Hallo,
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een 'nieuwe' wagen. Het leek mij vrij vanzelfsprekend om voor een occasie te gaan, aangezien ik er niet te veel geld wil aan uitgeven. Via het werk is er mogelijkheid tot leasing, maar daarvoor kwam ik aanvankelijk niet in aanmerking (te weinig anciënniteit). Omdat het op het werk de juiste mensen ter oren was gekomen dat ik een nieuwe wagen zocht, is er een uitzondering toegestaan, omdat ik over een jaar anders toch wel kon leasen.
Uit de lijst leasemodellen vind ik de Audi A3 sportback het aantrekkelijkst. Het zou me 200 euro per maand netto kosten, all-in behalve tankkaart (+ verlaagde eindejaarspremie etc). Verspreid over vier jaar kom ik zo uit op ongeveer 11.000 euro.
Ik snap dat dit een heel mooie deal is voor de betreffende wagen, maar ik blijf het als jonge twintiger wel een hap uit mijn budget vinden.
Hoewel ik meteen verkocht was, vind ik voor een prikje ook wel - voor mij - enkele erg aanlokkelijke tweedehansjes voor 3000-4000 euro. Onder meer Saab 9-3 break uit 2006 in zeer goed onderhouden conditie voor 3.200 euro en een Jaguar X-Type uit 2007 (170d km) voor 4.000. Ik rekende dat ik voor die prijzen, ervan uitgaande dat ik net als met de leasewagen 4 jaar zou rijden, ik nog voor enkele duizenden euro's onderhoudskosten mag hebben, los van verkeersbelasting en verzekering.
Misschien belangrijk, het is mijn eerste wagen, dus heb ik weinig zicht op onderhoudskosten. Volgens vrienden van mij ben ik naïef en kom ik waarschijnlijk duurder uit met de tien jaar oude roestbak.
Wat denken jullie? No brainer of terecht dilemma?
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een 'nieuwe' wagen. Het leek mij vrij vanzelfsprekend om voor een occasie te gaan, aangezien ik er niet te veel geld wil aan uitgeven. Via het werk is er mogelijkheid tot leasing, maar daarvoor kwam ik aanvankelijk niet in aanmerking (te weinig anciënniteit). Omdat het op het werk de juiste mensen ter oren was gekomen dat ik een nieuwe wagen zocht, is er een uitzondering toegestaan, omdat ik over een jaar anders toch wel kon leasen.
Uit de lijst leasemodellen vind ik de Audi A3 sportback het aantrekkelijkst. Het zou me 200 euro per maand netto kosten, all-in behalve tankkaart (+ verlaagde eindejaarspremie etc). Verspreid over vier jaar kom ik zo uit op ongeveer 11.000 euro.
Ik snap dat dit een heel mooie deal is voor de betreffende wagen, maar ik blijf het als jonge twintiger wel een hap uit mijn budget vinden.
Hoewel ik meteen verkocht was, vind ik voor een prikje ook wel - voor mij - enkele erg aanlokkelijke tweedehansjes voor 3000-4000 euro. Onder meer Saab 9-3 break uit 2006 in zeer goed onderhouden conditie voor 3.200 euro en een Jaguar X-Type uit 2007 (170d km) voor 4.000. Ik rekende dat ik voor die prijzen, ervan uitgaande dat ik net als met de leasewagen 4 jaar zou rijden, ik nog voor enkele duizenden euro's onderhoudskosten mag hebben, los van verkeersbelasting en verzekering.
Misschien belangrijk, het is mijn eerste wagen, dus heb ik weinig zicht op onderhoudskosten. Volgens vrienden van mij ben ik naïef en kom ik waarschijnlijk duurder uit met de tien jaar oude roestbak.

Wat denken jullie? No brainer of terecht dilemma?
Comment