Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze Clio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    En dat is de fout die we bij aankoop van die Clio gemaakt hebben. PArticulier gekocht, stond op een parking van appartement, en plaat was al teruggestuurd.
    Prijs en staat was OK en direct beschikbaar.
    En madam was verliefd, ikke niet zo, en dus toch gekocht. Zij rijdt er voor 90% mee, maar toch, ik fret iedere keer dat stuur op.

    Comment


    • #42
      'polo' en 'rijgevoel' passen niet in dezelfde zin
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

        De UP is echt heel klein. Daar zit ik vooraan niet comfortabel, en in een Fiat 500 geraak ik gewoon niet.
        Mazda is een atmo 1.5 met een verbruik dat een pak hoger ligt, en kost een heel stuk meer in taksen. De mazda is ook trager dan de polo.
        Volgens spritmonitor ligt het verbruik van de Mazda 2 lager hoor. En het verschil in taksen tussen de Mazda en VW wordt ruim gecompenseerd door het verschil in onderhoudskosten.

        Comment


        • #44
          Toch te laat, de Clio is weg, en madam heeft de Polo deze morgen opgehaald. Ze is "wreed content".
          De auto is te snel voor haar, en ze hoort de motor niet meer...

          Comment


          • #45
            Is ook niets mis met zo'n polo, ze zal er zeker veel plezier aan beleven!

            Comment


            • #46
              Kan me ook moeilijk voorstellen dat een Polo niet goed zou zijn. Wij hebben een Ibiza gehad en los van de (veel) te lichte motor was dit toch zeker niet slecht. Denk dat een Polo nog iets beter zal zijn ?

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Het gaat niet om een halve seconde. Het gaat om rijgevoel.

                Uw wiskunde is ook nogal bizar. Ge vergelijkt 75pk met 120pk....
                Je vergelijkt de Clio met een auto van zowat 100% meer koppel bij een toerental dat ook nog eens ½ lager is en de Polo heeft een lager gewicht (geen break) (+waarschijnlijk 5 pk meer).
                • Al eens gekeken wat het nieuw, prijsverschil was in 2009..
                • Basis hatchback versie: Clio = +/- € 11000 netto t.o.v. Polo = +/- € 16500 = 50% meer…
                Dan begrijp ik totaal niet, hoe je enigszins verbaast kan zijn….dat de Clio trager aanvoelt en kwalitatief minder is….

                Mijn vergelijking met de 120 pk-versie is natuurlijk krom, maar de op dit forum verheerlijkte NM’s zijn toch +/- gelijk....en zelfs dan is een nieuwe Polo (D 95pk) plots slechts +/- € 1500 duurder als een 120 pk i Clio.... (met meer uitrusting)



                Comment


                • #48
                  Ja de Clio zal altijd goedkoper zijn dan de Polo, alhoewel bij momenten het verschil na korting niet erg groot was. Had daar soms toch concurrentie van hoor.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                    Je vergelijkt de Clio met een auto van zowat 100% meer koppel bij een toerental dat ook nog eens ½ lager is en de Polo heeft een lager gewicht (geen break) (+waarschijnlijk 5 pk meer).
                    • Al eens gekeken wat het nieuw, prijsverschil was in 2009..
                    • Basis hatchback versie: Clio = +/- € 11000 netto t.o.v. Polo = +/- € 16500 = 50% meer…
                    Dan begrijp ik totaal niet, hoe je enigszins verbaast kan zijn….dat de Clio trager aanvoelt en kwalitatief minder is….

                    Mijn vergelijking met de 120 pk-versie is natuurlijk krom, maar de op dit forum verheerlijkte NM’s zijn toch +/- gelijk....en zelfs dan is een nieuwe Polo (D 95pk) plots slechts +/- € 1500 duurder als een 120 pk i Clio.... (met meer uitrusting)


                    Bij de Clio zat de oorspronkelijke factuur. Er was 14300€ netto betaald voor die auto. Dat is 2000€ minder dan voor die Polo uit 2009, en ik betwijfel of die toen 16500€ gekost heeft (inc korting).

                    Voor mij is het simpel, We hebben 2 Renaults gehad (geen catastrofe, maar toch niet tevreden), en 2 Citroens (beide totale catastrofes).
                    Dat ik dan op een gegeven moment mijn buik vol heb van franse auto's is niet geheel onlogisch denk ik. Ik heb meerdere VW's, een Ford en een Audi gehad, en daar ben ik wel tevreden van geweest.
                    Bij Audi ken ik het garagepersoneel na 3.5 jaar nog niet, dat lijkt me een goed teken.

