Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hagelschade op 5 jaar oude Clio ... Perte totale?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hagelschade op 5 jaar oude Clio ... Perte totale?

2 weken geleden dikke onweersbui hier. Resultaat, onze Clio van 5 jaar oud vol blutsen.
    We hebben die gekocht als die 1 jaar oud was voor 9500€, en ik schat de waarde nu rond de 5500€. ( Clio Tomtom 1.2 break)

Gisteren expertise laten doen, en de garage twijfelde al of dit geen totaalverlies zou worden....

een bedrag heb ik nog niet gehoord, daarom de vraag hier.
    Heeft iemand al hagelschade gehad, en wat was de rekening?

Gaat vlug richting 1500 tot 2500 euro, als er heel veel inslagen zijn.
    50 euro per paneel, en dan 30 euro per bluts
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

2500€ kosten maakt een auto van 5000€ toch niet waardeloos?
      Of de verzekering wil een zaak doen. Ipv van mij 2500€ te geven voor de herstelling geven ze me 5000€ en verkopen de auto voor 4000€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        2500€ kosten maakt een auto van 5000€ toch niet waardeloos?
        Neen, maar als een opkoper er nog €2500 voor wil geven en de herstelling zou €2500 bedragen ---> = economisch totaal verlies.
        Jij ontvangt dan €5000 van de verzekering. Ge moet nu ook weer niet achter alles wat zoeken hé.

Comment

30€ per bluts is weinig.
          Ik weet er die het dubbele hebben betaald.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            30€ per bluts is weinig.
            Ik weet er die het dubbele hebben betaald.
            Serieus in tzak gezet dan.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Waar laat jij dat doen tegen €30 per stuk ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

zo er is iets mis met het forum
                Last edited by ; 20/11/2017, 20:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                  2 weken geleden dikke onweersbui hier. Resultaat, onze Clio van 5 jaar oud vol blutsen.
                  We hebben die gekocht als die 1 jaar oud was voor 9500€, en ik schat de waarde nu rond de 5500€. ( Clio Tomtom 1.2 break)

Gisteren expertise laten doen, en de garage twijfelde al of dit geen totaalverlies zou worden....

een bedrag heb ik nog niet gehoord, daarom de vraag hier.
                  Heeft iemand al hagelschade gehad, en wat was de rekening?
                  Jij schat de waarde zelf? Door even op autoscout te kijken naar andere optimisten die een 5 jaar oude Clio voor 5.500 willen verkopen? De verzekering kijkt eerder naar de prijs die een dealer jou voor die wagen nog wil geven.

Comment

Uiteindelijk heeft de verzekering geschat op 6800€. Ze hebben me 4000€ uitbetaald, en wrakwaarde op 2800€ gezet.
                    Dat heb ik afgegeven bij aankoop van een nieuwe auto (bij Cardoen), en die hebben me een overname gegeven van 4200€.

Dus uiteindelijk heeft die auto nog 8200€ opgeleverd, ikke dik content.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Uiteindelijk heeft de verzekering geschat op 6800€. Ze hebben me 4000€ uitbetaald, en wrakwaarde op 2800€ gezet.
                      Dat heb ik afgegeven bij aankoop van een nieuwe auto (bij Cardoen), en die hebben me een overname gegeven van 4200€.

Dus uiteindelijk heeft die auto nog 8200€ opgeleverd, ikke dik content.
                      Goei zaak gedaan hé! Als ik het goed zie heb je voor een totaal van € 1300 aan afschrijving 4 jaar gereden.
                      Ge ziet dat ge nog niet te snel moet roepen dat verzekeringsmaatschappijen u willen bedotten.

Comment

Inderdaad, en ik heb niet eens moeten onderhandelen. Het enige wat ik gedaan heb is een beetje achter hun gat gezeten om op tijd uit te betalen.

Nu besef ik ook wel dat ik die 4200€ overname nooit gekregen had als ik geen nieuwe auto gekocht had.
                        Bij Cardoen beweerden ze dat ze die blutsen er voor een goeie 500€ uit zouden krijgen. Hoe hebben ze me niet verteld.

Comment

En ge zijt van uwe Clio af... Hoe is't intussen met de Polo ? Al wat kilometers gedaan ?

Comment

Nog geen 1000km gedaan, maar de Polo is echt een klasse hoger dan die Clio.

Die motor reageert direct op het gas, en die automaat is echt perfect afgesteld.
                            Mijn vorige auto was een Sharan TDI DSG met 170pk.
                            Die Sharan had nog die wachtseconde als je aan een kruispunt eerst afremt, en dan gas geeft. Dat heeft die Polo bijna niet meer. Geluidsniveau in de Polo is laag tot je eens diep trapt. Als de motor naar 5000t gaat, dan hoor je wel dat de motor moet werken.

Ik kan op dit moment echt niks verkeerd zeggen over die Polo. Verbruik op een rit van 40km met wat stadsverkeer en autostrade zat op 6.2l.

Ook Carplay werkt heel tof. Je kan je SMSen laten voorlezen door Siri, en dan antwoorden.
                            Als ik in het WE een boodschappeke moet doen, dan neem ik nu de Polo, vroeger nam ik altijd mijn A6.

Comment

Goed dat je tevreden bent!

Comment

Mijn kinderen zeggen juist hetzelfde.
                                Die rijden af en toe met mijn A6 en vroeger ook met die Clio.
                                Mijn dochter wist niet dat je bij 50km/h ook nog kon terugschakelen naar 2e om bergop toch nog vooruit te geraken. Ze vindt dat abnormaal om terug te schakelen als je bv op de autostrade aan 85km/h vast zit achter een kamion.
                                Toen ik zei: ga naar 3de, en geef vol gas... Dat had ze nooit uit zichzelf gedaan.

Met een automaat en een paar pk's meer is dat allemaal een pak makkelijker...

Comment

Working...
                                X