Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Meest complete autoverzekering (beste prijs/kwaliteitsverhouding)
Als je het hele pakket verzekeringen samen neemt is dat toch wel duizenden euro's per jaar. Heb gewoon schrik dat de service minder zal zijn op ''een ander". Iemand een idee waarom KBC voor alles de hoofdprijs vraagt?
Service moet betaald worden. Dossierbeheerder, makelaar,... die eten allemaal van die boterham.
Daarnaast bieden ze zeer uitgebreide waarborgen (vooral op hun omnium), en heb je de VAB-bijstand, die ook betaald moet worden
Van wat ik hoor:
- weinig of geen proactiviteit bij de schadebeheerders: als je er niet achter zit, dan gaat het niet vooruit. Veel bellen en mailen, anders blijf je in de kou kwestie van informatie.
Van wat in ervaren heb:
- tegenpartij moet diverse malen rappels sturen om betrekkelijk duidelijke zaken geregeld te krijgen.
Klopt. Elk bepaalt wat hij/zij nodig of nuttig vindt. Als je de extra-service wil, dan betaal je ook een premium-prijs.
Ben er wel al eens wreed goe mee geweest toen ze achteraan in mijne Espace reden. Ook twee inbraken gehad en die werden tot de laatste Euro vergoed.
Ah ja en al tig hospitalisaties gehad en die worden ook op de overeen gekome wijze terug betaald. Laatste faktuurke was 1050 voor een dagopname. Heeft me ik geloof maar 105 Euro zelf gekost.
Ik ben momenteel aangesloten bij een makelaar die verschillende verzekeringen kan aanbieden. Op aanraden van de makelaar heb ik alle verzekeringen bij 1 dezelfde partij ondergebracht. Hierdoor heb ik mooie kortingen bekomen via AG Insurance in combinatie met ARAG.
Met verzekeringen moet je echter goed uitkijken. Het is niet alleen het bedrag op jaarbasis waarmee je rekening moet houden maar ook de inhoud. Zo kan er bijvoorbeeld een groot verschil zijn op het vlak van franchise,... Ik hecht ook veel belang aan een makelaar die veel werk uit je handen neemt, iemand waar je op kan rekenen als je er nood aan hebt. Het is pas éénmaal het eens grondig misloopt dat je de kwaliteiten van uw makelaar te weten komt. Er zijn ongetwijfeld goedkopere verzekeringen maar éénmaal het grondig misloopt, heb ik liever een een persoon vlakbij die me kent en die me kan helpen dan een verzekering die je enkel maar online of vanop afstand kan aanspreken.
AXA was in mijn geval een hele dure aanbieder.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ben wel tevreden van KBC. Wel zeer duur ook al hebben we er bijna alles. 8 jaar geleden eens serieuze lakschade gehad toen iemand 4 keer (!) in een ondergrondse parkeergarage m’n wagen had geramd. Dader van het vluchtmisdrijf hebben ze gevonden. Ze zijn duur, maar wel goed en vlot bereikbaar. Zowel als bank en verzekeringsinstelling.
Hoe zit het met die goedkopere omniums? Als je dan een ongeval met fout hebt, kletsen ze er direct een hoop bij.
Is dat een omnium zonder franchise? Waardevermindering vanaf de 12de of 24ste maand? Hoeveel % verlies per maand? Behouden van bonus malus na eerste ongeval?
Euhm voor mijn 'dure' omnium heb ik nog steeds een franchise van 1250 euro. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik me voor de grote zaken wens te verzekeren en niet voor de prullen. Scheelde hem redelijk wat om die laatste 1250 euro te verzekeren...
Voor de rest zijn de zaken die je opnoemt goed in orde bij KBC. inderdaad, af te vragen hoe dit bij goedkopere maatschappijen is.
KBC is duur maar ik denk ongeveer de beste in de markt. Buiten VAB wereldwijd, maters etc inbegrepen in de omnium, ook waardevast verzekerd (110%) bij de eerste 2,5j en daarna 1proc per maand verlies tot 7j, ongeacht de aantal km’s heeft zover ik weet geen enkele maatschappij. Ik heb de franchise bij KBC op 250euro.
Terug bij KBC gegaan, enkele offertes vergeleken. Het is niet de goedkoopste en we hebben een doorlichting gedaan van onze andere verzekeringen. Voor een autoverzekering niet gekoppeld aan andere verzekeringen zijn ze wel bij de duurdere. Het is een grootbank, wel tevreden van de service, de apps en de bereikbaarheid. Aangezien de hypotheek ten einde loopt nu wel gekozen voor een maandelijkse betaling van alle verzekeringen. ‘t Blijft toch een grote betaling zo’n volledige omnium.
Goed dit te lezen... bespaart me de moeite om zelf te gaan vergelijken. Soms zie je aanbiedingen en denk je of het niet beter is om effectief prijs te vragen voor al je verzekeringen samen. Ben ook bij KBC en was van plan eens bij een onafhankelijke makelaar te gaan. Maar aan de commentaren te horen loont het niet... dus blijven we gewoon bij KBC
Nooit afgaan van ervaringen van andere mensen maar zelf de vergelijking doen. Jouw situatie kan helemaal anders zijn; Persoonlijk zou ik zeker een onafhankelijk makelaar contacteren. Zij zijn niet gebonden aan 1 verzekeringsmaatschappij en kunnen ze vaak onderling uitspelen. De service van een onafhankelijk makelaar is vaak beter dan wanneer je een nummer bent bij een grote bank.
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ja, dat was de reden waarom ik eens bij een onafhankelijk makelaar dacht te gaan. Zit denk ik zo op t'eerste zicht rond de 6000 Euro per jaar aan verzekeringen... Denk dat ze hiervoor toch al iets kunnen doen. Maar het moeilijke is om al die voorwaarden te vergelijken. Van KBC hoor ik doorgaans dat die wel goed zijn.
Stap eens bij een onafhankelijke binnen en laat die alles eens berekenen. Kost je niks en je komt weer één en ander te weten.
MINI Clubman Cooper 2017
Comment