Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cardoen en overnamewaarde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cardoen en overnamewaarde

we zijn zonet eens bij Cardoen geweest voor een nieuwe auto.
    De offerte van de nieuwe auto is gezien de uitrusting is marktconform.

De deal zal vooral afhangen van de terugneemwaarde.
    Onze huidige Clio heeft stevige hagelschade en is door de verzekering perte totale verklaard. We hadden nog omnium.
    Zonder hagelschade schat de verzekering 6500€ en de wrakwaarde ligt op 2700€.

Bij Cardoen zou de auto zonder de schade 4700€ waard zijn, en ze bieden 4200€ in de staat waarin die zich bevindt.
    Lijkt me een goede deal. De offerte van de auto hebben we mooi op papier, de terugneemwaarde staat handgeschreven maar wel met handtekening van de verkoper.

De auto die we willen hebben we nu gereserveerd, en zou binnen 10 dagen ter plaatse zijn.

Dit is de eerste keer dat ik er koop, dus hoe zeket ben ik dat ze nadien hun woord niet intrekken en me met 1000€ willen paaien?
    Iemand ervaring met hen?

De verzekering verklaart de auto total loss na hagelschade, bepaalt de waarde vóór hagelschade op € 6500.
    Dan krijg jij toch € 6500 als je de wagen afstaat aan de verzekering, en € 3800 als je het "wrak" behoudt (want dat is € 2700 waard)?
    Of kan ik niet tellen?
    Ik zou dan die € 3800 aannemen en het "wrak" aan Cardoen laten voor € 4200.
    Last edited by Maurice P.P.; 15/10/2017, 13:48.

Comment

Dat is het plan. Overigens wil de verzekering de auto niet, ik heb een bod van een opkoper dat nog een week geldig is van 2700€. Die zit 130 km weg, en de verzekering zegt gewoon dat ik mijn plan moet trekken. Iedereen weet dat je op een week geen andere auto hebt.

Alleen... de verkoper die voor mij zat was nog maar aan zijn 4e dag, en ik hoop dat ze straks niet afkomen met een dikke sorry.... en dan 1000€ bieden bij Cardoen.

Comment

Staat toch op papier, dus zij kunnen daar toch niet op terugkomen? Handgeschreven maakt niets uit.
        Het lijkt me dat je 'dankzij' de hagelschade een mooie deal hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Overigens wil de verzekering de auto niet,
          Euh????????? Het is wel de verzekering die moet zoeken naar eventuele opkopers voor het "wrak".....

Comment

Verzekeringen zijn de dag van vandaag enkel om te incaseren , ze mogen zich in de wedstraat eens bezig houden met die bandietenpraktijken.

Comment

Klopt, ik heb een naam telefoon en bedrag gekregen. Voor de rest, trek je plan, en dat zal ik doen.

Voorlopig vind ik de waardes die ze opgeven nog vrij redelijk. Alleen, van echte service kan ik niet spreken.

Comment

Toch maar even de auto in kwestie controleren op schade voordat je hem koopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
                  Verzekeringen zijn de dag van vandaag enkel om te incaseren , ze mogen zich in de wedstraat eens bezig houden met die bandietenpraktijken.
                  Verklaar u nader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Verklaar u nader.
                    Weer mensen uitlachen Maurice ? Waarom toch altijd ? Dat wordt een gewoonte bij u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Weer mensen uitlachen Maurice ? Waarom toch altijd ? Dat wordt een gewoonte bij u.
                      DHL, op zo van die doodkloppersgezegdes lijkt het me aangewezen te vragen om zich nader te verklaren.
                      Dat een verzekeringsmaatschappij geen liefdadigheidsinstelling is weet het kleinste kind.
                      Maar afdoen alsof het hun énige doelstelling is en hun beloftes of contactuele verplichtingen niet nakomen is onzin.

Nu, als uw reacties steeds de woorden 'uitlachen' en 'spartelen' moeten bevatten, doet ge maar.
                      En dan nu uw volgende: "Nee, Maurice, het is duidelijk dat..." of iets in die aard... Have fun!
                      Last edited by Maurice P.P.; 16/10/2017, 10:55.

Comment

Maurice, gij weet even goed als ik waarom je dat gezichtje erbij zette... Iets van makkelijk slachtoffer of zo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Toch maar even de auto in kwestie controleren op schade voordat je hem koopt.

De auto die ik ga kopen heeft 0km (daginschrijving), en wordt dus als nieuw verkocht.

Transportschade kan altijd natuurlijk, maar dat kan in elke garage.
                          We zullen dat wel rustig nakijken als we kopen.

Slechte ervaring gehad?

Comment

Moet ze goed nakijken. Lang geleden een Chrysler Neon gekocht en die hadden quasi allemaal 1 of meerdere blutsjes in de flank. Ook hebben sommige wagens heel lang buiten gestaan en zie je dit aan de binnenstijlen en zo. En de lak die ruwer is. Op zich geen grote dingen.

Was de prijs zo verschillend met de prijs van een dealer Tommie ?

Comment

3000€ lagere prijs, maar dat is natuurlijk ook omdat dit nog het model van begin 2017 is, en die kan je bij VW niet krijgen, maar wel 2000€ betere overname.

En Cardoen levert op 2 weken, VW... 3-4 maand.
                              Om 10k per jaar te doen is dit niet slecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Verklaar u nader.
                                Ooit begrijp je het mss wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  3000€ lagere prijs, maar dat is natuurlijk ook omdat dit nog het model van begin 2017 is, en die kan je bij VW niet krijgen, maar wel 2000€ betere overname.

En Cardoen levert op 2 weken, VW... 3-4 maand.
                                  Om 10k per jaar te doen is dit niet slecht.
                                  Ja da's wel nog een groot verschil eigenlijk. In totaal 5000 Euro en als je er niet met inzit het modeljaar 2017 te hebben... Ik zou daar ook niet naar kijken eigenlijk. Zou wel niet makkelijk bij Cardoen kopen zelf, alleen al omdat je in de merkgarages niet echt hartelijk ontvangen wordt. Maar da's een berekend risico natuurlijk.

Comment

Tja... ik denk niet dat een onderhoud echt goedkoper is bij VW als je je auto daar gekocht hebt.

Nu, wat ik vreesde was bijna waar. Ik bel vandaag omdat ik nog een offerte verwachtte voor een omnium.
                                    De gewone verkoper vraagt me hoe het bezoek gisteren was. Ikke positief, en vermeldde ook dat de inruilprijs redelijk was.
                                    Hij: allé, dat kan niet, de verkoper van zondag mag geen overnames doen. Wat hij op papier gezet heeft (handgeschreven met zijn handtekening er onder) telt niet.... kan je niet eens terugkomen, want ik MOET die auto zelf zien.
                                    ikke: meen je dat nu echt? Die vriendelijke man werkt daar toch, en wat hij voor mij op papier gezet heeft is wet. Als het echt moet, dan dwing ik dat af. Als je die auto wil zien, je kent mijn adres!
                                    Hij: eerst nog wat pruttelen, en dan. Allé, ik zal eens een geste doen. Ik woon niet ver van U, en zal vanavond nog langs komen.

Dat heeft hij gedaan, en toen zei hij dat de verkoper iets te veel heeft beloofd, maar dat hij het toch zou respecteren.

We gaan de auto toch nog eens bij een andere VW laten zien, en dan zien we wel wat die bieden.

Comment

Gelukkig dat ze hun woord houden!

Comment

Anders was het kot en het internet te klein geweest!

Comment

Working...
                                        X