Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 6 Gran Coupe - Do or Don't?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 6 Gran Coupe - Do or Don't?

    Beste kenners
    Een BMW 6 Gran Coupe - 640d - einde 2012/ begin 2013 - +90.000km - Euro 5 (mss wel het belangrijkste..)
    M pack, nodige opties, prijs rond de 40K
    Zo vind je er wel enkele op het web.
    Vraag is overwegen om te kopen of laten staan?
    Waarom wel of waarom niet?
    En zouden jullie enkel bij een BMW garage shoppen of het risico lopen elders te gaan (kan goedkoper zijn, maar kan ook duurkoop blijken)
    Kortom, ik verneem graag jullie argumenten.
    O ja, rij zelf F11 - 525d - 2011 - 142K km.. worth the upgrade?


  • #2
    Tja, het zal in ieder geval een stuk leuker rijden. Maar het gaat je wel wat geld kosten. Nu betaal je nog de hoofdprijs, binnen enkele jaren zullen die prijzen in elkaar stuiken.
    Ik zelf zou bij BMW gaan omwille van de vier jaar garantie die ze regelmatig geven.
    Het hangt grotendeels van jezelf af. Heb je er een behoorlijke som voor over, ga je hem oprijden of binnen enkele jaren wegdoen, hoe graag wil je die wagen...

    Comment


    • #3
      Enkel bij officiële dealer + vooraf inzage in de volledige onderhoudshistoriek en documenten.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Tja, het zal in ieder geval een stuk leuker rijden. Maar het gaat je wel wat geld kosten. Nu betaal je nog de hoofdprijs, binnen enkele jaren zullen die prijzen in elkaar stuiken.
        Ik zelf zou bij BMW gaan omwille van de vier jaar garantie die ze regelmatig geven.
        Het hangt grotendeels van jezelf af. Heb je er een behoorlijke som voor over, ga je hem oprijden of binnen enkele jaren wegdoen, hoe graag wil je die wagen...
        Alle gij de hoofdprijs die dingen kosten 100K nieuw. Nu is het juist de moment om zo iets te kopen . Die wagens hebben al een slag gehad.
        Ik vind de 6gc wel schoner als de coupe en cabrio . Ik zou zeggen doen.

        Comment


        • #5
          : het hart zegt ja, het verstand zegt nee. Mijn auto rijdt nog prima en waarom zou ik die weg doen; Zou enkel voor de looks zijn, want binnenin is het bijna hetzelfde. GC is ook wel krachtiger, ook meegenomen uiteraard.
          Ik dacht dat er ook geen trekhaak op de 6 GC kon. Aftermarket?
          En bij BMW zelf shoppen lijkt me ook interessanter, mede door de 4 jaar garantie die ze idd regelmatig geven.
          Keuzes keuzes..

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Kouro Bekijk Berichten
            : het hart zegt ja, het verstand zegt nee. Mijn auto rijdt nog prima en waarom zou ik die weg doen; Zou enkel voor de looks zijn, want binnenin is het bijna hetzelfde. GC is ook wel krachtiger, ook meegenomen uiteraard.
            Ik dacht dat er ook geen trekhaak op de 6 GC kon. Aftermarket?
            En bij BMW zelf shoppen lijkt me ook interessanter, mede door de 4 jaar garantie die ze idd regelmatig geven.
            Keuzes keuzes..
            Een 6 rijd wel lekkerder en is van een ander niveau . Qua looks vind ik het ook wel een lekker ding . Ik vind het de mooiste bmw die je kunt krijgen .

            Comment


            • #7
              Ja inderdaad, is een zeer knap model. Dus duurder dan de 7 in aankoop?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Kouro Bekijk Berichten
                Beste kenners
                Een BMW 6 Gran Coupe - 640d - einde 2012/ begin 2013 - +90.000km - Euro 5 (mss wel het belangrijkste..)
                M pack, nodige opties, prijs rond de 40K
                Zo vind je er wel enkele op het web.
                Vraag is overwegen om te kopen of laten staan?
                Waarom wel of waarom niet?
                En zouden jullie enkel bij een BMW garage shoppen of het risico lopen elders te gaan (kan goedkoper zijn, maar kan ook duurkoop blijken)
                Kortom, ik verneem graag jullie argumenten.
                O ja, rij zelf F11 - 525d - 2011 - 142K km.. worth the upgrade?
                Als je financieel het verschil er niet aan wil spenderen, niet doen. Anders gewoon doen...

                Comment


                • #9
                  Van een F10 naar een 6 gran coupe is een grote stap vooruit; Misschien wel een leukere auto om met te rijden dan een BMW 7. Het grootste struikelblok vind ik persoonlijk de euro 5 norm. Ik vermoed dat de prijzen nog serieus de dieperik ingaan.

                  Rationeel gezien is er geen enkele reden pro 6 gran coupe... Als je de centjes hebt liggen... Ik zou er persoonlijk ook uitsluitend eentje kopen waarbij je safe zit. 40.000 euro blijft veel geld.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

                  BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017


                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                  Comment


                  • #10
                    Waarom geen benzine?
                    Op zoek naar een tweedehands BMW 640? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

                    BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017


                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                      Verbruik vooral. Motorgeluid zal wel top zijn. Maar dit is wel een ongelukkig voorbeeld.. dat interieur..

