Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Let op dat je alles naar waarheid invult bij een online veiling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Let op dat je alles naar waarheid invult bij een online veiling

Van mijn wagen ging regelmatig het olielampske branden. Oplossing was olie bijvullen. Echter was dit elke 1000km het geval. Toen de motor een tikkend geluid begon te maken, besloot ik hem weg te doen.

Op internet kwam ik Besteautobod.be tegen waar ik mijn auto had aangemeld. Een dag later kreeg ik een goed bod voor mijn wagen, namelijk 4500 euro. Hiermee akkoord gegaan en een afspraak gemaakt voor een dag later.

De volgende dag kwam de dealer de auto halen (netjes op tijd overigens), maar hoorde de tik in de motor. Dit had ik niet bij de omschrijving opgegeven zei hij, en dat klopte. De dealer bood daarom 3750 euro. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en stuurde de man weg. Een dag later ontving ik een annuleringsfactuur van bijna 600 euro in de email. Ik vond dit onzin en heb hierop niet gereageerd. Vervolgens kwam er met de post een brief van een deurwaarder. Ook hier heb ik niets mee gedaan. Daarna kreeg ik te horen dat ik voor de rechter moest verschijnen, en dat heeft mij inclusief hun advocaatkosten bijna 2500 euro gekost. Ik raad dan ook iedereen aan om alles te vermelden wat er ook aan de auto scheelt om gedoe achteraf te voorkomen!

Dan had ge idd beter die €750 laten vallen. €600 annuleringskosten is ook niet in verhouding tot de gemaakte kosten van die persoon en was volgens mij wel aan te vechten. Dat ge in fout zijt, is geen twijfel over mogelijk. Maar de hoogte van die kosten is een ander verhaal, tenzij dat in de voorwaarden stond en gij die aanvaardt hebt.

Comment

ik zou toch een iets andere les hieruit trekken:

1) als je een factuur in de bus krijgt waar je het niet mee eens bent, niet links laten liggen maar reageren

2) als er een schrijven van de deurwaarder in de bus valt, niet links laten liggen maar reageren

3) als je dan toch nog veroordeeld wordt, lees dan eens de motivering in het vonnis vooraleer je conclusie op een forum te zetten

edit: bij herlezen van je post, blijkt dat ik te snel was om te concluderen dat er geklaagd werd over het vonnis.
      Last edited by ; 16/08/2017, 21:15.

Comment

Nog een les, wees eerlijk bij een verkoop. Ongeacht contract of niet.

Comment

er zullen wel meer auto's verkocht worden waar dingen niet van in de omschrijving staan. Zever in pakskes

Comment

Het zijn dikwijls deze die een ander een loer draaien, die op de eerste rij staan om te klagen als ze het zelf overkomen.
            Z4 M40i

Comment

Spijtig voorval maar inderdaad... eerlijk duurt het langst... Zelf zou je ook geen auto met verborgen gebreken willen kopen.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Spammer ... zelfde topic werd ook hier gedropt.

Comment

Had ge maar eerlijk moeten zijn, dan was dit ook niet gebeurt. Ik had mijn wagen bij hen verkocht voor 16000 euro en netjes mijn geld gekregen. Dit hebt ge aan uzelf te danken.

Comment

Dit is ook een manier om reclame te maken en de voorwaarden ludiek aan potentiele toekomstige klanten te vermelden.
                    Onder "consumentenzaken" is er in 2015 ook al 1 gepost, toevallig kreeg ie ook een boete dat ie niet wilde betalen en toevallig kwam er ook een advocaat aan te pas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                      Dit is ook een manier om reclame te maken en de voorwaarden ludiek aan potentiele toekomstige klanten te vermelden.
                      Onder "consumentenzaken" is er in 2015 ook al 1 gepost, toevallig kreeg ie ook een boete dat ie niet wilde betalen en toevallig kwam er ook een advocaat aan te pas...
                      Wees er maar zeker van dat dit de correcte uitleg is!!

Comment

Working...
                      X