Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering overzetten op nieuwe wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekering overzetten op nieuwe wagen

Dag iedereen

Binnen een halve maand ontvang ik mijn nieuwe wagen, momenteel bol ik nog rond met mijn oude.

De verzekering wordt dus overgezet op de nieuwe, maar hoe gaat dit in zijn werk, ik heb hier totaal geen ervaring mee?

Kan ik met het factuur naar mijn makelaar stappen om de verzekering al in orde te brengen zodat als de garage belt dat de wagen er is, ik gewoon de nummerplaten van wagen kan verwisselen en ik met alles in orde ben? Of belt de garage, moet ik het gelijkvormigheidsattest gaan halen, daarmee naar de makelaar, paar dagen wachten en kan ik er dan pas mee rond rijden?

Ik wil natuurlijk er zo snel mogelijk met rondrijden, ik ben al een paar maanden aan het wachten, die extra dagen zouden het nog erger maken :-).

Aanvraag tot inschrijving -> makelaar -> DIV

Inschrijvingsbewijs in de brievenbus (al dan niet met nieuwe plaat erbij) -> platen op auto, boorddocumenten in auto -> rijden maar !

Comment

zoals Packard hierboven zegt.
      Je verzekeraar heeft de aanvraag tot inschrijving nodig om de inschrijving via WebDIV te doen.
      Om de polis aan te passen heeft hij chassisnummer nodig. Idealiter ook de cataloguswaarde, voor de aanpassing van je omnium.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik vraag de makelaar om in contact te komen met de verkoper, de nummerplaat komt dan in de garage toe (wegens de veranderingen in soort nummerplaat heb ik al een paar keer een nieuwe gehad) en als ik de auto afhaal is die in orde en vooral DIE IS VERZEKERD (ook mijn omnium is dan reeds geactiveerd))
        De makelaar kan direct een groene kaart voor u maken, de afrekening komt wel een paar dagen later.

Comment

Zoals Beeimwee3 zegt is het bij mij ook ongeveer gegaan.
          Bij de dealer vroegen ze wie mijn makelaar was en verder hebben die alles onder elkaar geregeld.
          Ik ben alleen bij de verzekering moeten langsgaan om enkele papieren te ondertekenen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ook bij mij zo... garage heeft roze formulier doorgemaild naar verzekeringsagent. Die schrijft hem direct online in en mailt een voorlopige dekking door. Per mail bevestigde ze de omniumdekking... Zo kan je direct rijden.

Comment

Dus het kan dat de dag de garage belt dat de wagen er is, je diezelfde dag er ook mee kan rondtoeren?

Maar ik leid er uit af dat dit van makelaar tot makelaar afhangt, met name hoe snel die kunnen werken?

Mijn huidige makelaar is gewoon iemand waar je thuis naar toe gaat om de verzekering te regelen, en die werkt helaas enkel 's avonds...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucasVdE Bekijk Berichten
                Dus het kan dat de dag de garage belt dat de wagen er is, je diezelfde dag er ook mee kan rondtoeren?

Maar ik leid er uit af dat dit van makelaar tot makelaar afhangt, met name hoe snel die kunnen werken?

Mijn huidige makelaar is gewoon iemand waar je thuis naar toe gaat om de verzekering te regelen, en die werkt helaas enkel 's avonds...
                Neen, de dag dat de garage u belt om te zeggen dat de wagen én de papieren bij hen aangekomen zijn, mag je uw aanvraag tot inschrijving gaan halen die je dan binnen steekt bij uw verzekeringsmakelaar. Als je uw bestaande nummerplaten behoudt, dan zal de makelaar enkel een inschrijvingsbewijs aanvragen bij de DIV. Normaal als de verzekeraar dat voor 16u doet, komt de post daar de volgende dag al mee langs en anders is het voor de dag nadien. Dan pas ben je in orde om uw wagen gaan af te halen.

Comment

Working...
                X