Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Advies gevraagd over aankoop Skoda Octavia combi 1.4 TSI (2010, 66000km)
Collapse
X
-
Last edited by BEEMER; 16/09/2017, 13:50.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenSkoda's zijn op zich best wel goede wagens! Kwalitatief een stuk beter dan een Dacia. Je kan eventueel een Fabia combi of een roomster overwegen?
1) prijs/ruimte verhoudingsgewijs is die Skoda dan wel 2 x zo duur
2) materiaalkeuze zal bij de Skoda wel wat beter zijn, maar dat lijkt me niet meer dan logisch als je bijna het dubbele moet betalen
3) wat betrouwbaarheid betreft denk ik dat ze elkaar waard zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenDe tsi generatie met zowel compressor als turbo is te mijden.
Kettingproblemen op zich zijn al lang opgelost. Dit was in se een toeleveranciersprobleem maar daarom geen slechte motor. De exemplaren die een nieuwe ketting kregen die niet meer oprekt zijn dus goed.
VW gebruikt intussen terug een distributie riem in zijn benzinemotoren…want een enkelvoudige distributie ketting rekt altijd makkelijk, bij sterk wisselende toerentallen (kantelen van motor)
Bij de bestaande motoren, beschouwt VW het als normaal onderhoud, dat je de ketting elke 60.000 km, vervangt indien nodig (korte ritjes, met wisselende belasting, of sportieve ritjes)
Idem trouwens voor de DSG, dubbele koppeling vervangen, vanaf 60000 km (zelfs tijdens de garantie) is normaal onderhoud…zoals banden en remblokken!
Alleen in China en Duitsland, valt dit intussen onder de garantie…
www.motortalk.de
www.autoweek.nl
Comment
-
De huidig's TSI's zijn perfect betrouwbaar, met de DSG gaat het ook al een tijd de goede kant op (dubbele koppeling blijft idd slijtagegevoelig), en zelfs alfa's zijn tegenwoordig betrouwbaar, al heeft ook de giulietta nog zijn kwaaltjes...
ben zelf ook pas naar VW 'durven' switchen vanaf ik wist dat de nieuwe TSI's goed zijn, en beter dan de N13 motor van BMW die ik had (die is namelijk in de soep gelopen en is - gelukkig onder coulance - vervangen).
denk dat het met die 2010 1.4 TSI nog wel meevalt in vergelijking met andere motoren uit die tijd, feitelijk is geen een turbo benzine motor met ketting uit die tijd echt betrouwbaar (THP en mini cooper blokken waren regelrechte rampen)
Last edited by sunking; 17/09/2017, 02:13.
Comment
-
Zo nieuw zijn ze niet meer, de tsi's met riem zijn er toch al sinds eind 2012, daarvan zijn er toch al flink wat met +200k km (in NL bijvoorbeeld want dat is geen dieselland) De 1.0 is jonger, maar eig ook al 2 jaar op de markt in t buitenland, d'ieteren liep achter met invoeren.
Comment
-
Naar problemen met de oude tsi's is het niet lang zoeken in elk geval.
Dit soort horror is met de nieuwe in elk geval nog niet komen bovendrijven, we kunnen maar hopen dat ze hun lesje hebben geleerd.
Comment
-
http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...677?asrc=st|as -> die lijkt mij heel interessant
http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...931?asrc=st|as
Comment
Comment