Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda civic 1.6 vtec 110pk (2001): Nog de moeite om kosten in te steken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Honda civic 1.6 vtec 110pk (2001): Nog de moeite om kosten in te steken?

Een goede 3 jaar geleden kocht ik mijn eerste auto, een honda civic 1.6 vtec (110pk) van 2001. Ik kocht deze bij een honda dealer en heb tot voor kort geen enkel probleem gehad. Bij aankoop had de auto ongeveer 135000km, nu 175000km. Om verder te kunnen rijden zou het een en ander in orde moeten gebracht worden. Nu vraag ik me af of dit nog de moeite is.

Volgende zaken moeten gebeuren of komen er aan: distributieriem vervangen, lekkende schokdempers vooraan, ophangingsgewricht begint te scheuren, rem vloeistof vervangen en vloeistof koppeling vervangen. Onlangs ging het motorlampje branden, blijkt om een fout in de klepsturing te gaan.

Ik overweeg momenteen om voor een andere occasie te gaan, maar wou toch graag eens luisteren wat jullie denken. Ik heb ook niet echt een gedacht hoeveel dit alles mij zou kosten.

Alvast bedankt voor jullie info/mening!

Oorspronkelijk geplaatst door bvvb Bekijk Berichten
    Om verder te kunnen rijden zou het een en ander in orde moeten gebracht worden. Nu vraag ik me af of dit nog de moeite is.

Zo te lezen zal je met 500 euro niet toekomen.
    Maar als die auto nog geen olie verbruikt en geen opmerkingen voor corosie heeft op de schouwing zou ik het doen. Vraag eens aan je garage dat ze een bestek maken ?
    Stel dat je met 800 euro kosten weer 2 of 3 jaar kan rijden dan zou ik het doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

Zo te lezen zal je met 500 euro niet toekomen.
      Maar als die auto nog geen olie verbruikt en geen opmerkingen voor corosie heeft op de schouwing zou ik het doen. Vraag eens aan je garage dat ze een bestek maken ?
      Stel dat je met 800 euro kosten weer 2 of 3 jaar kan rijden dan zou ik het doen.
      Bedankt voor je antwoord. Wellicht beter bij een onafhankelijke garage of ben ik daar mis in?

Comment

Ik vrees dat dit eerder naar de 1000 euro of meer gaat oplopen deze factuur, maar zoals Herbie zegt zou ik toch eerst eens prijs gaan laten maken als je twijfelt .

Comment

Ik ga me eens wagen aan een ruwe schatting: (inclusief werk en BTW)

Distributie: 500€
          Schokdempers 300€
          Ophaningsgewricht: 250€
          Remvloeistof en flexibel: 100€
          Motorsturing? dat kan 150€ zijn, maar ook 800€

Kan misschien iets goedkoper als je een onafhankelijke vindt met een redelijke reputatie.
          Zonder speciaal materiaal kan je weinig hiervan zelf doen om wat uren te sparen.

Als je verliefd bent op die auto, dan zou ik het doen, anders laten ophalen voor export, en je krijgt nog 1000€ (enige voorwaarde is dat die zelf de kamion kan oprijden).

Comment

Ik had ongeveer dezelfde prijzen in gedachten.

Comment

Best veel geld lijkt me. Ben inderdaad wat verliefd op deze auto, maar zou in de nabije toekomst graag op reis gaan met de auto (alpen, zowel zomer als winter). Dit is ook de reden waarom ik eventueel zou uitkijken naar een break (ander topic). Ik denk dat ik, indien ik alles in orde laat zetten, niet met een gerust hart zou kunnen vertrekken richting de alpen. Aangezien het mij ook heel wat gaat kosten, ga ik uitkijken naar iets anders. Heel veel dank voor jullie adviezen en meningen.

Comment

Best veel geld lijkt me. Ben inderdaad wat verliefd op deze auto,
                Dan moet je eerst een bestek laten maken, je kan dan nog beslissen wat je doet. En vraag eens de mening van de garage of je daarna nog 20k km kan doen ?

Comment

Afstand doen van een éérste wagen is niet altijd even gemakkelijk . Ik zou zeggen ben je er aan gehecht doe de kosten anders wegdoen of aan de kant zetten voor een jaar of 20.

Comment

Ik zou toch overwegen om die in orde te zetten. Het is maar de vraag of hetgeen je zal kopen wel kostenvrij zal zijn. Nu weet je wat je hebt.
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Ik zou toch overwegen om die in orde te zetten. Het is maar de vraag of hetgeen je zal kopen wel kostenvrij zal zijn. Nu weet je wat je hebt.
                      Ik weet inderdaad wat ik heb, maar is het niet zo dat een auto van 16 jaar oud onverwacht en steeds vaker (zowel kleine als grotere) problemen kan vertonen? Ik vind het een moeilijke keuze.

Comment

Wel het zijn in feite allemaal slijtagekosten, geen uitzonderlijke dingen.
                        Met een Honda benzine uit die tijd zijn er normaal gezien weinig onaangename verrassingen.

Eerst eens informeren wat het zou kosten om deze in orde te zetten en een tijd voort te kunnen.
                        Eventueel eens bij Solleke horen, die is daar goed in thuis.
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

De kogel is door de kerk, ik ga mijn Honda vervangen. Omdat ik vaker op reis wil gaan richting alpen zou ik ook moeten investeren in winterbanden, dak koffer, ... ik doe deze kost liever bij een wagen waar ik wel nog lang mee zal rijden. Héél veel dank allemaal!

Comment

Ik kwam deze tegen op 2dehands, eerlijke prijs of te goed om waar te zijn? Iemand ervaring met deze verkoper?

Honda Civic ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Ik slik toch even van de prijzen eerlijk gezegd. Wat kost dat nieuw nu ? Kan je niet beter een nieuwe auto kopen en je civic overlaten voor de recyclagepremie ? Die gaan tot 2500 Euro bij bepaalde merken...

Comment

Aan je huidige auto ken je de kosten maar aan een volgende occassie niet. Wie weet zit je ook direct met 1000 euro kosten aan achterstallig onderhoud. Misschien wachten tot het autosalon en dan proberen om een deal te doen? Die periode zijn er vaak ook periodes met lenen aan 0,x% waardoor je uw eigen spaarcenten niet moet aanspreken.
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Ik slik toch even van de prijzen eerlijk gezegd. Wat kost dat nieuw nu ? Kan je niet beter een nieuwe auto kopen en je civic overlaten voor de recyclagepremie ? Die gaan tot 2500 Euro bij bepaalde merken...
                                  Voor een nieuwe zit ik meteen ver over men budget (start rond 22k)

Comment

Ik kwam deze tegen op 2dehands, eerlijke prijs of te goed om waar te zijn? Iemand ervaring met deze verkoper?

https://www.2dehands.be/autos/honda/...369857549.html
                                    Zo te zien plakt er redelijk wat DNA op de zetels van dit "altijd correct onderhouden en altijd goed verzorgd" karretje.

Comment

Voor een nieuwe zit ik meteen ver over men budget (start rond 22k)
                                      Ook na korting ? Honda is niet goedkoop natuurlijk. Je wil terug een Honda of sta je open voor andere merken ?

Comment

https://www.2dehands.be/autos/honda/...369857549.html
                                        Ik denk ook van iemand die in de wagen rookte: er is precies een gat gebrand in de bestuurderszetel, en sigarettenstank? Als je zelf roker bent is dat misschien geen probleem.
                                        Ziet er een redelijk obscuur auto-handeltje uit...
                                        Last edited by Maurice P.P.; 19/09/2017, 08:07.

Comment

Working...
                                        X