Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Dokker Stepway en de crashtest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dacia Dokker Stepway en de crashtest

Beste mensen.

Ik heb deze auto bekeken en die staat me wel aan. Als ik er heel veel opties bij koop dat nog ben ik redelijk goedkoop uit t.o.v. bijvoorbeeld de Skoda Fabia combi. Alleen was in het verleden (2014) de dacia nou niet echt de topper als het gaat om de crashtest. Toch wel een belangrijk puntje.lijkt me.
    Is er iemand die er anno 2017 iets meer over weet te vertellen? Voor mij kan dit doorslaggevend zijn.

Ik wil een van deze auto's mogelijk kopen voor met name de vakantie. De fabia dan met een skibox er op om het volume dat ik te kort kom t.o.v. de stepway te compenseren.

Gr. Dump..

De Dacia Dokker komt niet voor in de Euro NCAP lijst.

Comment

Is dat niet op basis van de vorige Kangoo ?

Comment

De Kangoo I vertrekt inderdaad van hetzelfde B chassis, als alle Dacia’s
        https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan...san_V_platform
        • Alle chassis van Dacia vertrekken van chassis-B van Renault-Nissan, dat voor het eerst werd gebruikt voor de Clio II van 1998
        • Dacia heeft dat nadien blijkbaar al 2x uitgerokken in de lengte…(voor de spoorbreedte gebruikt men bij de Duster achteraan, alvast spoorverbreders)
        • Daarom is de interieurruimte/dashboard tussen de voorste raamstijlen voor elke Dacia zowat gelijk…
        • In de breedte uitrekken gaat blijkbaar niet…
        De Kangoo II vertrekt al van een C klasse chassis (Megane)

Comment

Hoi.

Bedankt voor het meedenken.
          Betekend dit dat ik dan gewoon bij de Renault Kangoo moet kijken omdat die gelijkwaardig zou zijn aan de Dacia Dokker?

Gr. Dump.

Comment

Neen, dat is een andere auto.

Comment

Is het vorige model Kangoo niet net hetzelfde ? Ben er te lang uit, maar ik dacht dat die idem waren aan elkaar.

Comment

Neen, dat is een andere auto.

Comment

Ok, bedankt...

Comment

Working...
                  X