Zoiets zou een typische belgenmop zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Renault Espace - winterbanden of all season banden?
Collapse
X
-
Even de afloop vermelden...
Na jullie advies ivm de verschillende merken op de verschillende assen, ging ik toch voor de 4 x Pirelli SottoZero’s. Deze kwamen op 320 euro gemonteerd. Bij het monteren zag ik dat het geen Sottozero’s waren, maar Pirelli Scorpion Winters. Dat was op dat moment geen probleem voor mij. Na wat miserie met de bandendruksensoren (het blijft een Renault), tevreden naar huis gereden.
De dag nadien bekijk ik de banden nog eens, en zie ik dat het profiel zichtbaar minder is dan de geadverteerde en verkochte 7,2 en 6 mm. Nog een dag later komt er dan ook nog eens een bandendruksensor los binnenin de band. Na contact met de firma waar ik ze kocht, kwamen we tot de overeenkomst dat hij de banden zou terugnemen en het geld zou teruggeven. Conclusie: 2 x 3 uur kwijt, een hoop kilometers en heel wat gedoe.
Niet veel later vond ik opnieuw tweedehands banden, deze keer veel dichterbij. Deze Michelin Latitude Alpins van 2014 hadden beiden meer dan 6 mm. Na eerst ter plaatse te gaan kijken ben ik enkele dagen later teruggekeerd voor montage. Voor 350 euro liggen deze Michelin er nu op, en ik heb zowaar het gevoel dat de auto veel zachter rijdt en veel minder kraakt.
Twee lessen geleerd: volgende keer altijd goed kijken en meten voor ik nog eens banden laat monteren; anderzijds ga ik in het vervolg weer voor Michelin. In het verleden al mee gereden, en eigenlijk altijd dezelfde ervaringen: zacht rijden, relatief verbruik, late slijtage. We zullen zien hoeveel jaar ik verder kom met deze kit van 350 euro. Ik schat zo’n 3 tot 4 winters.
Bedankt allemaal voor de adviezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spirou_ Bekijk BerichtenBedankt allemaal voor de adviezen.
Comment
Comment