Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace - winterbanden of all season banden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Momentsleutel voor enkel velgen 1keer per jaar te vervangen zou ik niet kopen want een goede is ook niet goedkoop. Gewoon hand vast zetten .

Indien plaats aparte set met winterbanden anders all season .

Comment

Bij mij gaan bande 60.000 mee.
      Die all seasons zijn nu echt wel goed.
      Ik rij met winter en zomerbanden, en de winterbanden staan er al op. Maar met de temp van afgelopen wekk ook niet ideaal.

Comment

Banden liggen op mijn Espace er nu een dikke 35.000 km op. Ook de banden vooraan zijn nog lang niet aan vervanging toe.
        Ik rij dan wel normaal, niet alsof de openbare weg het circuit van Francorchamps is.
        Last edited by Maurice P.P.; 23/10/2017, 07:50.

Comment

Een goede momentsleutel hoeft geen €200 te kosten en geeft je de garantie dat de wielbouten met de juiste kracht vast staan ... door ze vast te zetten met de slagmoersleutel of door "ne keer uwe voet op de sleutel zetten" heb je die controle niet.

Comment

Last edited by ; 23/10/2017, 08:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
              Banden liggen op mijn Espace er nu een dikke 35.000 km op. Ook de banden vooraan zijn nog lang niet aan vervanging toe.
              Ik rij dan wel normaal, niet alsof de openbare weg het circuit van Francorchamps is.
              Heeft niks met abnormaal rijden te maken Maurice. Remblokken voor gingen bvb 80.000 km mee. Uw insinuatie is wederom ongepast en van laag niveau. Zal eerder een gevolg zijn van de ritten die men maakt of misschien is Espace V zoveel geevolueerd tov Espave IV. ik rij nooit tot de wettelijke grens van de banden. Dat is te gevaarlijk, alhoewel het wettelijk mag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Heeft niks met abnormaal rijden te maken Maurice. Remblokken voor gingen bvb 80.000 km mee. Uw insinuatie is wederom ongepast en van laag niveau. Zal eerder een gevolg zijn van de ritten die men maakt of misschien is Espace V zoveel geevolueerd tov Espave IV. ik rij nooit tot de wettelijke grens van de banden. Dat is te gevaarlijk, alhoewel het wettelijk mag.
                Aléz, daar gaat ie weer.
                Gaat ge nu ontkennen dat een "sportief" rijgedrag geen invloed heeft op de slijtage van de banden?
                En moet ge mijn post weeral klasseren onder laag niveau?
                Ge ziet alweer dingen staan die er niet zijn.

En, het is heel verstandig van u om uw banden niet op te rijden tot de wettelijke limiet . Dat doe ik ook niet omwille van de veiligheid.
                Last edited by Maurice P.P.; 23/10/2017, 08:44.

Comment

Nee, daar ging jij weer. Uw laatste zinnetje was goed bedoeld zeker ?

Ge verdraait weeral uw eigen woorden. Ik zei u al dat ge er beter mee stopt met je natrappen...
                  Last edited by ; 23/10/2017, 09:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Nee, daar ging jij weer. Uw laatste zinnetje was goed bedoeld zeker ?
                    Daar was niks slecht mee bedoeld, het duidt enkel aan hoe sportiever het rijgedrag, hoe sneller banden verslijten. Beeldspraak dus, niet meer, niet minder.
                    Ik zeg toch ook niet dat jij insinueert dat ik mijn banden op rijd tot de toegelaten limiet? Men zou dat zo kunnen interpreteren, maar dat heb je niet geschreven en ik kan geen gedachten lezen, jij wel?

Comment

Tuurlijk weet je weer van niks Jammer dat 't altijd zo opvallend is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                        Hangt van het type band af, mijn uniroyals in den tijd gingen 70K mee en ik ree wel alsof ik op circuit zat.

Comment

Heeft rijstijl dan niks met slijtage te maken en enkel het type band maakt iets uit?
                          Ik zou denken beide.

Comment

Tuurlijk wel en dat heb ik ook niet geschreven, maar op die Uniroyal merkte je er niks van terwijl ik met een Pirelli maar aan 12K zat.
                            De goeie ouwe tijd

Comment

Pirelli is bazaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Hangt van het type band af, mijn uniroyals in den tijd gingen 70K mee en ik ree wel alsof ik op circuit zat.
                                Dat zal dan met een Dacia met 60pk geweest zijn.
                                Komaan... racen en dan 70k halen met een stel banden? You are doing something wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Dat zal dan met een Dacia met 60pk geweest zijn.
                                  Komaan... racen en dan 70k halen met een stel banden? You are doing something wrong...
                                  Ibiza 6L met 80pk, close

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                    Pirelli is bazaar
                                    Amai nog niet.

Dunlop jongeu

Comment

Voor winterbanden: Goodyear Ultragrip!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Voor winterbanden: Goodyear Ultragrip!
                                        Nokian of Continental ja!

Comment

Als je niet op wintersport gaat en het puur voor de 'Belgische' winter is zou ik all seasons leggen.
                                          Die zijn de laatste jaren toch wel stukken verbeterd, je mag echt niet meer vergelijken met vroeger. Verschillende tests tonen dit aan, AutoMotor Sport bijvoorbeeld en ook op een Britse site onlangs een test gezien. Enkel in tamelijk zware omstandigheden scoren winterbanden significant beter. Maar onveilig wordt het nooit.
                                          Vanaf 18" en hoger is de keuze wel beperkt.
                                          Ik denk dat de CrossClimates bvb. maar tot 17" gaan
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X