Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Franse emails bij verkoop. Verdacht of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Franse emails bij verkoop. Verdacht of niet?

Beste mensen,

Ik ben van plan om mijn auto te verkopen, ondermeer via VROOM. Maar er reageren enkel Franstaligen, en die willen de volle prijs betalen, zelfs al vraag ik een heel stuk boven de marktprijs. Ze vragen soms naar bijkomende foto's, ook al staat alles op de verkoopswebsite. Kunnen jullie aub vertellen of dit fake is? De emails zijn afkomstig van vero117@mail.fr

Mail 1:
    Bonjour, je suis intéressé(e) par votre véhicle OPEL MERIVA à 2950 euro. Cordialement.

Mijn antwoord:
    Bonjour, Goedendag,

Merci pour interet. Quand voulez-vous venir voir?
    Dank je voor de interesse. Wanneer wilt u deze komen bekijken?

Met vriendelijke groeten,
    Cordialement

------

Mail 2:
    Bonjour,
    Je vous remercie pour votre réponse, je suis intéressé par votre annonce, seulement que j'ai un petit soucis pour ce qui est de me rendre sur place chez vous pour une visite je ne peux le faire car je viens d'être affecté à l'extérieur du pays.
    Si cela ne vous pose pas de problèmes, j'aimerais connaitre votre prix ferme, voir d'autres photos (récentes), aussi connaitre les différents détails sur les défauts ou réparations à effectuer (s'il y en a).
    Ëtes vous le premier propiétaire?

Au plaisir de vous lire le plus tôt possible...
    Cordialement

Mijn antwoord:
    Bonjour,

Merci pour l'intérêt de ma voiture.
    J'ai ne parle pas Francaise, tu parle Neerlandais ou anglais?

Toutes les informations sont sur le site, telles que les photos, l'emplacement et le prix. Je ne peux pas aller à l'étranger. D'où venez-vous? C'est une voiture d'occasion. Les photos sont récentes mais jointes vous pouvez voir d'autres photos.

Mon numéro de compte est .......
    Si vous l'avez écrasé, je vous donnerai mon adresse. Je habite a (gemeente zonder adres)

Cordialement

------

Mail 3:
    Bonjour,
    J'ai reçu votre message, le prix est parfait pour moi.
    Je suis prête à l'acheter, je peux vous payer par virement bancaire de mon compte bancaire au votre ou par chèque certifier de ma banque (BNP PARIBAS).
    Si vous êtes d'accord, veuillez donc me dire lequel des deux modes de paiement vous conviens afin que je puisse procéder au paiement.

Nb: une fois le paiement est fait, je vais attendre que vous me confirmez avoir reçu et encaisser la totalité de l'argent afin qu'on fixe ensemble une date convenable pour nous, ensuite je vous mettrai en contact avec la compagnie de transport et le transitaire qui sera munis d'une procuration signée de ma part afin de procéder à la signature des papiers puis effectuer la récupération et le transport (il se fera à ma charge) jusque chez moi ..
    Cordialement

Mijn antwoord:
    Bonjour,

Pas de chèque. juste un transfert à mon numéro de compte. Un chèque n'est pas accepté.

Merci,

-----

Mail 4:
    Pour le virement bancaire il me faut les informations suivantes (RIB):
    Nom et prénom du titulaire de compte: ............
    Adresse : ....................
    Contact téléphonique: ........
    Code IBAN: .........
    Code BIC: .............
    Confirmation du montant du virement: ..............
    Une fois que vous me fournissez ces informations, je me rendrais à ma banque pour procéder au virement sur votre compte.
    Veuillez mentionner vendu sur le site, je vous confirme mon achat.
    Cordialement

Herkennen jullie deze emails? Is dit fake? En zo ja, waaraan zie je dat dit fake is? Alvast bedankt!
    Last edited by ; 12/11/2017, 23:37.

Sowizo fake.

