Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Volvo XC60 (voor de kenners)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke Volvo XC60 (voor de kenners)

    Mijn vader is op zoek naar een XC60

    Nu hebben we de zoektocht al enigszins selecteert en blijven er 2 grote kanshebbers over.

    Omdat ik zelf niet enorm veel afweet van Volvo hoopte ik dat er hier kon geholpen worden , vermits hier toch echt wel een paar Volvo specialisten zitten.
    Beide Volvo's staan bij een Volvo garage en zijn dus Volvo select voertuigen.

    De ene is een XC60 uit 2014, eerste eigenaar, gekocht en onderhouden bij de garage waar hij nu terug te koop staat. D4 , de 2.0 , 4 cilinder met 8 traps automaat 181pk
    86.000 kilometer (groot onderhoud wordt nog gedaan). Qua opties ok, maar geen hoogvlieger, Zwart lederen interieur, GPS, internet, auto lichten, ruitenwissers en airco. Verwarmde voorruit, verwarmde voorstoelen. Geen Bliss, of adaptieve CC of Lane departure.

    Pro's aan deze wagen is de lagere uitstoot dan de andere en hij is in zeer goede staat, zowel binnen als buiten, echt goed onderhouden.

    De andere is een XC60 uit 2013,eerste eigenaar. Is een D3, de 2.0, 5 cilinder met 136pk ook een automaat ( 6 of 8? niet zeker) Gaan we morgen naar kijken.
    KM stand 85.000 km. Qua opties is deze, zo goed als full Option, Beige/wit leder interieur, Bliss, verwarmde voorruit, Lane departure, verwarmde voorstoele, adaptieve CC, MAAR deze heeft dan weer geen ingebouwde GPS??

    Pro's aan deze wagen, 5 cilinder, opties?

    Prijsverschil is een 4500 euro in het voordeel van de laatste.

    Iemand een rationele tip om een keuze te maken, kan je een gps achteraf inbouwen?
    5 cilinder of 4 cilinder, betrouwbaarheid, enz?

    Alvast bedankt
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

  • #2
    ik zou voor de 5 cylinder gaan, wegens betrouwbaarheid oor de jaren heen bewezen, de 4cylinder is ook goed(op enkele eerste exemplaren na) maar moet zich nog bewijzen door de jaren heen
    als de 2013 een facelift zeker voor deze gaan
    mijn autootjes:

    Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg
      Mijn vader is op zoek naar een XC60

      Nu hebben we de zoektocht al enigszins selecteert en blijven er 2 grote kanshebbers over.

      Omdat ik zelf niet enorm veel afweet van Volvo hoopte ik dat er hier kon geholpen worden , vermits hier toch echt wel een paar Volvo specialisten zitten.
      Beide Volvo's staan bij een Volvo garage en zijn dus Volvo select voertuigen.

      De ene is een XC60 uit 2014, eerste eigenaar, gekocht en onderhouden bij de garage waar hij nu terug te koop staat. D4 , de 2.0 , 4 cilinder met 8 traps automaat 181pk
      86.000 kilometer (groot onderhoud wordt nog gedaan). Qua opties ok, maar geen hoogvlieger, Zwart lederen interieur, GPS, internet, auto lichten, ruitenwissers en airco. Verwarmde voorruit, verwarmde voorstoelen. Geen Bliss, of adaptieve CC of Lane departure.

      Pro's aan deze wagen is de lagere uitstoot dan de andere en hij is in zeer goede staat, zowel binnen als buiten, echt goed onderhouden.

      De andere is een XC60 uit 2013,eerste eigenaar. Is een D3, de 2.0, 5 cilinder met 136pk ook een automaat ( 6 of 8? niet zeker) Gaan we morgen naar kijken.
      KM stand 85.000 km. Qua opties is deze, zo goed als full Option, Beige/wit leder interieur, Bliss, verwarmde voorruit, Lane departure, verwarmde voorstoele, adaptieve CC, MAAR deze heeft dan weer geen ingebouwde GPS??

      Pro's aan deze wagen, 5 cilinder, opties?

      Prijsverschil is een 4500 euro in het voordeel van de laatste.

      Iemand een rationele tip om een keuze te maken, kan je een gps achteraf inbouwen?
      5 cilinder of 4 cilinder, betrouwbaarheid, enz?

      Alvast bedankt
      Wij hebben een manuele d3 viercilinder. Automaat is in mijn ogen een must op een SUV dus daar zit je zeker goed en toch wel de vijfcilinder voor mij.

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #4
        Even ter verduidelijking het gaat om de 2.0 5 cilinder en niet de 2.4 hè, is die even betrouwbaar? Het ontbreken van gps zou dit geen probleem zijn ik zon auto?


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

        Comment


        • #5
          Bedankt voor jullie tips alvast het gaat inderdaad om een 2013 facelift model


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

          Comment


          • #6
            Zou ook voor I5 gaan, geen GPS is niet echt een verlies imho.
            Heb ook ingebouwde GPS, en gebruik Waze

            Comment


            • #7
              Ik zou zeker voor de 4 cylinder gaan. Heb met beide varianten al gereden. Ik rij momenteel met de D3 4 cylinder 150pk.
              Een pak zuiniger en een veel betere loopcultuur van deze motor.
              Ik weet dat velen de 5 cylinder een beetje heilig verklaren, maar zelf ben ik er geen fan van.
              De 4 cylinder is bovendien ook nog eens een pàk zuiniger.

              Comment


              • #8
                Tja, 181 met een moderne 8-trapsautomaat of 136pk met een 6-trapsautomaat. Keuze is imo dan snel gemaakt. En zoals Prancing Moose zegt is het ontbreken van navi geen probleem als ge Waze gebruikt.

