Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe wagen in Nederland en importeren naar België

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Nee 'k weet het, maar er zijn maar weinig dealers die er happig op zijn om bij hen te komen voor iets waar ze niet aan verdienen, terwijl je de wagen niet bij hen gekocht heb. Er zijn natuurlijk dealers die de uitzondering zijn, en dat als kans zien om de klant bij hen op onderhoud te laten komen, maar die zijn ook maar hééél dun gezaaid.
    Dat is niet mijn ervaring. Toen ik 8 jaar geleden mijn VW kocht, hebben de meeste garages achteraf laten weten dat ik ook altijd welkom ben bij hen voor het onderhoud. Ik was destijds stomverbaasd omdat ik dacht zoals jij.

Toen ik later de jaarrekeningen van een Britse garageketen doorspitte (geen aandelen van gekocht trouwens), verstond ik opeens waarom. Ik ben de exacte cijfers vergeten, maar grosso modo komt het neer op: winstmarge verkoop nieuwe auto: 5%; 2e hands: 10%; onderhoud: 40%. Geen idee of dat voor alle garages geldt, maar ik verstond alles al veel beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Eddy Bekijk Berichten
      Kia Sportage 1.6 T-GDi dynamic line in NL komt ongeveer overeen met 1.6 T-GDi fusion in BE.
      Uw 2 jaar wettelijke garantie... Ik ga mij even moeten op de materie richten, maar in Nederland bestaat die niet. Toch alleszins niet voor comsumptiegoederen, zie:
      Koopt u een product? Dan geeft de verkoper of fabrikant u soms garantie. Lees wat uw rechten zijn rondom garantie en binnen welke termijn u recht hebt op gratis reparatie of vervanging van een kapot product.

Daar bestaat enkel garantie "zo lang als je mag verwachten dat een product meegaat". Geen idee hoe lang dat bij wagens is.

Bovendien vraag ik mij af. U heeft een KIA gekocht intussen (want ik merk dat het onderwerp wel wat ouder is), één van de stokpaardjes van KIA is hun 150.000km/7 jaar garantie. Dit is een commerciële garantie en ik vraag mij af of u daarvan kan genieten als Belg. Al ervaring mee gehad?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Als een dealer iets in garantie doet, dan wordt die daarvoor vergoed (werkuren en onderdelen)
        Voor niks gaat de zon op, en door hun dealercontract zijn ze verplicht dit werk te doen aan die afgesproken tarieven.
        Of ze daar veel winst op boeken is een andere zaak, maar voor niks moeten ze het niet doen.
        veelal verlies... de werktijden die aangerekend kunnen worden zijn steeds een fractie van de werkelijk benodigde tijd.

Comment

Working...
        X