Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zoektocht/advies: berline/coupé - benzine - rood - nieuw of jonge tweedehands ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zoektocht/advies: berline/coupé - benzine - rood - nieuw of jonge tweedehands ...

Re organisatie in het wagenpark ten huize Tigra, ik ga op zoek naar een andere daily. Deze keer geen "oude rommel", ik wil mij nog eens iets recent kopen.

Profiel van de wagen:

- klassieke 4-deurs sedan of 2-deurs coupé
    - benzine (1400 cc tot 2000 cc max.)
    - een "kleur" Rood staat op één, blauw of eventueel wit (maar rood heeft de voorkeur)
    - zeker geen zwart of grijs tinten
    - bj 2013/14 of nieuwer
    - lage km-standen
    - liefst ook Belgische wagen (ook al heb ik al gezien dat in DE veel meer keuze is)

Wagens waar ik al aan dacht:

- Audi A3 berline
    - Audi A4 berline
    - BMW 218i / 220i coupé
    - BMW 3-serie F30
    - Mercedes C coupé W204
    - VW Jetta (wordt die nog nieuw gemaakt ??)

- of toch maar een nieuwe Fiat Tipo met alles erop en eraan ?

budget: 25.000 euro (eventueel te verhogen voor echt super mooie kansjes, maar over de 30k wil ik niet gaan)

Zijn er nog suggesties?

Ik ben van plan er een leuke zoektocht van te maken, en dit topic zal dan gebruikt worden voor updates. Maar ik zou ook graag de meningen horen van de mede forum gebruikers, alsook de min en de pluspunten van de reeds voorgestelde wagens ... .
    Last edited by Tigra; 19/09/2017, 06:09.

Dan ga ik voor de Tipo.
    Maar geen berline.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Met een budget van 25 à 30.000 EUR is er keuze te over om iets nieuw aan te schaffen. Er zijn hier en daar mooie kortingen te rapen zodat heel wat binnen je budget kan vallen; zelfs een stevig overpriced A3 berline zit in die range.

Comment

Tipo, exact zoals ik hem heb? Voldoet aan quasi al je vereisten.

Ik kan je alleen maar zeggen dat ik na 24.000 km nog steeds enorm tevreden ben.

Dat valt met veel overschot in je budget, en maakt ruimte om nog iets ouds te kopen

De A3 berline vind ik ook enorm knap, als zit je daar in een andere klasse (zowel qua ruimte, waar de Tipo echt enorm veel beter op scoort, als de afwerking, waar bij de Audi veel minder/geen harde plastics te spotten zijn, als de prijs waarbij een A3 makkelijk het dubbele kost van een full-option Tipo).

Verder een kleine stem voor de 2' Coupé, Jetta & C-klasse.

F30 3'er en A4 doen me niets, maar jij moet beslissen uiteraard!
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Alfa Romeo Giulia?

Tot m'n grote verbazing vond ik verscheidene Giulia's onder de 30k (zelfs eentje in't Alfa Rosso), maar doordat we in een apenland leven, niets anders dan f*cking diesels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
            Alfa Romeo Giulia?
            Mooie wagen maar ik ben er niet echt een fan van, ik zoek ook iets compacter, die Giulia is al te veel een slagschip voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Tipo, exact zoals ik hem heb? Voldoet aan quasi al je vereisten.
              Ik weet het

Maar ik wil toch ook eerst eens de markt aftasten wat er nog te verkrijgen is... een kleine zoektocht altijd leuk

Comment

Iemand ervaringen met die 1500 3-cilinder die ze tegenwoordig in BMW's steken? (oa. in 218i)

Ik weet een hele mooie staan, maar die motor hé... allez ik heb niets tegen 3-cilinders, maar in zo'n auto... ik vind het een beetje "fout"... maar langs de andere kant dan weer niet.

Iemand daar iets over te vertellen ???

Comment

Hier nog een fan van de Tipo.

Voor de coupévariant zou ik een MX-5 RF durven suggereren: http://tweedehands.autoscout24.be/Ma...Rood-327367453
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Mercedes CLA?

Comment

Met dat budget zou ik toch geen Tipo kopen
                      is goed als budget-auto voor wie geen Dacia wil maar als je die goed gaat uitrusten zit je ook al snel op een prijsniveau waar je veel betere dingen mee kunt kopen dan een Tipo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                        Hier nog een fan van de Tipo.

Voor de coupévariant zou ik een MX-5 RF durven suggereren: http://tweedehands.autoscout24.be/Ma...Rood-327367453
                        MX-5 met automaat. HEILIGSCHENNIS ! ! !

Comment

2 zitter is (nog) niet aan de orde

Comment

Zoiets?

Comment

De rode sedan is iets boven budget en te grote motor :

Comment

A3 berline:

- http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...750?asrc=st|as

- http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...577?asrc=st|as

Comment

Die laatste staat mij idd hard aan, hij staat ook in de geburen.

Comment

nog even reageren op de andere tips (waarvoor dank)

Mazda6 -> knappe wagen, maar zoals de Giulia een maatje te groot vind ik... zou mss eens naar leuke Mazda3 sedannekes kunnen zoeken ???

CLA -> goeie tip, redelijk wat aanbod in leuke kleuren en prijzen rond budget.

In alle geval, het gaat nog moeilijk kiezen worden vrees ik

Comment

De Mazda 3 2.0 163k pk skycruise (full option model) heb je nieuw normaal voor zo'n 24 000 na korting.

Er staat één stockmodel naar uw wensen op autoscout : http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...426?asrc=st|as

Comment

die is inderdaad leuk !

Comment

Working...
                                        X