Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop tweedehands Renault Twizy: waar op letten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Et voila: la question jambon, wat is jouw visie ? ... leg het eens uit vriend.

Comment

Om toch even op topicstarter zijn vraag te antwoorden: als je een Twizy koopt, moet je je vooral ene kopen waar de batterij in huur is bij Renault en zeker geen kopen waar de batterij is aangekocht. Als de batterij namelijk stuk gaat, is je Twizy perte totale, aangezien de kostprijs van de batterij meer dan de helft van de nieuwprijs uitmaakt van een Twizy. Als de batterij in huur is bij Renault, krijg je gewoon een nieuwe. Ondertussen is de productie van de Twizy ook gestopt, dus nieuw ga je geen meer vinden.
      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Heb hier ook al gedacht om er zo'n Twizzy bij te kopen. Vind het een leuk concept, kan je goedkoop vinden tweedehands en kost niks qua gebruik. Enkel beetje huurgeld voor de batterij en zeer lage verzekering.
        Is zoiets dat gewoon leuk is om erbij te hebben, ne keer bij warm weer een toertje doen, als je eens naar 't stad moet het Twizzytje in, mijnen oudste zoon zou er gebruik kunnen van maken als hij wil.
        Maar ik loop hier tegen hetzelfde aan... niet hip genoeg voor die gasten. Oudste wil er niet mee rijden wegens belachelijk, de jongste van 16 wil niet meerijden om zelfde reden. Snap die gasten niet eigenlijk. Ik herinner me dat ik een elektrische Trek mountainbike kocht maar na paar ritjes besloot om hem niet meer te gebruiken wegens de zithouding. Heb die toen aan de zonen gegeven, maar geen van de twee zou er mee rijden wegens belachelijk. Tot ze het toch eens deden en hun vrienden dat wel tof vonden. Sinds dan hangt dat spel hier constant aan de lader en wordt daar echt gebruik van gemaakt door beiden. In die mate zelfs dat een auto de oudste niet interesseert.

Allez, mocht ik weten dat zo'n Twizzy uiteindelijk hetzelfde succes zou zijn hier thuis als die elektrische fiets, dan had ik al lang eentje gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
          Heb hier ook al gedacht om er zo'n Twizzy bij te kopen. Vind het een leuk concept, kan je goedkoop vinden tweedehands en kost niks qua gebruik. Enkel beetje huurgeld voor de batterij en zeer lage verzekering.
          Is zoiets dat gewoon leuk is om erbij te hebben, ne keer bij warm weer een toertje doen, als je eens naar 't stad moet het Twizzytje in, mijnen oudste zoon zou er gebruik kunnen van maken als hij wil.
          Maar ik loop hier tegen hetzelfde aan... niet hip genoeg voor die gasten. Oudste wil er niet mee rijden wegens belachelijk, de jongste van 16 wil niet meerijden om zelfde reden. Snap die gasten niet eigenlijk. Ik herinner me dat ik een elektrische Trek mountainbike kocht maar na paar ritjes besloot om hem niet meer te gebruiken wegens de zithouding. Heb die toen aan de zonen gegeven, maar geen van de twee zou er mee rijden wegens belachelijk. Tot ze het toch eens deden en hun vrienden dat wel tof vonden. Sinds dan hangt dat spel hier constant aan de lader en wordt daar echt gebruik van gemaakt door beiden. In die mate zelfs dat een auto de oudste niet interesseert.

Allez, mocht ik weten dat zo'n Twizzy uiteindelijk hetzelfde succes zou zijn hier thuis als die elektrische fiets, dan had ik al lang eentje gekocht.
          Idem hier, we overwegen ook de aanschaf van ene. Voornamelijk voor boodschappen achter de hoek te gaan doen en omdat we stroom over hebben van onze zonnepanelen. Ik zou hem nog kunnen bestickeren en meegeven met klanten die hun wagen achterlaten voor een behandeling ook.
          sigpic

Comment

Heb zo nog eens zitten zoeken naar tweedehands Twizy's maar heb wel de indruk dat men er nu meer van vraagt tweedehands dan een jaar of twee geleden. Lijkt dat het kleine aanbod toch aan populariteit gewonnen heeft....

Voor jou Streamline zou dit eigenlijk wel een mooie geste zijn naar je klanten toe. En je zou er met bestickering op wel mee in de kijker lopen.

Ik vraag me af of op nieuwe exemplaren ook een soort van premie voorhanden is zoals op nieuwe wagens, moto's en bromfietsen. Twizy wordt ingeschreven zoals een quad geloof ik.

