Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 6 Gran Coupe - Do or Don't?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Bij 20.000 km per jaar is de meerkost van benzine ongeveer 700€ per jaar (3 x 200 x 1.25). Peulschil in vergelijking met de afschrijving (dik 5000 schat ik), de wegenbelasting (wellicht ook hoger bij de diesel?)..
    En dan heb je in 2025 een auto die dan wel 13 jaar is maar nog wel
    de steden binnen mag.
    Als die 700€ zo veel is, zou ik gewoon met je 525d blijven rondkachelen..
    Als de afschrijving dik 5000 is, dan is het voertuig in 2025 bijna niks meer waard. Zoals je zegt zou die dan nog max een 5000 waard zijn in het beste geval. Een diesel zal ook wel nog zoiets gaan voor export. 20.000 km is weinig voor een diesel, pak nu eerder 30.000. Da's dan 1125 Euro per jaar. Dan zou hij een kleine 8000 Euro meer uitgeven om benzine te rijden. En dan zal hij volgens mij niet gek mogen rijden om met een tiental liter op honderd kilometer toe te komen.

    Je kan altijd een berekening maken in het voordeel van het één of het ander. Zal toch de TS zijn die moet beslissen of hij dit ervoor over heeft. Temeer hij nu al twijfelt om die 40 k te betalen.

    Ik zie er eigenlijk geen direct nadeel in om de diesel te kopen. Nu toch nog niet. Dat een 6 GC iets duurder is om mee te rijden, is evident. Maar je hebt dan toch rijplezier... Behalve de verkoopwaarde op kortere termijn.
    Last edited by ; 06/11/2017, 16:40.

    Comment


    • #22
      BEEMER Ik begrijp geen Duits

      Kan je kort zeggen wat ze in dat stukje over BMW schreven ?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Kouro Bekijk Berichten
        : het hart zegt ja, het verstand zegt nee. Mijn auto rijdt nog prima en waarom zou ik die weg doen; Zou enkel voor de looks zijn, want binnenin is het bijna hetzelfde. GC is ook wel krachtiger, ook meegenomen uiteraard.
        Ik dacht dat er ook geen trekhaak op de 6 GC kon. Aftermarket?
        En bij BMW zelf shoppen lijkt me ook interessanter, mede door de 4 jaar garantie die ze idd regelmatig geven.
        Keuzes keuzes..
        Zoveel als mogelijk jouw hart en gevoel volgen. En de 6 GC is een fantastisch mooie wagen ook!

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          BEEMER Ik begrijp geen Duits

          Kan je kort zeggen wat ze in dat stukje over BMW schreven ?
          Mijn Duits is ook niet perfect hoor, maar in grote lijnen staat er volgens mij het volgende:

          Volgens ADAC zijn de onderdelen (SCR kat) voorhanden om de wagens om te bouwen zodat ze voldoen qua uitstoot. Wanneer de onderdelen gemonteerd worden, zouden de euro 5 diesels terug toegelaten worden. Er is dan een discussie over wie voor de kosten zou opdraaien.

          Ik het geval van BMW werden op zeker moment euro 5 en euro 6 diesels aangeboden. BMW spreekt echter tegen dat je zomaar onderdelen van een schap kan nemen waardoor een euro 5 een euro 6 diesel wordt. Ze maken dan ook de vgl dat een dergelijke ingreep te vergelijken is met die van een RWD naar een AWD auto. Een software update kan je snel uitvoeren maar een hardware update heeft veel ontwikkelingstijd nodig.

          Volgens Mercedes is de motor niet identiek en zijn er 9500 tot 12000 euro kosten om een euro 5 om te bouwen naar een euro 6. Ze spreken over elektronica, uitlaatsysteem ad blue toevoegen, reservewiel aanpassingen en dergelijke. Bij een E350 spreken ze van verschillende cylkoppen bij versies die zowel als euro 5 als euro 6 aangeboden werden.