                Comment


                • #9
                  Zorg inderdaad voor een goede houder (liefst met magneet) voor je GSM, en gebruik Waze.
                  Er is geen enkele ingebouwde GpS die de Waze verslaat op verkeers en politieinfo.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                    Zou ook voor I5 gaan, geen GPS is niet echt een verlies imho.
                    Heb ook ingebouwde GPS, en gebruik Waze
                    Mss wil die man geen waze gebruiken, maar een mooi ingebouwd systeem en dan is die GPS wel een verlies.
                    Zal een kwestie van kleuren en smaken zijn hé.

                    @TS: Mss toch nog naar een paar andere gaan kijken. Deze 2 lijkt wel een mix van de goede zaken. De ene heeft weer iets goeds dat de andere niet heeft en omgekeerd. Ik zou eerder naar de 2013 neigen omwille de uitrusting, maar dan zit de gps me wel dwars. Het zal een beetje aan de wensen van uw vader liggen. Veel op de baan of niet? GPS nodig of niet? Ik heb gps en al die technologische snufjes op de Tiguan en dat is gewoonweg zalig.

                    Comment


                    • #11
                      Net gaan rijden met diegene zonder gps.
                      Ook zeer goed meegevallen, heeft de juiste opties, behalve gps dan. Goed onderhouden, interieur ziet er goed uit. Zit ineens een ongebouwde honden bench in van Volvo, mijn ouders hebben een hond dus das ne plus.
                      Voor onze pa kan die gps ni echt kwaad. 5 cilinder is precies toch wat smeuïger dan de 4 ondanks het gebrek aan ok tov de d4


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                      Comment


                      • #12
                        Hoe zit het qua euronorm en CO2 uitstoot? Kosten van lagere euronorm kunnen oplopen en kan zijn dat je al sneller bepaalde steden niet in moogt.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Phate
                          Hoe zit het qua euronorm en CO2 uitstoot? Kosten van lagere euronorm kunnen oplopen en kan zijn dat je al sneller bepaalde steden niet in moogt.
                          De 5 cilinder is 159 gr en een euro 5
                          De 4 cilinder is 129 gr en een euro 6

                          Al bij al scheelt het niet overdreven veel in biv en
                          Rijtaks ( 200€ en 50€) natuurlijk naar de toekomst is het wel interessanter om in een euro 6 dan in een euro 5 te investeren maar goed. Zo kan je bezig blijven natuurlijk


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                          Comment


                          • #14
                            In theorie is de I4 interessanter. Onlangs nog met een nieuwe XC60 D3 R-Design automaat gereden, en vond die wagen gewoon goed. De I4 was ook heel beschaafd, moet ik toegeven. Niet echt storende geluiden die in de cabine kwamen.
                            Maar in de praktijk zou ik toch voor de I5 gaan, misschien omdat ik een stuk bevooroordeeld ben.
                            Die roffel, potentieel...

                            Comment


                            • #15
                              Momenteel gaat idd zijn voorkeur uit naar de 4 cilinder


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                              2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                              Comment


                              • #16
                                Momenteel gaat idd zijn voorkeur uit naar de 4 cilinder
                                Deze is jonger, krachtiger en heeft natuurlijk de gps optie.
                                De 5 cilinder klonk nu niet echt overtuigend harder. Niet zoals mijn D5 dat vonden we wel een beetje spijtig.
                                Nu mijn vader is 60 plus en meer gesteld op comfort en hij vond dat de d4 veel stiller was binnen.
                                Ook de zetels zaten beter vond hij. Is er verschil tussen de zetels van de 2013 en 2014?

                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                Comment


                                • #17
                                  I say again, 4 cylinder is the way to go.
                                  Zetels zijn bij mijn weten niet aangepast, maar er is wel een verschil tussen de sport en de comfort zetels.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg
                                    Net gaan rijden met diegene zonder gps.
                                    Ook zeer goed meegevallen, heeft de juiste opties, behalve gps dan. Goed onderhouden, interieur ziet er goed uit. Zit ineens een ongebouwde honden bench in van Volvo, mijn ouders hebben een hond dus das ne plus.
                                    Voor onze pa kan die gps ni echt kwaad. 5 cilinder is precies toch wat smeuïger dan de 4 ondanks het gebrek aan ok tov de d4


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Ik hou van smooth en pk's zeggen me niks, vandaar mijn voorkeur voor de 5 cilinder. Het is geen 2.4 maar dan nog vind ik die iets aangenamer. Qua betrouwbaarheid zijn er volgens mij geen verschillen.

                                    Gps is in mijn ogen geen meerwaarde meer als je geen smartphone mirror hebt. In onze XC60 is het op die 2 jaar zelden voorgekomen dat we die gebruikt hebben in plaats van smartphone. Wel gedoe met houders en oplaadkabel, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Dus smartphone dagelijks in plaats van ingebouwde.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dat gedoe met kabels en laders vind ik net wél een reden om een ingebouwde gps te hebben.
                                      Voor mij moeten er dan ook niet teveel verdere gadgets op zitten. Als het ding goed en snel de weg wijst, vind ik het prima.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
                                        Dat gedoe met kabels en laders vind ik net wél een reden om een ingebouwde gps te hebben.
                                        Voor mij moeten er dan ook niet teveel verdere gadgets op zitten. Als het ding goed en snel de weg wijst, vind ik het prima.
                                        Daarom dat we in het begin nog af en toe de ingebouwde gebruikten, maar die weet zo weinig tegenover Waze dat we dat niet meer doen. Instappen telefoon in de houder en kabel in zijn zo wat de standaard voor alle ritten die niet onder de kerktoren zijn.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment

                                        Working...
                                        X