Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke 4 deurs SUV/Crossover te kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Klopt, lijkt me - commercieel gezien - geen slecht moment om een nieuw model te lanceren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pero Bekijk Berichten
      Ik had begrepen dat Diesel toch nog beter was als je veel autostrades doet...
      Was een Hilux , dan ideaal voor de autostrades??
      • Een 2.5 D of 3.0 D maken, meer toeren als een 1.2 i in een Qq.
      • De diesels draaien dan ook op zowat 80% van hun max. vermogen, alvast een verklaring voor uw verbruik van 10 L....
        • Een 1.2 i slechts op 65%
      https://www.autoweek.nl/carbase_data...66293&cache=no

Heb ook al 2x zo’n diesel (pickup + Patrol) weten ontploffen op de snelweg…

Comment

Ontploffen eigenlijk ...

Comment

Heb je een zware aanhangwagen of veel koffer ruimte nodig dat je nu een hilux hebt?
          Ik zou persoonlijk een hilux altijd kiezen boven een SUV... Maar ik snap wel dat je die gemiddelde 10 liter beu bent.
          Al heb je nu natuurlijk wel het lichte vracht tarief.

De markt van suv's is zo gigantisch tegenwoordig, zoals iemand al eerder zij in dit topic is er geen slechte keuze.
          Testritten rijden en vergelijken welke wagen voor jou boven de rest uitsteekt.

Pech hebben kan je met elke wagen, zelfs een splinternieuwe...

En als je voorkeur naar een diesel gaat koop je toch gewoon lekker een diesel?
          Brandstofprijzen hier, herverkoopwaarde daar... Laat je anderen hun mening niet te veel opdringen.

Roetfilter... Elke wagen kan slecht tegen korte afstanden, en vanaf volgend jaar komen er ook roetfilters op naften heb ik hier al een paar keer horen vallen.

Ik kan geen ervaringen van SUV's neerschrijven, maar laat ons zeker weten welke je gekozen hebt ;-)
          Last edited by jacothom; 26/10/2017, 00:06.

Comment

Last edited by jacothom; 26/10/2017, 00:05. Reden: Dubbel... Mijn excuses.

Comment

De nieuwe Renault Koleos ziet er wel tof uit vind ik. En verkrijgbaar, als je diesel wil, met een zeer betrouwbare 2.odci motor...

Comment

Tja Koleos start ook hoog als instapmodel. Betreft benzine of diesel, ik had ergens gelezen dat een benzine motor vanaf een 200.000 km niet veel meer waard is. Ik ben intussen al 6 maal verhuisd, waaronder 2x naar het buitenland, vandaar dat mijn Hilux heel goed van pas kwam :-), ongelofelijk hoeveel je daarin krijgt. De keuze aan kleine SUV's is inderdaad groot, mijn oog was gevallen op een Nissan Quashqai eerst, maar je vind over elke auto wel slechte reviews, op autozine werd deze afgebroken, maar dan denk ik dat mensen die tevreden zijn niet snel iets gaan schrijven online... Bedankt voor de interessante reacties alvast, ben er nog niet verder mee, maar toch :-)

Comment

Renault Kadjar kan misschien interessant zijn, iemand ervaring met deze wagen?

Comment

Duster trouwens ook veel slechte recensies gelezen :-(

Comment

Het zijn altijd de slechte ervaringen die online komen.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Inderdaad, bij elk adviestopic komt het ALTIJD op hetzelfde neer: Koop gewoon wat je persoonlijk verkiest, gelijk welk model of motorisatie het is.
                        Want in the end zijn het er misschien een handvol die echt luisteren naar 'advies', ipv toch hun eigen goesting te kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pero Bekijk Berichten
                          TBetreft benzine of diesel, ik had ergens gelezen dat een benzine motor vanaf een 200.000 km niet veel meer waard is.
                          In de verenigde staten rijden er praktisch alleen maar benzines rond, daar vallen ze niet uiteen na 200k km's. Hier doen benzine's dat ook niet.

Of bedoel je financieel waard. Geen enkele auto met 200 000km is nog veel waard op de 2de hands markt. Zeker op de Belgische markt heeft men over het algemeen een afkeer van auto's met veel km's, hoe goed deze ook onderhouden is.

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                          Inderdaad, bij elk adviestopic komt het ALTIJD op hetzelfde neer: Koop gewoon wat je persoonlijk verkiest, gelijk welk model of motorisatie het is.
                          Want in the end zijn het er misschien een handvol die echt luisteren naar 'advies', ipv toch hun eigen goesting te kiezen.
                          Natuurlijk moet je kopen wat je zelf wilt. Daar begint het bij! Maar er zijn wel degelijk financieel betere keuzes en minder goede keuzes. En daar over kan er gerust duidelijk advies gegeven worden.

Comment

En wat met iets zoals de Renault Alaskan ? Lichte vracht en toch 5 plaatsen, ziet er niet mis uit. Prijzen zijn nog niet gekend maar die zullen wel meevallen denk ik.

Comment

Alaskan, dan zit ik met zelfde verbruik als nu :-(

Comment

Nen Tucson misschien?

Comment

25000 km, dan zou'k ook sowieso ne nafte nemen... Ik doe 35000 km per jaar en twijfelde tussen ne naft en diesel. (VW Tiguan, Mini Countryman of BMW X1) uiteindelijk de mini genomen omdat die prijs/kwaliteit het meest bood... Ik doe mijn auto's alle 3 jaar weg, een glazen bol heeft niemand, zomaar staan roepen dat "niemand nog nen diesel wil over 3 jaar" da's belachelijk..... voordeel van een diesel blijft het verbruik dat minimaal 1, maar eerder 2 liter minder is dan een vergelijkbare nafte, nadeel hogere inschrijvingstaks en rijtaks, en iets hogere aanschafwaarde.... In mijn geval is een diesel qua running cost op 100.000 km op 3 jaar sowieso winning... maar een hele zware diesel zou'k nu toch ook nie meer nemen, die van mij heeft 115 pk of zo, nie meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Nen Tucson misschien?
                                    hier nog steeds tevreden dikke 20000km en steeds met een smile

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Nen Tucson misschien?
                                      Tucson bekeken, verbruik is me ook te veel. Gisteren naar Kadjar gaan kijken, heeft redelijk wat standaard opties, en goed verbruik...

Comment

Heb nieuwe eindereeks Honda CR-V diesel gekocht voor de vrouw, zeer forse kortingen gehad en uiterst betrouwbaar

Comment

Vind de Kadjar heel sober binnenin.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X