          Volgens VW zijn het 2 verschillende wagens ook alwerden ze op hetzelfde moment als euro 5 en euro 6 aangeboden. Er is geen naplaatsing mogelijk waardoor een euro 5 een euro 6 zou worden. De basismotor is dezelfde maar daar stopt het ook. De kosten voor een mogelijke switch van een euro 5 naa 6 zouden véél groter zijn dan de prijzen in de catalogus in de tijd tss een blue euro 5 en gewone tdi. De motorsturing is anders en je zou al een aparte goedkeuring nodig hebben om zo een auto op de baan te krijgen.

          Volgens één of andere minister zijn software aanpassingen niet voldoende en zijn er ook hardware aanpassingen nodig.

          Een SCR systeem zou een 1190 euro kosten en NOx katalysator 1990 euro. Maar voor die prijs kan je het niet ingebouwd hebben. Bij Audi spreken ze van cleandiesels, BMW Blue Performance, Mercedes Bluetec, VW clean tdi. BMW gebruikt een Nox systeem en andere een ECR kat met inspuiting adblue.
          The shark is BACK! BMW 635csi

          BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017


          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

          Comment


          • #25
            Bedankt Beemer voor de uitgebreide vertaling! G hebt er enen te goed

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Bedankt Beemer voor de uitgebreide vertaling! G hebt er enen te goed
              Daaar moeten we bij gelegenheid eens werk van maken dan zie ik in ene keer uwe Siebener eens.
              The shark is BACK! BMW 635csi

              BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017


              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Het verschil in verbruik tussen een 40 D en een 40 i zal wel vrij groot zijn. Zal zeker een drie liter verschil geven. Ik zie niet direct een reden om specifiek voor de benzine te gaan. Verschil in tax is niet zo groot en in een 4.0 I zou ik 98 tanken.
                T is nu niet omdat de overheid ons in een benzine wil, dat een diesel plots zoveel duurder is geworden in gebruik hee. Voor het motorgeluid hoef je het niet te doen, bij volgas hoor je enkel een gedempt gebrom dat nog vrij sportief overkomt.
                Gaat in 2025 een benzine van dezelfde leeftijd plots zoveel meer restwaarde hebben dan een diesel ? Die auto's zijn tegen dan ook al 13 jaar oud.

                Beemer, heb jij daar nog recentere info over gevonden over die eventuele ombouw naar Euro 6 ? Ik dacht dat die plannen nog niet definitief opgeborgen waren ?
                Verschil in restwaarde tussen een benzine en diesel zal mss niet zo geweldig zijn, maar die benzine zal makkelijker te verkopen zijn. Beleving tss een diesel en benzine is toch wel aanwezig, het toerental alleen al. Maar als je veel km doet zou ik toch voor de diesel gaan. Bij autosnelweg gebruik zal het verschil in verbruik dan weer geringer zijn.
                Last edited by order66; 06/11/2017, 16:42.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #28
                  Njaa de vraag is idd, ga je hem nog verkocht krijgen later, en als je hem particulier kan verkopen ga je altijd meer vangen dan export.
                  Los van het prijsverschil benzine/diesel, is er bij mij geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om 40k te 'investeren' in een euro 5 diesel, want basically, ben je die 40k gewoon kwijt... maar langs de andere kant, wil je absoluut een 6 GC rijden, en je kan voor 40.000€ een 40d hebben, en een 40i kost je 45k, dan spaar je die 5k initieel alvast uit en idd qua verbruik zal de 40d wel in het voordeel zijn, en je kan hem dan eventueel 'oprijden' tot 2025, maar tegelijkertijd denk ik, 2025 is nog veraf, mss heb je binnen 3-4 jaar zin in iets anders (je 4 jaar garantie is dan ook voorbij), en gaat het dan nog lukken om hem verkocht te krijgen?

                  Comment


                  • #29
                    Da's moeilijker te voorspellen hee. Kans is groot dat je hem binnen 3 a 4 jaar moeilijker kwijt geraakt.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

                      Daaar moeten we bij gelegenheid eens werk van maken dan zie ik in ene keer uwe Siebener eens.
                      Ik zou beter afkomen zeker want jij hebt er drie te tonen lol...

