Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mazda 3 van 2009 doen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mazda 3 van 2009 doen of niet?

Mijn vriendin heeft dringend een nieuwe wagen nodig.

Ze kwam deze tegen:
    Mazda 3 van 9/2009
    1.6 benzine
    58000 km
    Vraagprijs 8890 euro

automatische airconditioning

Aluminium velgen

Elektrische ruiten voor + achter

Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels

Elektrisch inklapbare buitenspiegels

Centrale vergrendeling

Klapsleutels met afstandsbediening
    Winterbanden op aluminium velg

Sportief uitlaatsierstuk

Mistlampen vooraan

Licht - en regensensor
    Dodehoek radars

Zetelverwarming vooraan

Snelle voorruitontdooiing

Cruise Control

Zelfdimmende achteruitkijkspiegel

Sportieve bumpers

Parkeersensoren achteraan

Navigatie

wat denken jullie? Het schrikt ons een beetje af dat de wagen van 2009 is...
    Last edited by dosfel; 18/09/2017, 19:36.

Verder waren we wel overtuigd tijdens de testrit. Wat vinden jullie, naast het feit dat hij reeds van 2009 is, van de vraagprijs?

Comment

Dochy Izegem ?

Prijs nog bespreekbaar naast de wagen ?

Comment

Geen idee. Te hoge vraagprijs?

Comment

Garage Dochy? Neen, een garage in Neder over heenbeek

Comment

Vind die prijs toch stevig voor een auto van 8j oud.

Comment

Ondanks de opties en deaandelen 4 winterbanden met alu velgen?

We hopen minstens er 5 jaar(probleemloos)mee rond te rijden

Comment

Dat die van 2009 is zou ik niet van wakker liggen. Ziet er op de foto's wel een fraaie auto uit. Winterbanden zijn wel een plus om te hebben. 1j. garantie? Is dat een officiële dealer?

Comment

Klopt.

Comment

Persoonlijk zou ik dan eerder iets meer uitgeven op dit moment voor bv. http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...321?asrc=st|as
                    Op 5 jaar tijd zal de totaalprijs die je uitgeven hebt niet veel verschillen lijkt me.

Behalve als je echt veel om de paar extra opties geeft (zijn er niet echt veel) of dat je nu liever het extra spaargeld hebt staan.

Nieuwer model is ook een liter zuiniger (Spritmonitor) en kans op onderhoudskosten zal veel kleiner zijn in de komende 5 jaar.
                    (Distributieriem moet sowieso gebeuren na 10 jaar bij de meeste auto's, dus kans groot dat dat bij die Mazda 3 er ook binnen twee jaar aankomt.)
                    *Edit*: Met snel opzoeken blijken alle mazda benzines met ketting te zijn ipv riem. Dus dat zal dan niet moeten gebeuren zeker? Maar bij een 10 jaar oude auto zijn er altijd meer mogelijke kosten natuurlijk.
                    Last edited by Phate; 18/09/2017, 21:53.

Comment

Ik begrijp je punt wel. Maar 9000 is echt max budget. T is overigens een distributie ketting en geen riem, dus dat argument valt al weg.

Comment

Ah ok .

Comment

Propere wagen en een sedan da's een pluspunt, is toch iets 'meer' auto dan een hatch.
                          Prijs is correct voor een handelaar met garantie gezien uitrusting, km stand
                          77kw is wel 105pk en geen 84pk zoals er staat
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik vind dat veel geld voor een oudere wagen.... Als je die morgen wil verkopen krijg je er nog de helft voor. Ik zou eens verder zoeken op tweedehands (niet bij één of andere handelaar van alle merken) of op Autoscout. Zullen wel veel betere deals te doen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ik vind dat veel geld voor een oudere wagen.... Als je die morgen wil verkopen krijg je er nog de helft voor. Ik zou eens verder zoeken op tweedehands (niet bij één of andere handelaar van alle merken) of op Autoscout. Zullen wel veel betere deals te doen zijn.
                              Ik vind het toch ook duur voor een auto van bijna 9 jaar oud. Met garantie en betrouwbare dealer kan het wel interessant zijn. Maar zou toch onderhandelen over de prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Vind ik ook.
                                Z4 M40i

Comment

Heel duur, maar realiteit, alleen in Oost-Zuid-Duitsland staan ze 1000 euro goedkoper…

Zoek particulier, zou toch minstens 3000€ goedkoper moeten zijn

4 Jaar geleden was een Astra GTC 1.6 i van 3.5 J, er nog 5000€ goedkoper als in België…nu is geen voordeel meer

Comment

Mocht het een diesel zijn zou ik wel wakker liggen van de 2009. Dan heeft hij te weinig km's gedaan per jaar, en da's niet ideaal.
                                    Ik heb zelf een Mazda 3 uit 2009, eveneens een active+ (wat deze ook is denk ik)
                                    Fantastische auto!
                                    Ik heb wel de, trouwens zeer degelijke, radio die er standaard in zit vervangen door eentje van EONON.
                                    (7inch scherm, muziek via SD/USB/bluetooth, navigatie via here, handsfree bellen, ..... )

De prijs lijkt me correct voor een auto met zo weinig km....
                                    Mazda is al jaren één van de meer waardevaste merken. Na 4 jaar zijn ze nog tot 65% van de aankoopprijs waard. Weinig merken doen beter.
                                    Last edited by severijns; 19/09/2017, 16:06.
                                    KLIK |&| KLAK

Comment

Bizar dat Mazda plots zo waardevast zou zijn. Is volgens mij eerder whisfull thinking...Mensen hebben altijd de neiging de waarde van hun eigen voertuig hoog in te schatten. Als ze dan eens rondgaan kijken voor een nieuwe wagen en ze hun oude willen overlaten verschieten ze nogal... Genoeg meegemaakt, maar na 5 dealers gedaan te hebben geloven ze het dan wel.

Comment

Working...
                                      X