                      Comment


                      • #12
                        Ik denk dat je dit interieur in het echt eens moet zien. Is een individual en kan wel eens erg stijlvol zijn. Hou er rekening mee dat men de prijs aan de pomp wil optrekken voor de diesels. Een euro 5 is ook niet ideaal op langere termijn of voor een mogelijke herverkoopwaarde. Misschien moet je toch eens de kosten vergelijken?
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #13
                          Dat interieur zou mij wel aanstaan ! Knap met die blekere zetels en het bruine dash.
                          Euro 5 mag toch nog tot 2025 overal binnen. En klopt het dat BMW bezig is om het mogelijk te maken om van een Euro 5 een Euro 6 te maken ?

                          Comment


                          • #14
                            Euro 5 naar 6, dat zou de oplossing zijn (voor vele), maar dan zal een verdere (forse) verwachte prijsdaling wel uitblijven misschien?

                            Comment


                            • #15
                              Blijkbaar is het allemaal zo eenvoudig niet. Al is er wel discussie bezig aangezien er erg veel euro 5 diesels zijn. Eerst was er sprake van scr kats die een 1200 euro zouden kosten waardoor de euro 5 een betere uitstoot kregen dan euro 6 wagens maar volgens constructeurs is het niet zo maar plug & play.
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kouro Bekijk Berichten

                                Verbruik vooral.
                                Voor mij, zou de benzine kost, nochtans héél makkelijk betaalbaar zijn…. slechts € 1.85 per dag meer als de diesel en binnen 6 maand slechts € 1.28 meer (17000 km/jaar)

                                De benzine kost is dan ook slechts, een kleine peulschil, in de totale kostprijs van zo’n auto….die voor mij te duur is....
                                .
                                .
                                De omzetting van Euro 5 naar Euro 6, is een lege doos,(véél te duur) was vooral een middel om de woede van Merkel, te temperen....
                                Last edited by quovadis; 05/11/2017, 20:37.

                                Comment


                                • #17
                                  Het verschil in verbruik tussen een 40 D en een 40 i zal wel vrij groot zijn. Zal zeker een drie liter verschil geven. Ik zie niet direct een reden om specifiek voor de benzine te gaan. Verschil in tax is niet zo groot en in een 4.0 I zou ik 98 tanken.
                                  T is nu niet omdat de overheid ons in een benzine wil, dat een diesel plots zoveel duurder is geworden in gebruik hee. Voor het motorgeluid hoef je het niet te doen, bij volgas hoor je enkel een gedempt gebrom dat nog vrij sportief overkomt.
                                  Gaat in 2025 een benzine van dezelfde leeftijd plots zoveel meer restwaarde hebben dan een diesel ? Die auto's zijn tegen dan ook al 13 jaar oud.

                                  Beemer, heb jij daar nog recentere info over gevonden over die eventuele ombouw naar Euro 6 ? Ik dacht dat die plannen nog niet definitief opgeborgen waren ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Bij 20.000 km per jaar is de meerkost van benzine ongeveer 700€ per jaar (3 x 200 x 1.25). Peulschil in vergelijking met de afschrijving (dik 5000 schat ik), de wegenbelasting (wellicht ook hoger bij de diesel?)..
                                    En dan heb je in 2025 een auto die dan wel 13 jaar is maar nog wel
                                    de steden binnen mag.
                                    Als die 700€ zo veel is, zou ik gewoon met je 525d blijven rondkachelen..

                                    Comment


                                    • #19
                                      In duitsland willen ze in sommige steden ook al de diesels met euro5 normen bannen. Als ik zag vandaag aan de pomp, net 10cent verschil tussen shell v-power diesel en shell V-power benzine. In januari gaat het verschil nog kleiner worden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Het verschil in verbruik tussen een 40 D en een 40 i zal wel vrij groot zijn. Zal zeker een drie liter verschil geven. Ik zie niet direct een reden om specifiek voor de benzine te gaan. Verschil in tax is niet zo groot en in een 4.0 I zou ik 98 tanken.
                                        T is nu niet omdat de overheid ons in een benzine wil, dat een diesel plots zoveel duurder is geworden in gebruik hee. Voor het motorgeluid hoef je het niet te doen, bij volgas hoor je enkel een gedempt gebrom dat nog vrij sportief overkomt.
                                        Gaat in 2025 een benzine van dezelfde leeftijd plots zoveel meer restwaarde hebben dan een diesel ? Die auto's zijn tegen dan ook al 13 jaar oud.

                                        Beemer, heb jij daar nog recentere info over gevonden over die eventuele ombouw naar Euro 6 ? Ik dacht dat die plannen nog niet definitief opgeborgen waren ?
                                        De constructeurs beweren dat het niet mogelijk is tenzij er erg grote investeringen gebeuren wat andere partijen weer tegenspreken. Zie

                                        Nachgerüstete SCR-Katalysatoren bei Pkw mit Euro-5-Diesel könnten die Luft in Städten verbessern und Besitzer könnten ihr Auto auch in Städten weiterfahren. Nun hat der ADAC seine Dauertest-Ergebnisse mit den Nachrüstsysteme veröffentlicht.



                                        De actuele 640i is ook geen 4 liter meer maar een 3 liter benzine.
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

                                        BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017


                                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                        Comment

                                        Working...
                                        X