Comment

Ik vraag me af of op nieuwe exemplaren ook een soort van premie voorhanden is zoals op nieuwe wagens, moto's en bromfietsen. Twizy wordt ingeschreven zoals een quad geloof ik.
              Is een volwaardige wagen bij inschrijving. WIe een nieuwe kocht, kon ook een heel mooie premie bekomen van de overheid, maar zoals gezegd kun je nergens nog nieuwe krijgen. De productie is al stopgezet.

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten

Is een volwaardige wagen bij inschrijving. WIe een nieuwe kocht, kon ook een heel mooie premie bekomen van de overheid, maar zoals gezegd kun je nergens nog nieuwe krijgen. De productie is al stopgezet.
                Wie heeft u die informatie gegeven? Ik kan u gerust een nieuwe Twizy verkopen. Nu bestellen is januari/februari leveren.

Comment

Twizy kent geen inschrijving als personenwagen. Denk dat die uit de boot vallen ivm premies hoor. Volgens mij wordt hij onder dezelfde voertuigengroep als een quad, een buggy of zoals een BMW C1 destijds ingeschreven. (BMW C1 je weet wel nog, die moto met een dakconstructie en gordel).
                  Maar zeker niet als personenwagen, ook de 80 per uur versie niet.

Comment

Twizy kent geen inschrijving als personenwagen. Denk dat die uit de boot vallen ivm premies hoor. Volgens mij wordt hij onder dezelfde voertuigengroep als een quad, een buggy of zoals een BMW C1 destijds ingeschreven. (BMW C1 je weet wel nog, die moto met een dakconstructie en gordel).
                    Maar zeker niet als personenwagen, ook de 80 per uur versie niet.
                    Normaal gezien wordt die ingeschreven op motoplaat, de 3 exemplaren die wij rondrijden hebben als vervangvervoer alleszins toch. De 45km/u versie moet ook op motoplaat dacht ik, is volgens mij te zwaar is voor een scooterplaat.

Comment

Die 45 per uur versie mag bestuurd worden vanaf 16 jaar geloof ik.
                      Quad is ook op motoplaat hee, maar volgens mij noemen ze dat niet moto maar heeft dat een afzonderlijke benaming die groep. Vroeger heel veel quads en buggy's gehad (uit de hand gelopen hobby ), altijd met motoplaat maar weet niet meer wat er juist op het inschrijvingsbewijs stond. Want in de buggy's heb je 800cc, 1000cc enz maar met een beperkt vermogen (dat gelukkig wel met een kleine ingreep op te lossen was lol) en die mocht je besturen met gewoon rijbewijs B. Voor mij niet van toepassing want heb nog een niet Europees rijbewijs en mocht en mag nog steeds met alle moto's rijden.(allé...had, onlangs tegen gehouden voor kleine snelheidsovertreding en moest mijn rijbewijs gaan inwisselen voor zo'n modern exemplaar, ze vonden mijne foto van beetje lang geleden en vooral zou je last kunnen krijgen in bvb Frankrijk waar je bij een controle niet verder mag rijden indien geen Europees rijbewijs...).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten

Wie heeft u die informatie gegeven? Ik kan u gerust een nieuwe Twizy verkopen. Nu bestellen is januari/februari leveren.
                        De verkoper bij mijn Renault dealer heeft me dat gezegd (Decleir in Torhout), evenals de info van de premie van de overheid.
                        sigpic

Comment

De verkoper bij mijn Renault dealer heeft me dat gezegd (Decleir in Torhout), evenals de info van de premie van de overheid.
                          Zijn niet dezelfde premies als auto's blijkbaar, maar ook wel mooi meegenomen :

Beste, valt de Renault Twizy nu dan niet langer uit de boot ? Valt deze onder de categorie ‘e-moto’ vanaf 15/4 ? Bedankt.

Beantwoord
                          1. admin zegt:
                            14/03/2018 bij 18:43
                            Hallo Tom, Deze vallen niet onder de categorie e-moto. Elektrische twee- en driewielers krijgen al een belastingaftrek op de personenbelasting. Groet, Bart. (teruggevonden op Tommelein.com)

Als ik dan wat verder kijk is dit een tegemoetkoming via de belastingen van 15 procent, geldig op quadricycles...

Over een eventuele stopzetting van Twizy vind ik niks terug, worden nog steeds nieuw aangeboden blijkbaar.
                          Last edited by THE GREEN HORNET; 22/10/2018, 03:52.

Comment

Working...
                          X