Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huidige wetgeving Importeren vanuit Nederland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Huidige wetgeving Importeren vanuit Nederland

Hey,

Er zijn waarschijnlijk al ontelbare topics over geopend maar ik zit na het lezen van vele van deze topics nog steeds met enkele vragen die toch niet
    duidelijk beantwoord worden. Sommigen spreken elkaar echt tegen.

Even mijn situatie schetsen:
    Ik sta op het punt om een recente Audi A4 Avant van 2016 uit Nederland te importeren. Vlak bij de grens zijnde Breda.

Ik zou samen met de verkoper naar de RDW moeten gaan waar de NL platen zullen worden uitgeschreven en waar ik export platen+ verzekering ga aanschaffen.
    Nu komt mijn eerste vraag: ik heb al veel gelezen dat dit in theorie mag, in Belgi
    Last edited by ; 20/11/2017, 21:57.

Is een Europees goedkoeuringsnummer tegenwoordig voldoende ipv een papieren COC?
    Last edited by ; 20/11/2017, 22:01.

Comment

EDIT: Raar forum hier, ik krijg maar niet mijn volledige tekst gepost :-?

- Mag er nu wel of niet met Nederlandse export platen gereden worden hier in Belgi
      Last edited by ; 20/11/2017, 22:00.

Comment

Ik ben 2 weken geleden op Transitplaten afgekomen, geen probleem.
        En ondertussen met andere mensen in contact gekomen die het ook gedaan hebben en das ook geen probleem geweest.

Transit plus verzekeringen is 150eur en is op 10min geregeld.

COC is nodig voor niet oldtimers, das aan te vragen via een Audi dealer.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Maar RDW moet je niet perse doen, er zijn export bedrijven die het doen ipv de RDW voor de zelfde prijs en met betere openingsuren. Zoals Travelex, die zitten in alle grote steden. Is een geldwisselkantoor.

Comment

Hier maar ook op bepaalde forums wordt gezegd dat coc eigenlijk niet nodig is wanneer hij over goedkeuringsnummer beschikt en in eu ingeschreven stond?

Comment

Staat toch ook zo in het Belgisch Staatsblad, of interpreteer ik het fout?

Comment

Het kan hoor, ik weet enkel dat het voor oldtimers niet is. Durf me niet uitspreken over een gewoon voertuig

Comment

Working...
                X