                      Ivm diesel of benzine ga ik in mijn topic nog iets schrijven om dit niet te vervuilen....

                      Comment


                      • #31
                        Dank aan de leden voor hun reacties. Ik lees toch enkele interessante dingen. 40K is idd veel geld ben ik dus 'kwijt'. Daarentegen zou ik mss nog 15 à 20K kunnen krijgen voor mijn auto. Blijft toch nog een redelijk groot gat te overbruggen voor bijna hetzelfde. Binnenkant (dashboard) is nagenoeg identiek, enkel van buiten idd niet te vergelijken en wel veel mooier. Een pro. Maar zoals ook gezegd, wat over enkele jaren als ik voor de 40d zo gaan. Ei zo na onverkoopbaar. Maar dat zal ook voor de benzine zo zijn, want enkel een liefhebber wil nog met zo'n machien en de daarbij horende kost rijden. En gezien de felle vergroening die onze overheid ons zo graag aanpraat, is de publieke houding over enkele jaren allicht helemaal gekeerd.
                        Misschien laat ik toch maar de ratio spreken, en rij mijn huidige wagen op. Dat is tenslotte geen straf en geniet evenzeer van het 6 cil. geluid...

                        Comment


                        • #32
                          Zo'n 6 met dikke I6 in, zal altijd wel verkopen hoor, ook al "vergroend" de maatschappij.
                          Daar zou ik me nu niet te hard zorgen om maken.
                          Zou wel enkel overschakelen als je voor de benzine variant gaat, buiten de looks zie ik niet echt het nut in om voor een 6 diesel je 5 diesel voor in te ruilen.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Da's moeilijker te voorspellen hee. Kans is groot dat je hem binnen 3 a 4 jaar moeilijker kwijt geraakt.
                            Handelaars geraken nu ook al moeilijk van de euro 5 diesels af en ze staan er niet voor te springen om er nog extra binnen te nemen of het moet aan een erg lage prijzen zijn. . Ook in het buitenland zijn de diesels minder geliefd... 2025 lijkt nog ver af maar om nu een dure euro 5 te kopen en om hem 4 jaar later terug te verkopen dan vrees ik voor de restwaarde...

                            Een F10 met zwaardere motorisatie wil niemand en een 520d gaat op de occassiemarkt enkel nog weg aan belachelijk lage prijzen. Je moet maar eens kijken hoe lang auto's te koop staan op 2dehands.be. Ook op bimmerboard geraken F10's moeilijk verkocht.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

                            BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017


                            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                            Comment


                            • #34
                              BEEMER een f10 met een zware motor kost ook een pak meer occasie . Kijk maar ééns naar de prijzen 520d vs 535d . Dat scheelt al een dikke 10a15K .
                              Idem voor een F30 316d vs 335d en hopla weer een dikke 10a15K .
                              Als een 535d occasie evenveel als een 520d zou kosten zouden veel mensen dat kopen.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kouro
                                . Blijft toch nog een redelijk groot gat te overbruggen voor bijna hetzelfde. Binnenkant (dashboard) is nagenoeg identiek, enkel van buiten idd niet te vergelijken en wel veel mooier. Een pro.

                                ...


                                Misschien laat ik toch maar de ratio spreken, en rij mijn huidige wagen op. Dat is tenslotte geen straf en geniet evenzeer van het 6 cil. geluid...
                                Sorry maar een 640 rijdt absoluut niet zoals een 520/25.. niet te vergelijken.

