Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace - winterbanden of all season banden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zo'n goedkope banden, is dat betrouwbaar ? Bandencentrale stelde me ook zoiets voor om op de Espace te leggen. Vertrouwde het niet en merkbanden gekozen.

Comment

Private label band ... ik pas er ook voor hoor.

Comment

Ik vertrouw de goedkope banden ook niet echt. Vooral voordelig voor de bandencentrale volgens mij.

Ik denk dat ik nog enkele weken de tweedehands markten in de gaten zal houden. Ik ben ervan overtuigd dat ik wel iets zal vinden waar nog een 7 mm op zit zodat ik een 3 a 4 seizoenen doorkan.

Comment

Ja, kweet zelfs al het merk ni meer... Iets wat moeilijk uitsprak iig maar goedkoop man... 65 euro voor n'een band waar ne Conti 200 kost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spirou_ Bekijk Berichten
            Ik vertrouw de goedkope banden ook niet echt. Vooral voordelig voor de bandencentrale volgens mij.

Ik denk dat ik nog enkele weken de tweedehands markten in de gaten zal houden. Ik ben ervan overtuigd dat ik wel iets zal vinden waar nog een 7 mm op zit zodat ik een 3 a 4 seizoenen doorkan.
            Ja, maar let er dan op dat die banden ook geen twee jaar oud zijn hee, anders zijn ze ook 6 jaar tegen dat ze versleten zijn en is dit hetzelfde als je nieuwe banden koopt.

Comment

Vandaar mijn eerdere gedachte :

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Koop dan ook meteen nieuwe winterbanden en verkoop ze na 4 jaar.

Comment

Vandaar mijn eerdere gedachte :

Ik geloof nooit dat de banden het zesde jaar al onveilig zijn indien die in de zomer op de juiste manier gestockeerd worden...

Comment

Als er nu 1 ding is dat ik niet snap, dan is het wel 2ehands banden kopen... Uw enige contact met de weg, en dan ga je op uw geld zitten...
                  Dan heb ik nog liever staal met goede, nieuwe winterbanden, dan een schoon velg met 2ehands banden.

Comment

Wel, liever tweedehands merkbanden dan nieuwe b-label banden.

Ik voel me gewoon beter bij het aankopen van tweedehands winterbanden gezien het lage gebruik.

Ik heb 2 Pirelli Sottozero’s en 2 Continental CrossContact winter gevonden met 2 x 7 en 2 x 8 mm profiel voor 330 euro. Lijkt me een goeie deal. Banden van eind 2013, 4 jaar oud dus. Ik denk er drie tot vier seizoenen van 10 000 km mee te doen.

Comment

Dat zou ik niet aanraden, je hebt dan verschillende banden vooraan en achteraan. Allebei met andere eigenschappen. Beter is 4 dezelfde banden. Denk dan nog liever B banden.

Comment

Ik ga nog liever te voet dan voor zulke "oplossingen" te kiezen !

Comment

Ik ga nog liever te voet dan voor zulke "oplossingen" te kiezen !
                          Idem, da's geen oplossing gewoonweg...

Comment

Ik ging ervan uit dat het wel vaker gebeurt dat de banden op één as versleten zijn en deze vervangen worden door een andere band dan de banden op de andere as, niet dan? Het is toch onmogelijk om altijd dezelfde banden te leggen, ooit komt er toch een moment dat ze ze niet meer maken?

Comment

Zelfde banden = zelfde eigenschappen, heb ze ook nooit anders gemonteerd ondanks het feit dat het toegelaten is ... of zie jij jezelf al rondlopen met aan je ene voet een sandaal en aan je andere voet een laars ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spirou_ Bekijk Berichten
                                Ik ging ervan uit dat het wel vaker gebeurt dat de banden op één as versleten zijn en deze vervangen worden door een andere band dan de banden op de andere as, niet dan? Het is toch onmogelijk om altijd dezelfde banden te leggen, ooit komt er toch een moment dat ze ze niet meer maken?
                                Aan de garage eens vragen om de banden te wisselen van voor naar achter zodat ge gelijkmatige slijtage hebt als ge op onderhoud gaat, en ze alle 4 tegelijk kunnen vervangen worden, is maar een kleintje imho
                                Dat duurt 5 min, en iet of wat deftige garage maakt daar geen spel van.
                                Ik deed het altijd zelf, bij de winter / zomerwissel, zodat ze mooi gelijkmatig slijten.

Comment

Da's inderdaad het beste...

Comment

Niet iedereen wil dat, meestal om financiële redenen.

Comment

Dat kost toch gewoon evenveel ?

Comment

Op het moment zelf niet hé : twee kletskoppen tegenover vier kletskoppen = verdubbeling van de uitgave.

Comment

• Oppassen in een Espace op de snelweg....

Tenminste, de Presidentiële wagen van Macron is te lomp voor snelweg....

Comment

Working...
                                          X