Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met elektrisch rijden of rijden op gas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met elektrisch rijden of rijden op gas?

    Middag
    Een poos geleden heb ik een Nederlandse vrouw leren kennen via het werk en nu zijn we inmiddels gehuwd. Na enkele jaren van veelvuldig pendelen en lang bij elkaar te logeren hebben we een woning gekocht in Heemstede. Aangezien ik voor een Nederlandse werkgever werk en de levenskwaliteit beter is in Nederland dan in België begin ik vanaf november voltijds te werken in Amsterdam. Mijn vrouw en ik krijgen een bedrijfsfiets en een treinabo 1ste klas om te pendelen tussen Heemstede en Amsterdam. Wij willen regelmatig nog eens naar België rijden, om mijn ouders en familie te bezoeken. Zelf rijd ik met een Audi a4 2 liter quattro tdi 170 met bijna 3 ton op de teller. Ben erg tevreden over de wagen, maar we willen eens iets nieuws en we naderen nu de 3 ton. Autorijden in Nederland is duur, heel duur en diesel rijden nog duurder en wordt een zeldzaamheid. Wij denken er nu aan om elektrisch te rijden of om te rijden op gas. Zijn er die hier al ervaringen mee hebben en hoe zit het met de betrouwbaarheid. Het hoeft niet per direct een Audi te zijn. Enkel geen Tesla, dat vinden we te opvallend. Elektriciteit, gas of toch maar benzine?

  • #2
    Om onze levenskwaliteit in Belgie niet nog slechter te maken wil u u vragen om een elektrisch aangedreven wagen te kopen , dewelke dan dienst kan doen voor uw bezoekjes aan familie en vrienden .
    Anderzijds zou u met het uitgespaarde geld ook een familieabonnement en een vrije tijds fiets kunnen kopen.

    Comment


    • #3
      Nederland kent een soort bijtelling, dieselwagens zijn er zeer duur. En ivm levenskwaliteit als ik vanuit NL naar België rijd, moet daar nog een tekening bijgemaakt worden over de staat van het wegdek en signalisatie vanaf Antwerpen?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Valkyrie Bekijk Berichten
        Nederland kent een soort bijtelling, dieselwagens zijn er zeer duur. En ivm levenskwaliteit als ik vanuit NL naar België rijd, moet daar nog een tekening bijgemaakt worden over de staat van het wegdek en signalisatie vanaf Antwerpen?
        Levenskwaliteit is zichtbaar aan de asfalt. Inderdaad, best elektrisch kopen.

        Comment


        • #5
          Een ritje op/af naar Antwerpen is voor u minstens 350 km. Momenteel zie ik slechts 4 auto’s die dit kunnen zonder opladen. (Waarvan 2 Tesla’s)
          1. De Opel Ampera-e komt binnen enkele maanden pas op de markt en als uw budget dit toelaat
          2. De Renault kost minder, maar is ook veel bescheidener opgevat.
          http://www.autoweek.nl/carbase_data....89429&cache=no
          • Wil je elektrisch rijden zal je eerst moeten afvragen:
          • Kan ik bij mijn familie opladen?
          • Blijf ik overnachten?
          • Wil ik eventueel onderweg enkele uren stoppen om op te laden?
          • Wat is uw budget….
          Gas lijkt me niet rendabel als je weinig gaat rijden (kost zowat 2500€ extra t.o.v. een benzine)
          Rest er nog benzine, waarvan er keuze te over is, voor elk budget…

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

            Levenskwaliteit is zichtbaar aan de asfalt. Inderdaad, best elektrisch kopen.
            Levenskwaliteit is o.a. tevens merkbaar beter in Nederland qua voeding: overheerlijke broodjes kroket en heerlijke pindasaus.
            Bovendien kan men daar uuuuren aan een stuk lullen zonder iets te zeggen.
            Maar in het onwaarschijnlijke geval -ik hoef helemaal geen "betere" (sic) levenskwaliteit- dat ik naar Nederland zou verhuizen, zou ik ook voor een elektrische auto kiezen.

            Comment


            • #7
              @TS: wel goed nadenken vooraleer definitief te beslissen: bij uw verdere 'Hollandisering' rekening houden dat uw nieuwe wagen een sleurhut zal moeten kunnen trekken.

              Comment


              • #8
                Denk niet dat wij hoeven neer te kijken op onze noorderburen, heb er zelf positieve ervaringen mee.. idd daar kunnen ze tenminste hun wegdek in orde houden, wat dan weer ten goede komt aan de levenduur van de wagens en de verkeersveiligheid.
                Qua motorisatie, met af en toe lange ritten maar niet te veel jaarlijkse km's, lijkt een kleine benzinemotor mij de beste keuze, want elektrisch is wss te duur in aanschaf en de range is vooralsnog een probleem.
                Wat voor segment wagen zoek je?

