Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duitse wagen importeren; enkele vraagjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Duitse wagen importeren; enkele vraagjes.

    Hallo beste autofanaten.

    Ik ben van plan om binnenkort in bijberoep te starten als handelaar in 2dehandswagens.
    Nu zou ik graag voor ik meteen de grote sprong waag, particulier een wagen importeren en hier vervolgens verkopen zodat ik al weet wat mij te wachten staat.
    Ik ben al op de hoogte van de basics, heb al enkele verkopers gecontacteerd; ik weet dat eenmaal ik het voertuig heb ik transitplaten moet aanvragen ter plaatse.
    Nu hier komt de eerste vraag: Ik heb een Duitse garage gevonden die voor mij transitplaten wil regelen (9 dagen geldig volgens de garage?) voor een meerprijs van €250.
    Ik had ergens al gelezen dat er een bepaald soort transitplaten bestonden waarmee je de grens naar België niet over mocht, zijn dit dan deze platen?

    Volgende stap, eenmaal in België wordt het mij wat vaag.
    Ik heb begrepen dat ik eenmaal ik in België aankom, ik mij met mijn voertuig naar het dichtstbijzijnde douanekantoor moet begeven om daar vervolgens mijn voertuig aan te gaan geven als geïmporteerd.

    Eenmaal dat dat van de baan is moet ik naar de keuring, en mij laten keuren voor verkoop.

    Kan iemand mij helpen de volgorde te vervolledigen en of bij te sturen waar nodig?

    Alvast heel hard bedankt!

    Groeten, ThijsDm.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door ThijsDm Bekijk Berichten
    particulier een wagen importeren en hier vervolgens verkopen zodat ik al weet wat mij te wachten staat.
    In 't zwart dus.

    Oorspronkelijk geplaatst door ThijsDm Bekijk Berichten
    Ik had ergens al gelezen dat er een bepaald soort transitplaten bestonden waarmee je de grens naar België niet over mocht, zijn dit dan deze platen?
    Met een kurzzeitkennzeichen (geel strookje rechts) mag je de grens niet over, met een ausfuhrkennzeichen (rood strookje rechts) mag je dat wel.

    Oorspronkelijk geplaatst door ThijsDm Bekijk Berichten
    Eenmaal dat dat van de baan is moet ik naar de keuring, en mij laten keuren voor verkoop.
    Ze gaan daar enkel de wagen keuren ... als je jezelf wil laten keuren kan je in specifieke clubs ten rade gaan.

    Aanvullend heb je afhankelijk van de leeftijd van de auto en de soort inschrijving (in België) mogelijk nog een gelijkvormigheidsattest nodig.

    Comment


    • #3
      Voor een nr-plaat met rode band en 14 dagen, betaalde ik 4 jaar geleden zo’n € 170

      Kleine handelaars, loodsten me al 2x snel en gratis door deze administratie mallemolens….





      Je bent eigenlijk wel een beetje te laat, om nog een Duitse auto te importeren en een handeltje te starten… (is de markt hier nog niet verzadigd??)
      • De 2e hands benzineauto’s zijn er momenteel héél duur
      • De diesels, gaan in België ook niet vlot meer van de hand, tenzij je wil exporteren naar Oost-Europa (zoals 3/4 van de leasewagens)
      https://www.auto-motor-und-sport.de/...-10226272.html


      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Packard

        In 't zwart dus.



        Met een kurzzeitkennzeichen (geel strookje rechts) mag je de grens niet over, met een ausfuhrkennzeichen (rood strookje rechts) mag je dat wel.



        Ze gaan daar enkel de wagen keuren ... als je jezelf wil laten keuren kan je in specifieke clubs ten rade gaan.

        Aanvullend heb je afhankelijk van de leeftijd van de auto en de soort inschrijving (in België) mogelijk nog een gelijkvormigheidsattest nodig.
        Volgens de wet mag je per jaar 11 wagens verkopen.


