Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze Clio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mazda 2 , evt ford fiesta. Of zelfs een up, ik vind dat toffer rijden dan een polo.

Comment

Dacia !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        lol, en dan koopt ge een polo

in mijn ogen tesamen met de corsa de grootste kruk dat ge maar kunt kopen. Een baksteen rijdt nog beter de bocht door...
        Mijn zoon heeft een 1.4 TDI van 2009, en dat rijdt prima.
        Maakt wel veel lawaai, maar ja, dat is ook een 3cilinder diesel. Hij is er in de vakantie nog mee tot in Copenhagen geweest met 4 man. Deed makkelijk 170 in Duitsland, en verbruik over de hele rit amper 4l.
        De 75 pk in die auto voelen 2keer zo snel als in die Clio.

Ik heb nu ook het interieur van de nieuwe Clio vergeleken met de Polo. Toch een heel groot verschil.

Fiesta is mooi tot je er in gaat zitten. Dash is spuuglelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Mazda 2 , evt ford fiesta. Of zelfs een up, ik vind dat toffer rijden dan een polo.
          De UP is echt heel klein. Daar zit ik vooraan niet comfortabel, en in een Fiat 500 geraak ik gewoon niet.
          Mazda is een atmo 1.5 met een verbruik dat een pak hoger ligt, en kost een heel stuk meer in taksen. De mazda is ook trager dan de polo.

Last edited by Tommie1; 07/11/2017, 23:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Tja, maar wat moet je dan wel nog kopen in deze categorie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Toyota vind ik robuust en betrouwbaar, maar die zijn zo lelijk geworden, totaal uitgesloten.

Mijn vriendin heeft een Yaris als bedrijfswagen, alles is plastic maar hij is idd robuust gebouwd. Ze hebben er +-1000 rondrijden en zover ik gehoord heb zijn daar nooit echt mankementen aan.
              MAAR, haar werkgever heeft het contract stop gezet bij Toyota en zijn nu bij, jawel... Renault gaan aankloppen. De Clio moet de Yaris vervangen.

Qua uitrusting is de Clio wel een pak beter als de basic Yaris, maar qua betrouwbaarheid weet ik het toch zo niet. We zullen zien.

Comment

da's pas voor ne badgekoper

Comment

Ow ow, renault afbreken???

#triggered

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    Ow ow, renault afbreken???

#triggered

Ik had gehoopt op een Espace topic

Comment

Mijne Renault is thans zo slecht nog niet,

32 jaar en der liggen zelfs nog de eerste banden op achteraan

Comment

Maar em is wel al het vaakst "kapot" geweest hier van den hoop, dus terecht: BOOO Renault !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

nee jong, Best Car Everrrrrr
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            Maar em is wel al het vaakst "kapot" geweest hier van den hoop, dus terecht: BOOO Renault !
                            Voordeel is wel dat je er meestal niet echt mee in panne valt Maar 't is wel klote dat de wachtzaal van de garage een soort van tweede living wordt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Mijn zoon heeft een 1.4 TDI van 2009, en dat rijdt prima.
                              De 75 pk in die auto voelen 2keer zo snel als in die Clio.
                              Les logica:
                              • Een grotere, turbomotor in een kleinere en lichtere carrosserie, vergelijken met een kleinere atmosferische antieke basis motor in een grotere en zwaardere carrosserie….
                              • De spaceshuttle vloog ook sneller, als het eerste vliegtuig in de wereld… maar ze staan nochtans beide in het museum… dus zijn ze perfect vergelijkbaar…?
                              • ....
                              Loste jij uw vergelijkingen in de les wiskunde, vroeger ook altijd op die manier op??

Koop u deze 1.2 i Clio (ook zwaarder en groter) en je kan uw zoon zijn in zijn 1.4 D wel volgen….

In dan ben is geen Renault favoriet....
                              Last edited by quovadis; 08/11/2017, 11:51.

Comment

Voordeel is wel dat je er meestal niet echt mee in panne valt Maar 't is wel klote dat de wachtzaal van de garage een soort van tweede living wordt
                                De laatste keer (vorig jaar) heb ik het wel moeten slepen

dit jaar heeft toch 700 km gereden zonder panne *fier*

Comment

Proficiat... goe bezig Gij kunt er tenminste eens mee lachen

Comment

Proficiat... goe bezig Gij kunt er tenminste eens mee lachen
                                    Is ook maar een hobby wagentje, maar hij is op zijn manier bijzonder dus bijhouden dat ding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Als ge om espace vraagt krijgt ge espace: zaligste bak ooit om als kind naar frankrijk op vakantie te gaan : zoveel plaats gecombineerd met draagbare dvd spelers van in den tijd was het precies uwe living, zelf volvo xc90 kan er niet tegen op.
                                      Maar voor onze pa was de wachtzaal de 2de living geworden, denk dat die om de week of 2 wel naar de garage moest. Dat was dan ook de eerste en laatste renault dat we thuis gehad hebben.

Over citroen geen slecht woord. Mijn opa heeft zo goed als alle citroens gehad (tot midden jaren 90, die laatste is gebleven tot hem gestorven is) en ons moeder heeft ook met niets anders gereden en nooit fameuse problemen gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Les logica:
                                        • Een grotere, turbomotor in een kleinere en lichtere carrosserie, vergelijken met een kleinere atmosferische antieke basis motor in een grotere en zwaardere carrosserie….
                                        • De spaceshuttle vloog ook sneller, als het eerste vliegtuig in de wereld… maar ze staan nochtans beide in het museum… dus zijn ze perfect vergelijkbaar…?
                                        • ....
                                        Loste jij uw vergelijkingen in de les wiskunde, vroeger ook altijd op die manier op??

Koop u deze 1.2 i Clio (ook zwaarder en groter) en je kan uw zoon zijn in zijn 1.4 D wel volgen….

In dan ben is geen Renault favoriet....
                                        Het gaat niet om een halve seconde. Het gaat om rijgevoel.

Uw wiskunde is ook nogal bizar. Ge vergelijkt 75pk met 120pk....

Comment

Ja, het rijgevoel wordt niet altijd weergegeven door PK's en andere cijfertjes. Daarom dat een testrit belangrijk is...

Comment

Working...
                                          X