Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop auto €2000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door GillesP Bekijk Berichten

Een sportief wieldekseltje

Al eens mee gereden? Afschuwelijke dingen zijn het.
    Ik zou zoals hier ook reeds aangeraden gaan voor een propere nissan primera of dergelijke. Bulletproof dingen. Roest is enkel te zien bij de afgeleefde en onverzorgde exemplaren.
    Eigenlijk niet neen. Maar denk je echt dat de topicstarter op zoek is naar een sportief rijdende auto voor die paar 1000km per jaar die hij zal doen?
    Hij rijdt van A naar B op een betrouwbare en betrekkelijk veilige manier.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Zo'n Dacia verliest overigens minder aan waarde dan de zogenaamde premium modellen. Probeer maar eens een Audi , Skoda , BMW... na 10 jaar te verkopen aan een derde van de nieuwprijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
        Zo'n Dacia verliest overigens minder aan waarde dan de zogenaamde premium modellen. Probeer maar eens een Audi , Skoda , BMW... na 10 jaar te verkopen aan een derde van de nieuwprijs.
        En... in centen i.p.v. procenten uitgedrukt heb je TIEN jaar voor +/- € 6.000 aan afschrijving kunnen rijden.
        Da's € 50 per maand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

1) Deze heeft géén Renault techniek aan boord
          2) En indien dit wél zo zou zijn geweest, wat dan nog?
          Toch wel.
          Onderstel = dat van de Laguna 2
          Ook alle diesels zijn van Renault

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten

Toch wel.
            Onderstel = dat van de Laguna 2
            Ook alle diesels zijn van Renault
            Jongen, in deze advertentie ( https://www.autoscout24.nl/aanbod/ni...7e7e?cldtidx=1) staat een NAFT.
            Subiet gaat ge ook nog verkondigen dat ook een onderstel van een Franse auto niet deugd.
            Het is de normaalste zaak dat op fora een hoop bullshit wordt verkocht, maar ge moogt niet overdrijven hé.

Comment

Renault of niet, deze generatie primera was geen hoogvlieger.. matige wegligging was de grootste klacht, maar ook matige versnellingsbak, afwerking ...
              je ziet ze amper nog rijden.
              http://www.autoweek.nl/video/klokje-...rimera-estate/ (lees ook de reacties)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Renault of niet, deze generatie primera was geen hoogvlieger.. matige wegligging was de grootste klacht, maar ook matige versnellingsbak, afwerking ...
                je ziet ze amper nog rijden.
                http://www.autoweek.nl/video/klokje-...rimera-estate/ (lees ook de reacties)
                Heb ik beweerd dat die Primera een goede koop is?
                Ik blijf er in dit topic bij: voor +/- €2.000 is een Dacia met niet te veel km het beste dat je kan kopen.

Wat me trouwens opvalt: als het over bepaalde merken gaat sommigen zeer snel naar allerhande "betrouwbaarheidsstatistieken" grijpen om aan te tonen wat voor brol merk x is of hoe fantastisch merk y wel is.
                En hoewel Dacia meestal zeer goed scoort op dat vlak, wordt daar zeer zedig over gezwegen.
                En daarmee wil niet gezegd zijn dat ik veel belang hecht aan al die onderzoeken, integendeel.

Comment

Neje, maar daar ging het ook niet om hé, k zeg alleen dat deze primera geen hoogvlieger is, de vorige reeksen waren kwalitatief gewoon veel beter... bij deze reeks was er duidelijk bespaard op kwaliteit.

Comment

*geeuw*
                    Maurice jij bent echt wel een vermoeiende vent hoor, en dat op een maandag .
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

ALS, en ik zeg ALS, er eens iets durft mankeren aan renault, dan is dat, omdat hij op maandag gemaakt is, de andere dagen van de week zijn altijd top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        *geeuw*
                        Maurice jij bent echt wel een vermoeiende vent hoor, en dat op een maandag .
                        Ja hé. En ik ben er fier op.
                        Al een geluk dat gij altijd zo'n interessante en gefundeerde uitspraken doet, dat krikt het niveau een heel eind omhoog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          ALS, en ik zeg ALS, er eens iets durft mankeren aan renault, dan is dat, omdat hij op maandag gemaakt is, de andere dagen van de week zijn altijd top
                          Twee dingen kan je me echter niet verwijten: een merk ophemelen (zelfs Renault ) kan je me niet echt op betrappen. Af en toe mijn eigen positieve ervaringen delen misschien wel.
                          Er zijn hier anderen, ik zal geen namen noemen, alleen eens kijken in zijn/hun richting.
                          Het omgekeerde zal ik ook niet snel doen.

Dat gezegd zijnde.

Comment

Al een geluk dat gij altijd zo'n interessante en gefundeerde uitspraken doet, dat krikt het niveau een heel eind omhoog.
                            Blij dat je dit inziet. Aanvaarding is een moeilijke maar o zo belangrijke stap.

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Twee dingen kan je me echter niet verwijten: een merk ophemelen (zelfs Renault ) kan je me niet echt op betrappen. Af en toe mijn eigen positieve ervaringen delen misschien wel.
                              Er zijn hier anderen, ik zal geen namen noemen, alleen eens kijken in zijn/hun richting.
                              Het omgekeerde zal ik ook niet snel doen.

Dat gezegd zijnde.
                              benieuwd naar mijn persoonlijke ervaringen met mijn laatst aangekochte wagen? altijd bereid die te delen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dumble Bekijk Berichten
                                Lekker actief forum.
                                Hoe is het ondertussen met jouw activiteiten gesteld ?

Wat ben je al gaan bekijken en proefrijden ?

Comment

Nope heb nog niks bezocht of gedaan. Wat denken jullie van deze?
                                  Tweedehands of nieuwe Dacia kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant. Occasies te koop: van diesel, break tot SUV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dumble Bekijk Berichten
                                    Nope heb nog niks bezocht of gedaan. Wat denken jullie van deze?
                                    https://www.2dehands.be/autos/dacia/...372114499.html
                                    Meent ge dat nu echt?
                                    Voor €350 méér heb je er een met ongeveer 1/3 zoveel km.
                                    Ge zijt ermee aan 't lachen / rammelen.

Comment

Volgens mij is dat een auto die naar hond riekt

Comment

"en geen enkele schade" Ik zie toch een volledig versleten stuur en deuken in portieren aan de passagierskant en nog een deukje aan de bestuurderskant net achter de achterste wielboog. Die zou ik toch laten staan.

Comment

Als je niet regelmatig naar de grote steden moet (Antwerpen, Brussel of Gent) waar een Lage Emissie Zone is, dan zou ik resoluut voor een oldtimer gaan.
                                          Die Corolla dieTigra aanhaalde: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...481?asrc=st|as
                                          Gelijkaardige: https://www.2dehands.be/autos/toyota...370941978.html (geen oxidatie zegt de verkoper!)
                                          Nog geen 40€ taks per jaar, BIV ook superlaag. en 1300, dus verbruik valt ook goed mee.

Moet je toch af en toe een LEZ inkunnen, dan moet je iets van na 2000 zoeken.
                                          Mazda 323F, 1.6: https://www.2dehands.be/autos/mazda/...372774196.html
                                          Andere 323F: https://www.2dehands.be/autos/mazda/...363286844.html

Comment

Working...
                                          X