Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen naar de schroot of?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen naar de schroot of?

Dag iedereen,

De wagen van het vrouwtje heeft het begeven (emissie issue, computer en motorbekabeling doorgebrand) - wagen is bijna 10 jaar oud en het zijn dikke kosten om te herstellen + men kan mij niet garanderen dat na herstelling alles opgelost is. Dus, dan maar een nieuwe wagen.
    Maar wat kan ik nu nog doen met de oude wagen? Bij aankoop in dezelfde garage krijgen we 1500eur in mindering, maar dat is bij aanschaf als particulier (en nu is de aankoop prof, dan valt dat weg).
    Maw, wat moet er moet die wagen gebeuren? Krijgt een mens daar nog iets van? Waar breng ik dat naartoe of wie moet ik bellen om dat ding op te halen? Ik wil de wagen niet laten staan bij de huidige garage - ze geven er niets voor, dus moeten ze hem ook niet ontmantelen (of herstellen) wat mij betreft.
    Dank voor de tips!

Comment

Over welke auto spreken we ? Sommige wagens van 10 jaar oud zijn wel nog iets waard, zelfs met defect...

Comment

oei, denk dat dat hier echt niet het geval is ;-) C3 Picasso (75000km) - merci vr de link al ;-)

Comment

Een C3 Picasso van 2009 en 75k km die al perte totale is? Tof...

Comment

Zet maar eens op tweedehands... Je zal wel boden krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
              Een C3 Picasso van 2009 en 75k km die al perte totale is? Tof...
              'k vond ook van niet maar ja, wat kunt ge der aan doen? pech zeker?
              toch 2e hands proberen? allez we shall C

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten

'k vond ook van niet maar ja, wat kunt ge der aan doen? pech zeker?
                toch 2e hands proberen? allez we shall C
                Zou idd 2e hands proberen hoor. Die lappen ze sowieso nog wel op, om daarna serieus nog wat winst op te maken.

Comment

de begot ne nieuwe otto zonder km's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    de begot ne nieuwe otto zonder km's
                    Dat verbaast me niet echt:

De Peugeot 205 1.1 i (vrouw) takelde ook extreem snel af… (1990 dus toen al 6 jaar op de markt, kinderziektes zouden toch opgelost mogen zijn)
                    • Op 110.000 km,7 jaar, 4x nieuwe remschijven en 6x nieuwe remblokken (+1x achter).
                    • Voor banden telkens totaal op na 35 à 40000 km.
                    • Cardanas rubbers 2x volledig gescheurd na 70000 km. (bij Peugeot en Citroën een heel dure grap)
                    • Tenslotte ophanging rubbers, totaal versleten/verduurd/verdwenen, niet meer laten maken… (kostelijke herstelling en auto moest 1 week binnen)
                    Voor mij dus nooit meer een Franse comfort auto, de 205 had in totaal 5 officiële dealers gezien, we stonden 4x per jaar in de garage voor ophanging /remmen /handrem /cardanas /losse versnellingspook /batterij /zekeringen kortsluiting...

Geen enkele dealer vond onze klachten terecht, ondanks dat de laatste 4 jaar de auto, 2x afgekeurd was op remmen, na een groot onderhoud bij zo'n officiële dealer....
                    (motor zelf was geen probleem)

Nadien 3x Opel Corsa, (1.0 i 3cyl, 1.0 i 3cyl en 1.2 i) (weg na 120000 km) na +/- 75000 km telkens 1x nieuwe remblokken + 1x nieuwe voorbanden en op het einde bij 2 auto’s slechts 1x kleine panne (+/- 50 à €100)

In de toekomst zal ik allicht geen Opel (Peugeot) meer kopen...

Comment

Dan hebt ge een slecht modellekij gehad. Mijn vrouw heeft zo ne peugeot 308 gehad. 60000km en ik was al int boeje gaan kijken of die kms wel klopten want voelde als 600000km

Comment

Je kan een 205 nu toch niet meer vergelijken met een Peugeot van nu
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Moogt eigenlijk niks verkeerd zeggen van de Fransen
                          Ma 't verwondert me Quovadis dat ge u ooit miskocht hebt aan n'een otto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Moogt eigenlijk niks verkeerd zeggen van de Fransen
                            Ma 't verwondert me Quovadis dat ge u ooit miskocht hebt aan n'een otto
                            Mij verwonderd de kortzichtigheid van onze Quovadis. Geen auto meer willen van een bepaald merk/land omdat je dr er ooit eens één slechte hebt gehad..... 27 jaar geleden....

2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
                              oei, denk dat dat hier echt niet het geval is ;-) C3 Picasso (75000km) - merci vr de link al ;-)
                              F.......... O........ R......... D........ is niet enkel van toepassing bij ford!!
                              Z4 M40i

Comment

Je bedoelt Fabrication Ordinaire Réparation Difficile ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Dat verbaast me niet echt:

De Peugeot 205 1.1 i (vrouw) takelde ook extreem snel af… (1990 dus toen al 6 jaar op de markt, kinderziektes zouden toch opgelost mogen zijn)
                                  • Op 110.000 km,7 jaar, 4x nieuwe remschijven en 6x nieuwe remblokken (+1x achter).
                                  • Voor banden telkens totaal op na 35 à 40000 km.
                                  • Cardanas rubbers 2x volledig gescheurd na 70000 km. (bij Peugeot en Citroën een heel dure grap)
                                  • Tenslotte ophanging rubbers, totaal versleten/verduurd/verdwenen, niet meer laten maken… (kostelijke herstelling en auto moest 1 week binnen)
                                  Voor mij dus nooit meer een Franse comfort auto, de 205 had in totaal 5 officiële dealers gezien, we stonden 4x per jaar in de garage voor ophanging /remmen /handrem /cardanas /losse versnellingspook /batterij /zekeringen kortsluiting...

Geen enkele dealer vond onze klachten terecht, ondanks dat de laatste 4 jaar de auto, 2x afgekeurd was op remmen, na een groot onderhoud bij zo'n officiële dealer....
                                  (motor zelf was geen probleem)

Nadien 3x Opel Corsa, (1.0 i 3cyl, 1.0 i 3cyl en 1.2 i) (weg na 120000 km) na +/- 75000 km telkens 1x nieuwe remblokken + 1x nieuwe voorbanden en op het einde bij 2 auto’s slechts 1x kleine panne (+/- 50 à €100)

In de toekomst zal ik allicht geen Opel (Peugeot) meer kopen...
                                  moet hartelijk mee lachen. 2 205 staan hier in de garage: eentje met meer dan 400.000 km's de andere met meer dan 200.000 km's.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

we zullen het dan maar gewoon houden op 'pech' zeker? achja, er zijn wel ergere dingen in 't leven hé -

Comment

Working...
                                    X