                Comment


                • #9
                  Een wagen uit het D-segment wil ik wel. Als het een Audi wordt dan zal ik wel een trapje lager moeten schakelen want een Audi A4 benzine met Quattro aandrijflijn kost in NL zonder meeruitvoering iets meer dan € 55 000. Met opties zal het prijskaartje toch snel tot € 65 000 aandikken. Een 1.4 lijkt me wat te licht, een 2.0 TFSI Ultra ideaal maar mits wat opties zal het prijskaartje toch ook snel met bijtelling boven de 50 000 aandikken. Het hoeft niet specifiek een Audi te zijn. Een Mondeo lijkt me ook wel wat. Ik ben persoonlijk niet echt merkgebonden. Gewoon een lekkere en betrouwbare highwaycruiser

                  Comment


                  • #10
                    stevig budget mja er is keuze zat dan... een 1.4 is wel te doen in een A4 (vorig jaar testgereden) maar veel heeft die niet over.. voor te cruisen is het wel OK.
                    De 2.0 ultra is ook wel afgesteld om zo zuinig mogelijk te zijn (gasrespons, versnellingsbak verhoudingen), dus verwacht daar ook geen flitsende prestaties van..
                    dus ook weer uittesten en voor jezelf uitmaken.
                    Een A4 is ook weer een dure vogel, zeker met wat opties, en een Passat rijdt even goed, of een Peugeot 508, Volvo V60... keuze genoeg.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Denk niet dat wij hoeven neer te kijken op onze noorderburen, heb er zelf positieve ervaringen mee.. idd daar kunnen ze tenminste hun wegdek in orde houden, wat dan weer ten goede komt aan de levenduur van de wagens en de verkeersveiligheid.
                      Juuuusst. En daardoor overstijgt hun levenskwaliteit ruimschoots de onze.
                      Ik kijk helemaal niet neer op onze Noorderburen, ik reageer enkel een beetje sarcastisch op TS zijn 'stelling'.

                      Comment


                      • #12
                        dat sarcasme komt nogal negatief over, het gaat hier rap weer over stereotypen als sleurhutten en pindasaus, is toch ook nergens voor nodig? trouwens wie beweert hier 'ruimschoots'?
                        Mss heeft TS positieve ervaringen met NL... mag die dat hier niet vermelden?

                        Comment


                        • #13
                          Eventjes uit topic gaan:
                          Als Belg met al meer dan een decennia Nederlandse professionele ervaring en 5 jaar privé ervaring is mijn mening:
                          - De horeca, het eten en het festiviteiten gevoel is in België vele malen beter dan in NL een Belg is een echte Bourgondiër al is de Nederlandse keuken de laatste jaren ook sterk in opmars
                          - Het dagdagelijkse leven in Nederland vind ik aangenamer. Je moet hier ook veel belastingen betalen maar je krijgt er als burger veel voor terug. Brede fiets en wandelpaden, beter natuurbeheer, veel beter watermanagement, goed openbaar vervoer en een aangenaam wegennet dat vakkundig wordt beheerd door Rijkswaterstaat

                          Een 1.4 lijkt mij wat aan de krappe kant én een lagere inhoud van de motor wil niet zeggen dat de wagen veel minder verbruikt. Op een maandelijkse trip naar België of twee maal per maand en eens een weekendje weg ben ik geen kilometervreter meer, maar wil geen wagen die tekort komt. Ik heb gedacht aan een Tesla, maar ze zijn prijzig en niet écht betrouwbaar.

                          Comment


                          • #14
                            Mazda 6 2.5. Met het prijsverschil ivm een Tesla kunt ge voor 100.000km benzine kopen.

                            Comment


                            • #15
                              Tesla rijdt lekker, maar het is wat overroepen. Duurzaamheid en betrouwbaarheid zijn ook belangrijke criteria.

                              Comment


                              • #16
                                dan lijkt mij die mazda een heel toffe suggestie .

                                Comment


                                • #17
                                  Een Audi A4 Avant G-tron of een A5 G-tron lijkt me de ideale auto voor u. Verbruikt slechts 5 kg CNG op 100 km en een kg kost 0.99 cent in Belgie.Prijs is ongeveer gelijk aan die van een vergelijkbaar gemotorizeerde , 170 pk , diesel. Mijn Golf Variant verbruikt 3.9 kg/100 km , is met 110 pk meer dan voldoende snel en rijdt goedkoper dan eender welke diesel of electrische concurrent.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Is mijn tweede Audi nu. Prijzig op alle vlakken maar tevreden over het merk.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X