                    Ik heb ook in een recente Clio gezeten, die stond naast de Polo in de showroom. Terug een heel pak hard plastic en alles voelt fragiel en minder robuust aan.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                      Bij de Clio zat de oorspronkelijke factuur. Er was 14300€ netto betaald voor die auto. Dat is 2000€ minder dan voor die Polo uit 2009, en ik betwijfel of die toen 16500€ gekost heeft (inc korting).
                      Een aankoop kostprijs vergelijken, heb ik wel ooit op deze manier leren berekenen (kort samengevat):
                      • Clio jaar 2012: 14300 - 1500 (waarde voor break) = € 12800
                      • Polo jaar 2009: (14300 + 2000) = 16300 + 4 Jaar inflatie à 2% = 16300 x 1.02 ^4 = 16300 x 1.08243216 = € 17644
                      Uw Polo kost dus 17644 -12800 = € 4844 meer als uw Clio, wat dus 38% is
                      De Clio was een Tom Tom, waarschijnlijk heeft de Polo niet dezelfde Luxe uitrusting…

                      Een auto die € 4844 of 38% meer kost zal allicht iets betere eigenschappen hebben..... dat weet je op voorhand
                      .
                      En een Polo is voor mij, nu ook weer niet zo speciaal, als je dat bv vergelijkt met een Opel Corsa, met de juiste objectieve prijzen en zelfde uitrusting natuurlijk!



                      Comment


                      • #51
                        Ik heb zelf een audi A1 gehad, 2l tdi s-line. Dit was een persoonlijke keuze en met 35 000km per jaar en bijna 5j in bezit nooit geen klagen gehad. Alleen een resonantie probleem wat netjes door audi in garantie opgelost is geworden. Ook na die bijna 5j geen rammels in het interieur en het ziet er nog subliem/degelijk uit. De A1 was duur maar kwalitatief op een hoog niveau. Dus dat B segmenters altijd gaan “rammelen” of minder degelijk zijn is zeker niet waar. Nu natuurlijk met elke auto kan je pech hebben, maar ik denk dat je met de polo zeker geen slechte keus gemaakt hebt.

                        Comment


                        • #52
                          De tofst rijdende B-segmenter is waarschijnlijk de mini, maar als je met 'gewone' rij-eigenschappen genoegen neemt, kan je met een polo weinig niet veel mis doen idd. Ford fiesta rijdt ook plezant (van horen zeggen) maar dat interieur is een afknapper vind ik.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                            Een aankoop kostprijs vergelijken, heb ik wel ooit op deze manier leren berekenen (kort samengevat):
                            • Clio jaar 2012: 14300 - 1500 (waarde voor break) = € 12800
                            • Polo jaar 2009: (14300 + 2000) = 16300 + 4 Jaar inflatie à 2% = 16300 x 1.02 ^4 = 16300 x 1.08243216 = € 17644
                            Uw Polo kost dus 17644 -12800 = € 4844 meer als uw Clio, wat dus 38% is
                            De Clio was een Tom Tom, waarschijnlijk heeft de Polo niet dezelfde Luxe uitrusting…

                            Een auto die € 4844 of 38% meer kost zal allicht iets betere eigenschappen hebben..... dat weet je op voorhand
                            .
                            En een Polo is voor mij, nu ook weer niet zo speciaal, als je dat bv vergelijkt met een Opel Corsa, met de juiste objectieve prijzen en zelfde uitrusting natuurlijk!


                            De Polo is geleverd, en ik ben er natuurlijk al direct een ritje mee gaan maken.
                            Elk knopje, de stoelen, de radio, de GPS, de deur, zelfs de afstandsbediening voelen beter aan bij de Clio.
                            Renault is opgeschoven in de richting van Dacia, de Polo profiteert van de kennis van Audi wat betreft afwerki

                            Met een Mini vergelijken lijkt me ook unfair. Die kost ineens nog eens 5000€ meer. En een Corsa, tja, kan zijn dat die ok is wat betreft prijs kwaliteit, maar daar voel ik helemaal niks bij.

                            Comment


                            • #54
                              Qua Corsa kom ik de laatste tijd ook wat meer slechte verhalen tegen. Nu kan altijd anecdotisch zijn dat ik toevallig daar wat meer van hoor. Maar geeft toch weinig vertrouwen.

                              Anyway, belangrijkste is dat het vrouwtje content is. Dat is veel geld waard!

                              Comment

                              Working...
                              X