                                Als je dat een redelijk groot gat vindt voor bijna hetzelfde dan blijf je beter met uw 5 rijden
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  BEEMER een f10 met een zware motor kost ook een pak meer occasie . Kijk maar ééns naar de prijzen 520d vs 535d . Dat scheelt al een dikke 10a15K .
                                  Idem voor een F30 316d vs 335d en hopla weer een dikke 10a15K .
                                  Als een 535d occasie evenveel als een 520d zou kosten zouden veel mensen dat kopen.
                                  Ik bedoelde een 520d tov een 525d of 530d. Ik heb even terug op BB met een aantal eigenaars gesproken en ze krijgen hun 525 en 530 erg moeilijk verkocht. Je krijgt dan weer de klassieke verhalen over de te hoge taksen. een F10 520d geraakt wel verkocht maar de prijzen zijn belachelijk laag tegenwoordig. De opvolger G30 is hier uiteraard ook mee voor verantwoordelijk samen met het hele grote aanbod F10's.
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

                                  BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017


                                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten

                                    Sorry maar een 640 rijdt absoluut niet zoals een 520/25.. niet te vergelijken.

                                    Als je dat een redelijk groot gat vindt voor bijna hetzelfde dan blijf je beter met uw 5 rijden
                                    Ik denk dat je de topicstarter verkeerd begrepen hebt. Hij zegt helemaal niet dat het net hetzelfde is. Hij verwijst naar zijn F10 die wel gelijkenissen vertoont met een 6 serie. Ik denk niet dat hij er al ooit met eentje gereden heeft. Persoonlijk vind ik een 6 qua rijden en looks. De afwerking zit wel degelijk op een ander niveau mede dankzij de vaak hogere budgetten waarmee 6 series woden uitgerust zoals een alcantaradakhemel of een full lederen dashboard. Ik begrijp echter wel de twijfel of het nut heeft om al dan niet te upgraden tov een F10 die wel gelijkenissen vertoond en zeker geen straf is om met rijden.

                                    Hmmm... eigenlijk wil ik zelf oo een BMW 6
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

                                    BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017


                                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                    Comment


                                    • #38
                                      Idd BEEMER, jij hebt het helemaal door. Echter, ik heb al wel met zo'n exemplaar gereden. Was een jonge occasie, een 60K km maar nog in de 60.000 euro. Te veel vind/vond ik. Nu moet ik zeggen dat de GC wel sportiever aanvoelt. Wat stugger geveerd, wat scherper op de weg. En daar had ik het wat verkeerd ingeschat, want ik ben het comfort van mijn auto gewoon, en dan is het toch een andere beleving. Voor het comfort zou ik het dus niet doen, maar dat model is toch o zo mooi, en er straalt gewoon iets vanaf. Blijft nog het feit dat het toch een auto van redelijke ouderdom is, 2013 is toch ook al 4 jaar oud (straks 5) en kwa restwaarde is dat een zelfde probleem als met mijn huidige wagen.
                                      Niettegenstaande de YOLO gedachte me regelmatig bekruipt, is er toch nog iets dat me tegenhoudt...
                                      En zoals ook al eerder hier boven aangehaald, wat komt er in de komende jaren nog op ons af. Niet alleen nieuwe modellen, maar ook andere nieuwe technologiën; en daar zit misschien ook wel iets interessants tussen.
                                      En ik geef wel de voorkeur aan diesel, voor de duw in de rug, voor de lage toerentallen (ik huiver al bij de gedachte van 5 à 6.000 rpm als ik eens zou doortrekken) en toch nog wel voor het verbruik. Want hard of eco rijden met een diesel, dat scheelt hoop en al een liter, maar bij een stevige benzine zoals de 640i, is dat toch al snel 3 liter.
                                      Kortom als ik alles even van op afstand bekijk, moet ik de kaart van de rede trekken. Om de woorden van BEEMER bij te treden: ik wil wel een 6 GC, maar net niet hard genoeg vrees ik...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Delete
                                        Last edited by germinal; 06/11/2017, 23:57.
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik denk dat het een wijze beslissing is; Wat je ook altijd kan doen is voor de 4 gran coupe gaan al vind ik die persoonlijk minder op alle vlakken.
                                          The shark is BACK! BMW 635csi

                                          BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017


                                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                          Comment

                                          Working...
                                          X