Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Espace - winterbanden of all season banden?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten't kofschipOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenOf 't fokschaap
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenZou zo'n smileyke 'duim omhoog' moeten bestaan ...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenVoor de Ollanders onder ons.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenGroot gelijk, koop die gewoon... Maar 60.000 km met banden lijkt me wel veel op een Espace. Op onze Espaces van de vorige generatie was dit ongeveer 30.000 km voor de voorbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
Ik zit momenteel met een Espace V op 59.900km met de originele banden. Voorbanden zijn nog redelijk, achterste nog zeer goed.
Comment
-
Veel heeft natuurlijk ook te maken met de banden zelf en met de rijstijl van de chauffeur.
Ik ben erg benieuwd hoe lang de CrossClimate's het gaan uithouden op de megane, nu bijna 10.000 km en ze zien er nog altijd bijna als nieuw uit.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oei oei, veel gebeurd op enkele dagen... Even reageren.
Ik heb alle materiaal in huis om de wissels te doen, inclusief garagekrik en momentsleutel. Dat is geen probleem. Plaats heb ik ook wel als het moet.
Ik ga wel degelijk 60 000 km halen met de originele zomerbanden. We rijden uiteraard rustig.
De prijs van de 18” kit bij Renault kende ik inderdaad al. Helaas, zowel de banden als de velgen kunnen mijnwet overtuigen...
ik stoot net op een aanbieding, de originele 19 “ Renault vegen met Sportmax nieuwe zomerbanden (die liggen er nu ook op) voor 800 euro. Ik informeer me naar de voorwaarden. Aan deze prijs is het een optie om deze set te kopen als zomerset, en om dan winterbanden te laten leggen op de huidige velgen. Dan kan ik 120 000 km verder (2 x 60 000) voor 1600 euro. Enige vraag is of 6 jaar niet te lang is om een band te gebruiken, met onze 20 000 km per jaar.
Comment
-
Voila, ik denk dat ik eruit ben. Ik koop tweedehands een niet gebruikte set Renault Quartz 19” velgen met nieuwe Dunlop Sport maxx RT zomerbanden. Deze zal ik vanaf maart/april volgend jaar als zomerband gebruiken. Deze set kost me 780 euro.
Daarnaasst ga ik op zoek naar een tweedehands set winterbanden die ik op mijn huidige velgen laat monteren. Tweedehands omdat ik waarschijnlijk niet genoeg kilometers heb om nieuwe op te rijden binnen de 6-7 jaar. Met tweedehands winterbanden (prijzen rond de 300-350 euro) kan ik dan 3 tot 4 seizoenen rijden.
Voor 420 kan ik ook nieuwe kopen, maar ik heb schrik dat ze verouderd zijn voor ze “op” zijn. Ik ga er namelijk vanuit dat ik meer km zal doen met de zomerbanden (vanaf maart/april tot begin november) dan met de winterbanden.
Comment
-
Ik ben vandaag de set Quartz 19" met Dunlop zomerbanden gaan halen. Ik heb uiteindelijk 750 euro betaald hiervoor, de naafdoppen waren er niet bij. Deze moet ik dus nog ergens zien te vinden. Voor de rest ziet deze set er spiksplinternieuw uit.
Voor de winterbanden had ik toch liever richting tweedehands gekeken. Ik ken mezelf, als ik er nieuwe koop rij ik ze waarschijnlijk toch op ondanks de oudere leeftijd binnen x-aantal jaren. Daarnaast heb ik me misrekend, de vier winterbanden zijn geen 420 maar 480 euro. Daarnaast zijn het Atlas banden, deze hier (https://banden.autoweek.nl/atlas/pol...9-105v-253732/)
Ik ben dus op zoek naar tweedehands winterbanden, en kwam al deze set tegen:
Pirelli Sotto Zero3 met 2 x 6 mm en 2 x 7 mm voor 330 euro gemonteerd
Deze banden hebben spijtig genoeg een rij/rolweerstand E en ik had graag een C gehad (niet zo gemakkelijk te vinden blijkbaar)
Comment
Comment