Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop tweedehands Renault Twizy: waar op letten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop tweedehands Renault Twizy: waar op letten?

Mijn echtgenote is helemaal weg van een Renault Twizy, je weet wel, de kleine elektrische tweezitter van Renault.
    Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een tweedehands karretje, maar waarop moet ik letten als ik een tweedehands Twizy van 2012 of 2013 of latere jaren koop? Zijn er gekende problemen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Stefan

je moet er vooral op letten dat je hiervoor geen 2 topics opent .

Comment

sorry, ik zag pas te laat dat er een apart forum voor advies was. Ik zal proberen het topic onder "algemeen" weg te halen.

Comment

Waarom geld geven aan zo een waardeloos overpriced ding in een land waar het om de haverklap regent + in de winter heb je er al helemaal niets aan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Waarom geld geven aan zo een waardeloos overpriced ding in een land waar het om de haverklap regent + in de winter heb je er al helemaal niets aan .
          Gevonden op de site van Frank De Boosere:
          Voor België heb ik geen statistieken gevonden van de échte neerslagduur. In Nederland heeft het KNMI (De Bilt) die neerslagdata wel gepubliceerd. En de gegevens zijn heel ontnuchterend... bij onze noorderburen regent of sneeuwt het gemiddeld gesproken 7,5 procent van de tijd. Dat wil zeggen dat het gedurende 92,5 procent van de tijd droog is in Nederland!

Comment

Ik had mijn hoop gevestigd op autoforum om wat nuttige info te krijgen over de aankoop van een twizy, maar krijg enkel gegevens over het weer en het verwijt dat ik in twee fora gepost heb. En dan ook nog van "Senior Members"...

Comment

een twizy dat heet ik geen auto.

Comment

een twizy dat heet ik geen auto.
                Ik heet dat ook geen auto, maar noem dat zo.
                Verder kan ik geloven dat iemand dit als tweede 'autootje' best wel tof kan vinden om (uiteraard plaatselijk) wat rond te toeren.
                Bovendien zijn er nu ook versies met deuren verkrijgbaar (of aftermarket).
                Niet iedereen wil (gelukkig) hetzelfde.
                Eén ding is zeker: je kan er wel fun mee hebben; ik heb er eens enkele uurtjes mee gereden, en hoewel ik persoonlijk dit niet zou kopen, moet ik wel toegeven dat (ja, vooral bij mooi weer) het ding een plezier is om mee in de stad te rijden!

Comment

Vanwaar de keuze voor de Twizy? Gaat het hem voornamelijk over het concept of het elektrische rijden of...? Een Fiat 500 of een Smart zouden praktischer zijn of een Renault Zoé als het elektrische u aanspreekt.

Persoonlijk vind ik de Twizy nu ook wel een cool hebbedingetje. Online heb ik dit gevonden

Hou er in elk geval rekening mee dat je de leasing van de batterijen mee moet tellen. Op zich ook een troef want als er iets mis is, kan je direct andere batterijen bekomen.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Koop zo'n Secma bijvoorbeeld. Moet jee eens opzoeken, is zeer tof en geen vaste kosten.

Comment

Heb dat ook al eens getest en vond het plezant toeren.
                      Oh ja, het regende maar daar heb ik niet teveel last van gehad.
                      Het verbaasd mij dat er niet meer van rondrijden.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

ook mee gereden, heel plezant en je blijft zeker droog
                        spijtig alelen dat je nog altijd parking moet zoeken en filelast hebt (enkel probleem in stad natuurlijk,m aar daar dient hij wel voor..)

Comment

@PVAR02 laat niks meer van zich horen
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Comment

Zeg packard zijt ge de forumuitschijter of wa? Ge hebt er precies plezier in als het forum “rustig” is. Enfin dat twizy geval spreekt mij ook wel aan voor mijn zoon van 16. Alleen hij vindt het niet hip genoeg en verkiest een ATV gehomologeerd als landbouwvoertuig. Die f1 twizy versie vind ik toch wel knap. Maar ja die jonge gasten stank voor dank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
                                Zeg packard zijt ge de forumuitschijter of wa? Ge hebt er precies plezier in als het forum “rustig” is. Enfin dat twizy geval spreekt mij ook wel aan voor mijn zoon van 16. Alleen hij vindt het niet hip genoeg en verkiest een ATV gehomologeerd als landbouwvoertuig. Die f1 twizy versie vind ik toch wel knap. Maar ja die jonge gasten stank voor dank
                                = iemand uitschijten ofwat?

Comment

Zeg packard zijt ge de forumuitschijter of wa? Ge hebt er precies plezier in als het forum “rustig” is.
                                  Ik benadruk door het plaatsen van die smiley's enkel de visie van BEEMER: dit is het zoveelste topic op dit forum dat wordt geopend en waar de TS niet meer opdaagt ... niets meer en ook niets minder dus.

Maar ja die jonge gasten stank voor dank
                                  Leuk dat er nog eens een topic van 14 maanden oud door het posten van zo'n sterk inhoudelijke reply wordt opgerakeld.
                                  Last edited by Packard; 14/10/2018, 20:31.

Comment

Ja dat is het probleem met fora wij zijn dinosaurussen. De jonge generatie zit op facebook instagram... forums zijn achterhaald. Alleen op een forum staat alles nog een beetje geordend. Facebook is zo een wanboel. Alleen denk ik dat veel mensen snel opgeven als er niet direct antwoord komt. Op facebook scoor je instant likes.... das toch mijn indruk van de zaken maar misschien ben ik fout

Comment

Waarom zijn het altijd dezelfden die willen bepalen wat interessant is of niet?
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                      X