        En in mijn regio alleszins niet.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Da's mooi.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
            Voor een nr-plaat met rode band en 14 dagen, betaalde ik 4 jaar geleden zo’n € 170

            Kleine handelaars, loodsten me al 2x snel en gratis door deze administratie mallemolens….





            Je bent eigenlijk wel een beetje te laat, om nog een Duitse auto te importeren en een handeltje te starten… (is de markt hier nog niet verzadigd??)
            • De 2e hands benzineauto’s zijn er momenteel héél duur
            • De diesels, gaan in België ook niet vlot meer van de hand, tenzij je wil exporteren naar Oost-Europa (zoals 3/4 van de leasewagens)
            https://www.auto-motor-und-sport.de/...-10226272.html

            In mijn regio zijn is de markt zeker niet verzadigd, in een straal van 40-50km zijn er maar weinig onafhankelijke dealers die verkopen met garantie.
            Ik wil toch eens mijn poging wagen zodat ik later nooit kan zeggen dat ik niet geprobeerd heb om mijn droom te verwezenlijken.
            Bedankt voor de info!

            Comment


            • #7
              In feite is er niks aan. Veel mensen in mijn omgeving die er zelf aan beginnen.

              Na 2 Duitsers ingevoerd te hebben vandaag mijn eerste Nederlander. Wel dat is nog simpeler en vlotter als in Duitsland.

              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Klopt, is poepsimpel.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
                  In feite is er niks aan. Veel mensen in mijn omgeving die er zelf aan beginnen.

                  Na 2 Duitsers ingevoerd te hebben vandaag mijn eerste Nederlander. Wel dat is nog simpeler en vlotter als in Duitsland.

                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                  Ik vroeg mij vooral af hoe ik dan best te werk ging om hem dan te verkopen.
                  ik krijg dan bij de keuring een roze formulier dat ik dan moet geven aan de koper?

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ThijsDm
                    Ik vroeg mij vooral af hoe ik dan best te werk ging om hem dan te verkopen.
                    ik krijg dan bij de keuring een roze formulier dat ik dan moet geven aan de koper?

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                    Klopt. Maar gemoet u de vraag stellen welke particulier er gaat kopen bij een andere particulier .

                    Om dat gebied geeft een handelaar nog een gevoel van veiligheid naar garantie toe.

                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ThijsDm Bekijk Berichten
                      ik krijg dan bij de keuring een roze formulier dat ik dan moet geven aan de koper?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Klopt.
                      Dat klopt niet !

                      Het roze formulier wordt afgeleverd door douane en dat zal op jouw naam staan.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Packard



                        Dat klopt niet !

                        Het roze formulier wordt afgeleverd door douane en dat zal op jouw naam staan.
                        Daar vreesde ik al voor, zal toch eerst mijn btw nummer aanvragen dan, bedankt voor de hulp!

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Is autohandelaar momenteel niet een beschermd beroep?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Packard



                            Dat klopt niet !

                            Het roze formulier wordt afgeleverd door douane en dat zal op jouw naam staan.
                            Ik had het op zijn papier voor de verzekering om in te schrijven, niet vignet 705.


                            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Raymo Bekijk Berichten
                              Is autohandelaar momenteel niet een beschermd beroep?
                              Momenteel nog wel, ja ... binnenkort zal echter de hiervoor vereiste beroepskennis niet meer moeten aangetoond worden.

                              Comment


                              • #16
                                Heb de vereiste diploma's, ben er gewoon al een tijdje uit.

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Komt wel in orde, maak je geen zorgen ... er is immers weinig veranderd in de autowereld, dat zal je wel merken.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dit is nog een interessante pagina i.v.m. invoeren van auto's op de DIV-site :

                                    Comment


                                    • #19
                                      En deze vond ik ook goed :
                                      Alle handelaars en particulieren kunnen vanaf 1 februari 2017 hun aanvraag om een vignet 705 te bekomen per e-mail indienen. Procedure Aanvraag

                                      Comment


                                      • #20
                                        Google is je vriend.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X