Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb een lotus die ik ook zou kunnen laten chippen tot 300 pk, maar wat voor zin heeft dat ?
Ik vraag hier gewoon naar de mogelijkheid om een auto van 100 tot 125pk te laten chippen, maar voor sommigen is dit dom, bega je bijna erger dan een moord, sommige reacties zijn voor mij onbegrijpelijk of is dit de gewone gang van zaken hier op dit forum ?
Uiteindelijk komt het effect van tuning op motor en onderdelen altijd op hetzelfde neer.
Hoger vermogen wil zeggen hogere belasting op onderdelen, dus sneller slijtage.
Komt er ook nog eens bij dat de slijtage nog hoger zal zijn, als je én sportief én getuned rondbolt.
Feit is dat je als bestuurder zelf de verantwoordelijkheid moet dragen als je tuned, en daarna niet moet komen janken bij zowel de tuner als de dealer, als je koppeling of turbo er bv sneller dan normaal door zit.
Mijn koppeling begint er ook door de te zitten op 165k km, na 25k getunede km's met sportieve rijstijl. Zonder tuning kon ik misschien de 200k gehaald hebben vooraleer ze begon te slippen.
Wie zal het zeggen, maar dat moet je erbij nemen als je tuned.
Ik ben er zeker van dat tuning sowieso je onderdelen exponentieel sneller zal laten slijten bij sportieve rijstijl, dan normale rijstijl. Als je een normale rijstijl hebt, en de tuning gebruikt om bv sneller in te halen, zal het effect zo goed als nihil zijn qua slijtage.
Voor mij is het enkel te doen om wat extra power te hebben, maar zeker niet om er sportief mee te gaan rijden, daar zijn andere wagens voor, niet met een simpel 1200blok. Iets vlotter vertrekken met momenten is leuk mee genomen, maar verder niets. Enkel daarvoor dacht ik aan het chippen.
Prancing Moose . Je kunt ook een versterkte koppeling laten plaatsen dan is het probleem opgelost alleen hoe lang wil je nog rijden met dat ding om zo een kost te doen . In principe kost een versterkte koppeling niet zoveel meer maar op dat km stand vervang je best de vliegwiel mee.
@ prancing...: Heb jij uw Volvo ook laten opdrijven?
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Origineel zit er een Sachs 3000951815 koppeling in. Dit is de koppeling waar de veren het zouden laten afweten als ze warm staan (wat sneller opkomt door tuning). Deze koppeling zou 440Nm constante belasting aan kunnen (momenteel 480 Nm max koppel)... De verzwaarde versie is dezelfde Sachs 3000951815-S xtend en die zou 15% meer koppel aan kunnen (wat op +- 500Nm komt) en die steken ze nu bij een Volvo dealer als er koppelingsproblemen zijn.
Feit is dat de koppeling nog perfect pakt, zolang je niet full throttle gaat. Wat er dus effectief op wijst, dat de koppeling effectief maar 440Nm effectieve belasting aan kan.
Volvotune zet dan ook de limiet op 480Nm, omdat ze weten dat de nieuwe S xtend koppeling dat perfect aankan. Als je echter met een oude, originele koppeling zit, kan je dus op termijn voorhebben wat ik nu voorheb.
Vervangen doe ik niet meer, aangezien er in oktober bedrijfswagen in de plaats komt.
BEEMER inderdaad, van 205pk & 420Nm naar 245pk & 480Nm.
Uiteindelijk komt het effect van tuning op motor en onderdelen altijd op hetzelfde neer.
Hoger vermogen wil zeggen hogere belasting op onderdelen, dus sneller slijtage.
Komt er ook nog eens bij dat de slijtage nog hoger zal zijn, als je én sportief én getuned rondbolt.
Feit is dat je als bestuurder zelf de verantwoordelijkheid moet dragen als je tuned, en daarna niet moet komen janken bij zowel de tuner als de dealer, als je koppeling of turbo er bv sneller dan normaal door zit.
Mijn koppeling begint er ook door de te zitten op 165k km, na 25k getunede km's met sportieve rijstijl. Zonder tuning kon ik misschien de 200k gehaald hebben vooraleer ze begon te slippen.
Wie zal het zeggen, maar dat moet je erbij nemen als je tuned.
Ik ben er zeker van dat tuning sowieso je onderdelen exponentieel sneller zal laten slijten bij sportieve rijstijl, dan normale rijstijl. Als je een normale rijstijl hebt, en de tuning gebruikt om bv sneller in te halen, zal het effect zo goed als nihil zijn qua slijtage.
Jullie spreken hier wel niet meer over een gewoon 1200tje niewaar, niet tevergelijken
Comment