geld....

Comment

Geen verlof nemen en je recente tweedehands zelf verkopen brengt nog meer op dan Belgie rond te rijden
                                      Ik heb nog nooit een wagen overgelaten bij de garage...

Comment

Een 3 jaar oude auto verkoop je beter particulier hoor. Daar ga je veel meer centen uithalen. Met onderhandelen bij x aantal verschillende dealers versta ik niet een offerte vragen. Je moet echt wel iets meer moeite doen om een goede prijs te bekomen.

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                        X