Comment

En waaraan zie je dat dit fake is?

Comment

Altijd zelfde patroon.
        Men bevindt zich in het buitenland, (een deel van) het bedrag zal op voorhand worden betaald, er zal een tussenpersoon optreden.

Mail 2 en 4 zijn standaardmails. Voor 3 heeft ie wat moeite gedaan.

Het is zeker vals hoor. Niemand zal trouwens ooit een auto (deels) betalen voor hij die gezien heeft.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Goh, toen mijn Mazda 6 te koop stond kreeg ik daar niet veel respons op ondanks dat de wagen vrij recent was en in werkelijk zeer goede staat was. Op een bepaald moment kreeg ik ook een mail van een Fransman (Noord-Afrikaan om precies te zijn) en ook daar was ik zeer voorzichtig. Ik heb die man quasi afgescheept maar die bleef maar aandringen dat hij een serieuze automakelaar was enz.....

Ik heb hem uiteindelijk gezegd dat ik alleen een Europese betaling zou aanvaarden en hij de wagen kon komen afhalen als het geld op de rekening stond. Dat is ook zo gegaan (bank nog eens gebeld voor alle zekerheid) en die man was zeer correct.

Dus ondanks mijn vooroordelen en de verhalen die ik al gehoord had toch alles goed verlopen. Zo kan het dus ook.

Comment

Laat die man het geld overschrijven, en vraag aan uw bank dat ze garanderen dat dit geld niet kan teruggehaald worden.
            Desnoods open je een aparte spaarrekening, laat daar het geld op storten, en je schrijft het zelf direct over naar een andere rekening.

Dan hebben ze in elk geval niet het rekeningnummer van je gebruikelijke rekening.
            Pas als het geld zeker ontvangen is, en niet kan teruggehaald worden (bevestiging van de bank) laat je de auto ophalen.

Comment

De kans dat dit fake is, is zeer groot. Niemand koopt een auto die hij niet gezien heeft. Bijkomend is de auto ook niet zo speciaal om naar het buitenland te versturen. Ik zou het advies van Tommie opvolgen;

Wellicht gaat die man u wel betalen maar is de kans bestaande dat het geld nadien terug van uw rekening gehaald wordt. Ofwel gaat hij een te groot bedrag storten met de vraag om het geld terug te storten. In beide gevallen ben je gezien...
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dat laatste is inderdaad gevaarlijk!
                Altijd aan uw bank vragen of dat geld kan teruggehaald worden!

Vraag aan die man eens een copie van zijn paspoort of identiteitskaart om de gegevens te hebben om de 'factuur' te maken.

Ik heb ooit op punt gestaan 2dehands een iphone te kopen.
                Die zou eerst opgestuurd worden, maar dan heb ik gezegd dat ik 2 dagen later waarschijnlijk in de buurt zou zijn, en het zou willen ophalen. Toen vroeg ik naar adres, en veel zever over dat hij niet thuis zou zijn. Dan toch maar id kaart gevraagd, en het werd ineens heel stil aan de andere kant.
                Ik heb hem duidelijk gemeld dat ik zonder id kaart geen geld zou storten.

Comment

Ja je moet opletten, op tweedehands zijn regelmatig oplichters aan het werk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleintje1977 Bekijk Berichten
                    En waaraan zie je dat dit fake is?
                    50% int frans is sowizo scam en als ze niet afpingelen, dan ist 100% scam. Al ooit ne waal of buitenlander niet weten afpingelen?

Heb ooit ne moto verkocht aan ne waal en die telefoneerde en die is tenminste komen kijken en had reeds aan de telefoon onderhandeld.

Comment

Als je vertrouwen hebt in Vero: informeer dan eens in de bank wat de mogelijkheden zijn voor een veilige internationale transactie die nadien niet meer ongedaan kan gemaakt worden.

Comment

En, hoe is dit verhaal verder verlopen ?

Comment

Working...
                        X