Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault 1200 TCe 100pk (chiptuning)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Renault 1200 TCe 100pk (chiptuning)

    Heeft iemand ervaring met het chiptunen van deze motor ? Goede of slechte ?

  • #2
    Waarom wil je hem laten tjippen ?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Waarom wil je hem laten tjippen ?
      Ge moogt ene keer raden.

      Comment


      • #4
        Ze wil zich Nico Hülkenberg voelen in haar Clio 1200 ?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten
          Heeft iemand ervaring met het chiptunen van deze motor ? Goede of slechte ?
          nen echten Belg :-)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten
            Heeft iemand ervaring met het chiptunen van deze motor ? Goede of slechte ?
            Solliciteer eerst bij VCST of Punch Powertrain in St Truiden.

            Je zal vlug merken dat bij hetzelfde type versnellingsbak, al de lagers en kamwielen een andere kwaliteit (hardheid) hebben, volgens het koppel van de motor (idem voor koppeling en drukkingsgroep)

            Bij VCST ben ik ooit mijn loopbaan begonnen, met de jaarlijkse inventaris te tellen…van schijnbaar allemaal dezelfde onderdelen… (met 2 mensen gelijktijdig, om zeker geen onderdeel fout terug te leggen)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Ze wil zich Nico Hülkenberg voelen in haar Clio 1200 ?
              d'er zijn nog andere renaults dan een clio met dit motortje en Nico Hülkenberg is familie in een ander leven

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                Solliciteer eerst bij VCST of Punch Powertrain in St Truiden.

                Je zal vlug merken dat bij hetzelfde type versnellingsbak, al de lagers en kamwielen een andere kwaliteit (hardheid) hebben, volgens het koppel van de motor (idem voor koppeling en drukkingsgroep)

                Bij VCST ben ik ooit mijn loopbaan begonnen, met de jaarlijkse inventaris te tellen…van schijnbaar allemaal dezelfde onderdelen… (met 2 mensen gelijktijdig, om zeker geen onderdeel fout terug te leggen)
                bedankt voor de info,

                Comment


                • #9
                  heb je daar dan geen testrit mee gedaan vóór je die gekocht hebt ?

                  Comment


                  • #10
                    Als hij niet vlot genoeg is zou ik hem verkopen. Er zijn helaas genoeg voorbeelden online te vinden van het chippen van wagens met verkeerde afloop. Bijkomend is het niet legaal.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

                    BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017


                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                      Als hij niet vlot genoeg is zou ik hem verkopen. Er zijn helaas genoeg voorbeelden online te vinden van het chippen van wagens met verkeerde afloop. Bijkomend is het niet legaal.
                      Er lopen hier al zoveel illegalen rond, éne meer of minder daar zal het niet op aan komen.

                      Dus als ik het goed versta, zijn alle mensen die hun auto laten tunen of chippen = illegalen, mensen die dus verkeerd bezig zijn ? Dat zijn er heel wat .
                      En het is zoals met alles, dit forum is daar een voorbeeld van , het zijn meestal diegenen die niet tevreden zijn, die zich laten horen. Tevreden mensen doen gewoonlijk niet de moeite om feedback te geven.

                      Maar dat is naast mijn vraag, ik zoek iemand die er ervaring mee heeft, niet iemand die van horen zeggen.....


                      En niet vlot genoeg ? Een 1200 TCE geeft zijn kleine 100 pk bij 5500 toeren. Ik ga nooit zo hoog in toeren, vandaar mijn gedacht aan het chippen, dan krijg je 20% meer kracht, zodat die 100 pk bij een lager toerental zou vrij komen.
                      Temeer dat die motor benzine slurpt als je hem vaak in een hoog toerental gaat jagen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten

                        Er lopen hier al zoveel illegalen rond, éne meer of minder daar zal het niet op aan komen.

                        Er lopen ook veel dommeriken rond.

                        Oorspronkelijk geplaatst door wesp Bekijk Berichten



                        Temeer dat die motor benzine slurpt als je hem vaak in een hoog toerental gaat jagen.
                        Denk je dat vermogen uit de lucht komt vallen ?

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb mijn maitresse haar Clio 1.2 laten tjiepen naar 175 PK.
                          Optrekken dat dat spel nu doet! En... het verbruik is gezakt naar 4,5 liter/100 km.
                          Het enige nadeel is dat de banden vooraan nu om de 5000 km moeten vervangen worden.
                          Ik snap niet dat Renault dat zelf niet aanbiedt.


                          edit: Vergeten te vermelden waar ik het heb laten doen:
                          In Verviers bij "Tuning Gâcheur de Métier"
                          Last edited by Maurice P.P.; 06/09/2017, 10:35.

                          Comment


                          • #14
                            De kans dat iemand hier ervaring heeft is klein. Zoek eens uit of alle onderdelen identiek zijn aan alle 1.2 versies van reanult. Indien ja kan je de gok wagen maar het heeft inderdaad altijd risico. U verzekering kan je in regel stellen. België laat het echter niet toe u volledig in regel te stellen met inschrijvingsbewijs. Gelijkvormigheidsattest zal ook afwijken.

