Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze Clio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onze Clio

Ik post hier even onze ervaring met een Clio Estate 1.2 uit 2012 in TomTOm Versie.
    Omdat de vorige auto defect was, hadden we snel een auto nodig, lees in enkele dagen.

Deze vond ik tweedehands met 4000 km en 14 maand out. Snel gaan kijken, alles leek in orde, prijs OK, en dus maar gekocht.

Mijn ervaring:
    De auto rijdt, en daarmee is alles gezegd. In panne zijn we nog niet gevallen nu met 43.000km op de teller, maar volgende punten storen me zo erg dat we (mede door een goede regeling ivm hagelschade) besloten hebben de auto te vervangen.

- ongelooflijk goedkoop en gammel interieur. Alles is onaangenaam hard plastic, de stoffen zijn fragiel en beginnen te slijten.
    - Vloermatten komen continu los en liggen dan voor je voeten.
    - de parkeersensoren doen maar wat. Als er ergens een keitje voor of achter de auto ligt, dan piept het aan alle kanten, dus waardeloos.
    - idiote bediening van de GPS via een afstandsbediening.
    - lampen gaan snel defect, (en kunnen enkel door iemand met gynaecologenhanden vervangen worden).
    - motor is lui en maakt heel veel lawaai
    - slechte Renault garage die er niet in slaagt om een lijstje helemaal af te werken na een onderhoudsbeurt. Als je nog 2-3 opmerkingen geeft over dingen die nagekeken moeten worden is er steevast iets wat niet gebeurd is. Dat zijn soms prullen, maar je mag weer eens teruggaan. De parkeersensoren hebben ze nooit in orde gekregen, en daar heb ik in totaal 3 werkuren voor betaald.

Mijn conclusie: in deze auto zijn ze zo ver gegaan met het goedkoper maken van alles dat het echt een impact heeft op kwaliteit. De auto rijdt als een hok, en ik ben nog nooit zo blij geweest dat een auto terug weg gaat.

Bezint eer ge begint.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ik post hier even onze ervaring met een Clio Estate 1.2 uit 2012 in TomTOm Versie.
      .
      Een basis motor 1.2 i met 75 pk, zonder turbo, 105 NM bij 4250 t/m met 1085 kg

Zo'n motor kies je toch niet voor de prestaties....maar voor de lage prijs, dat weet iedereen !
      .

Sunking: zijn 1.0 i 3 cylinder is wel 53% sterker, met +/- 100% meer koppel....is in vergelijking een echte WTCC motor...

Comment

Wel, tuurlijk zocht ik geen topprestaties, het was maar een autootje om boodschappen mee te doen.
        Maar, als ik een aantal jaren terugga, en vergelijk met een Opel Kadett 1.3 S (waarmee ik vroeger ooit gereden heb), dan is het verschil enorm.
        Die Kadett ging in 2e tot 100, en had een aangenaam karaktier. Kan me niet voorstellen dat die veel lichter was.

Maar dat de afwerking zo zwak was, dat had ik niet gedacht.

Comment

Nu gade wat horen zulle Tommie, Renault zo afkraken

Comment

Ik heb vorig jaar een soortgelijke Clio als huurwagen gereden. En ik kan je ervaringen alleen maar bevestigen. Mijn dochter was redelijk gek van dat autootje vanwege de looks maar na mijn ervaring heb ik haar toch maar afgeraden om er eentje te kopen. Ik vroeg me echt af hoeveel slechter afgewerkt kan een dacia dan nog zijn. En dat motortje is bijna een gevaar op de weg. Op de snelweg voelde ik me er allesbehalve veilig in. Ben voor de rest zelfs beetje Renault fan. Maar deze is echt ondermaats

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Nu gade wat horen zulle Tommie, Renault zo afkraken
              Ik heb ook ooit een Scénic als firmawagen gehad. De auto was beter, de garage een totale ramp.
              Je vroeg nieuwe ruitenwissers: niet op voorraad meneer, kan je volgende week eens terugkomen. Lamp kapot op vrijdag. Sorry, genen tijd, kom volgende week donderdag maar eens langs..

Bleek gewoon dat die kerel een hekel had aan leaseauto's.

Enfin, ik ben genezen. Laatste franse auto ooit. Met Citroen heb ik nog meer shit meegemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Wel, tuurlijk zocht ik geen topprestaties, het was maar een autootje om boodschappen mee te doen.
                Maar, als ik een aantal jaren terugga, en vergelijk met een Opel Kadett 1.3 S (waarmee ik vroeger ooit gereden heb), dan is het verschil enorm.
                Die Kadett ging in 2e tot 100, en had een aangenaam karaktier. Kan me niet voorstellen dat die veel lichter was.

Maar dat de afwerking zo zwak was, dat had ik niet gedacht.
                Een Opel Kadet 1.3 S (75 pk) was mijn eerste auto.... (1983.....) waarmee ik na 13 jaar +/- 298.000 km haalde...

Gewicht Kadet 1.3 S = +/- 850 kg, uw Clio is 28% zwaarder.....vandaar uw frustratie...voor hetzelfde rij gevoel heeft uw Clio dus +/- 96 pk nodig...

De Kadett 1.3 S was wel sneller tot 100 km/u dan de eerste Golf GTD (70 pk) (van vriend), maar de Golf voelde wel sneller aan....en maakte ook véél meer lawaai...

Comment

Benieuwd of hier iemand furieus gaat reageren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Benieuwd of hier iemand furieus gaat reageren

Wie zou op zo'n post nu furieus reageren?
                    Er staat wat er staat, toch? Die jongen is niet tevreden sinds hij die Clio van 14 maand out kocht.
                    Last edited by Maurice P.P.; 07/11/2017, 16:51.

Comment

Benieuwd wat de opvolger gaat worden van deze Clio. Jap of Zuid-Koreaan?

Comment

Ik gok op ne Corsa. Of op de tweede plaats ne Polo.

Comment

Opvolger: VW Polo 1.2 TSI 90pk DSG

Comment

Nieuw model?

Comment

Nope, van begin 2017.

Comment

Heb ik ne prijs gewonnen met mijne gok ?

Comment

Nee, je hebt mijn topic over Cardoen gelezen....

Als ik het heb over merken, dan zijn nu echt wel de fransen uitgesloten. Opel en Ford zijn voor mij nogal karakterloos, en zijn ook behoorlijk goedkoop afgewerkt.

Toyota vind ik robuust en betrouwbaar, maar die zijn zo lelijk geworden, totaal uitgesloten.

En wat blijft er dan over als je een goede stadsauto wil met een degelijke motor en een goede automaat die goed scoort op CO2 en verbruik (is eigenlijk niet zo belangrijk maar ja..)
                                  Tot op het einde heeft de Arona ook nog meegedaan, maar die was ineens 3000€ duurder met de juiste uitrusting, en bij Seat of VW hadden ze geen zin om een redelijke prijs te maken voor onze hagelclio.

Comment

Njaa die kleine stadswagens zijn ook niet je dat, benieuwd wat je na 5 jaar van die polo gaat vinden. Die van m'n zus (bj. 2008 ) vind ik eig maar poverkes, interieur ziet er nog wel vrij net uit maar zowat alles rammelt er aan als ge rijdt.

Comment

lol, en dan koopt ge een polo

in mijn ogen tesamen met de corsa de grootste kruk dat ge maar kunt kopen. Een baksteen rijdt nog beter de bocht door...
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Tja, maar wat moet je dan wel nog kopen in deze categorie ?

Comment

Working...
                                        X