                            1 Gouden tip: Laat u niet gek maken!
                            Zowel niet door de anti chiptuning groep hier op het forum, als door de mensen die zeggen dat er niets aan de hand is en voral niet door de chipboeren die u hemel op aarde beloven.

                            Mijn mening is heb respect voor uw wagen, gechipt of niet en dat zal al veel schelen bij eventuele brokken. Ik ken mensen waar ik een standaardwagen aan kan geven die rapper in stukken zal liggen dan bepaalde mensen waar ik dezelfde wagen aan zou geven maar dan gechipt! Alles begint met gezond verstand.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

                              Er lopen ook veel dommeriken rond.


                              Denk je dat vermogen uit de lucht komt vallen ?
                              Goed antwoord op het onderwerp

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                                De kans dat iemand hier ervaring heeft is klein. Zoek eens uit of alle onderdelen identiek zijn aan alle 1.2 versies van reanult. Indien ja kan je de gok wagen maar het heeft inderdaad altijd risico. U verzekering kan je in regel stellen. België laat het echter niet toe u volledig in regel te stellen met inschrijvingsbewijs. Gelijkvormigheidsattest zal ook afwijken.

                                1 Gouden tip: Laat u niet gek maken!
                                Zowel niet door de anti chiptuning groep hier op het forum, als door de mensen die zeggen dat er niets aan de hand is en voral niet door de chipboeren die u hemel op aarde beloven.

                                Mijn mening is heb respect voor uw wagen, gechipt of niet en dat zal al veel schelen bij eventuele brokken. Ik ken mensen waar ik een standaardwagen aan kan geven die rapper in stukken zal liggen dan bepaalde mensen waar ik dezelfde wagen aan zou geven maar dan gechipt! Alles begint met gezond verstand.

                                Heb zelfde mening, maar zoek nog altijd hier iemand die dit heeft laten doen en die mij kan laten weten wat het resultaat is. Goed of slecht

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                                  De kans dat iemand hier ervaring heeft is klein. Zoek eens uit of alle onderdelen identiek zijn aan alle 1.2 versies van reanult. Indien ja kan je de gok wagen maar het heeft inderdaad altijd risico. U verzekering kan je in regel stellen. België laat het echter niet toe u volledig in regel te stellen met inschrijvingsbewijs. Gelijkvormigheidsattest zal ook afwijken.

                                  1 Gouden tip: Laat u niet gek maken!
                                  Zowel niet door de anti chiptuning groep hier op het forum, als door de mensen die zeggen dat er niets aan de hand is en voral niet door de chipboeren die u hemel op aarde beloven.

                                  Mijn mening is heb respect voor uw wagen, gechipt of niet en dat zal al veel schelen bij eventuele brokken. Ik ken mensen waar ik een standaardwagen aan kan geven die rapper in stukken zal liggen dan bepaalde mensen waar ik dezelfde wagen aan zou geven maar dan gechipt! Alles begint met gezond verstand.
                                  Ik heb een lotus die ik ook zou kunnen laten chippen tot 300 pk, maar wat voor zin heeft dat ?
                                  Ik vraag hier gewoon naar de mogelijkheid om een auto van 100 tot 125pk te laten chippen, maar voor sommigen is dit dom, bega je bijna erger dan een moord, sommige reacties zijn voor mij onbegrijpelijk of is dit de gewone gang van zaken hier op dit forum ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    25pk winst is al mooi op een 100pk wagen .

                                    Comment


                                    • #19
                                      Over tuning heb je gewoon uitgesproken meningen. Het zijn ook altijd dezelfde die moord en brand screeuwen. Op zich telt elke mening want het is een forum, draagt wel niet veel bij aan u vraag.

                                      Voor ervaring met dat blok kan je beter eens op renaultforum checken.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Uiteindelijk komt het effect van tuning op motor en onderdelen altijd op hetzelfde neer.
                                        Hoger vermogen wil zeggen hogere belasting op onderdelen, dus sneller slijtage.
                                        Komt er ook nog eens bij dat de slijtage nog hoger zal zijn, als je én sportief én getuned rondbolt.
                                        Feit is dat je als bestuurder zelf de verantwoordelijkheid moet dragen als je tuned, en daarna niet moet komen janken bij zowel de tuner als de dealer, als je koppeling of turbo er bv sneller dan normaal door zit.
                                        Mijn koppeling begint er ook door de te zitten op 165k km, na 25k getunede km's met sportieve rijstijl. Zonder tuning kon ik misschien de 200k gehaald hebben vooraleer ze begon te slippen.
                                        Wie zal het zeggen, maar dat moet je erbij nemen als je tuned.

                                        Ik ben er zeker van dat tuning sowieso je onderdelen exponentieel sneller zal laten slijten bij sportieve rijstijl, dan normale rijstijl. Als je een normale rijstijl hebt, en de tuning gebruikt om bv sneller in te halen, zal het effect zo goed als nihil zijn qua slijtage.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X